کرملین: هر تحریم آمریکا را به شکل مشابه پاسخ می دهیم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، سخنگوی کرملین با بیان اینکه هر تحریم یا محدودیت جدید آمریکا را به شکل مشابه پاسخ می دهد، گفت اما این روسیه نبود که دور جدید تبادل تحریم ها بین دو کشور را آغاز کرد.

کرملین: هر تحریم آمریکا را به شکل مشابه پاسخ می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) درباره هرگونه تحریم جدید آمریکا علیه این کشور هشدار داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین تاکید نمود هر تحریم یا محدودیت جدیدی که توسط دولت ایالات متحده بر این کشور اعمال گردد، با واکنش متقابل و مشابه مسکو روبرو خواهد گردد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی در این باره شرح داد: ما طرفی نیستیم که این تبادل تحریم ها علیه یکدیگر را آغاز کرد. شما می دانید این تاکتیک مورد علاقه آمریکاست. ما با آن موافق بوده و آن را قبول نداریم.

سخنگوی کرملین اضافه کرد: اما اصل عمل متقابل، همواره برای ما ثابت است. هر زمان که آمریکا دور جدیدی از تحریم های ضد روسی را اعمال کند، مسکو نیز مقابله به مثل خواهد نمود.

شامگاه شنبه بود که وبگاه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد، اگر روسیه دست از آنچه که فعالیت های شرورانه ادعا می نمایند برندارد، کاخ سفید نیز تحریم ها و محدودیت ها علیه این کشور را گسترش می دهد. (جزئیات بیشتر)

پسکوف در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با جو بایدن همتای آمریکایی خود درباره کوشش عده ای برای کودتا در بلاروس صحبت نموده، گفت: متهمان به طرح کودتا در بلاروس درباره برنامه های خاص و مخرب تبادل نظر داشتند.

وی درباره تنش های اخیر بین روسیه و جمهوری چک نیز توضیح داد: اخراج دیپلمات های روس توسط جمهوری چک، رفتاری تحریک آمیز و غیر محبت آمیز است.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای ضمن اشاره به اخراج دیپلمات های خود از واشنگتن، گفت اشتغال اتباع روس در سفارتخانه آمریکا در مسکو به نوعی کاری اجباری محسوب می شد که از این به بعد، ایالات متحده از این فرصت بی بهره خواهد ماند.

بر این اساس، مسکو همچنین درباره پاسخ به اخراج دیپلمات هایش از جمهوری چک نیز گفت که سفارتخانه این کشور در روسیه دیگر نمی تواند اتباع روس را استخدام کند.

جمهوری چک روز شنبه به 18 دیپلمات روس دستور داد تا طی هجده ساعت خاک این کشور را ترک کند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با محکوم کردن اظهارنظرهای تهدیدآمیز آمریکا و اروپا مبنی بر شرایط سلامت الکسی ناوالنی چهره معارض کرملین، تاکید نمود مسکو چنین دخالت هایی را نمی پذیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1069

به "کرملین: هر تحریم آمریکا را به شکل مشابه پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: هر تحریم آمریکا را به شکل مشابه پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید