50 هزار مسکن روستایی احتیاج به مقاوم سازی دارند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان احتیاج به مقاوم سازی دارند و 42 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده اند.

50 هزار مسکن روستایی احتیاج به مقاوم سازی دارند

جهت دریافت خدمات مراحل ساخت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، حسین جنتی با بیان اینکه میزان تسهیلات برای هر واحد روستایی 400 میلیون ریال است اظهار کرد: بانک های مسکن، سپه، ملی، رفاه، تجارت، ملت و کشاورزی برای مقاوم سازی خانه های روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری می نمایند. مدت زمان پرداخت وام 18 ماه است که بنا به درخواست بنیاد مسکن تا 36 ماه تمدید می گردد.

جنتی توضیح داد: دوران فروش اقساطی که همان مدت زمان پرداخت اقساط وام مسکن است، برابر با 180 منهای دوران ساخت که بین 6 ماه تا 36 ماه است، بستگی به مدت ساخت واحد احداثی توسط متقاضی دارد. سال جاری 168 میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص اعتبار برای خانه های روستایی استان داده شده که تا به امروز 141 میلیارد و 800 میلیون تومان آن جذب شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنیاد مسکن از سال گذشته تا به امروز 4206 واحد مسکونی در روستاهای این استان احداث نموده است. برای هر واحد مسکونی مبلغ 40 میلیون تومان وام کم بهره از محل اعتبار طرح ویژه بهسازی و برای واحدهای ناشی از سیل که 646 واحد بوده پرداخت شده است. مبلغ 40 میلیون تومان وام و 10 میلیون تومان بلاعوض نقدی و 6 میلیون تومان هزینه اسکان پرداخت شده است. برای واحدهای شهری 50 میلیون تومان وام و یک میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی و آسیب پذیر و رو به زوال به فضای سرزنده و شاداب و جذاب برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان، تامین مسکن متناسب با احتیاج روستایی، ایجاد تحرک در چرخه فراوری مسکن روستایی و کوشش در بهینه سازی مصرف سوخت از مهم ترین هدف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 537

به "50 هزار مسکن روستایی احتیاج به مقاوم سازی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 هزار مسکن روستایی احتیاج به مقاوم سازی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید