تور ترکیه شهریور: ترکیه: کار فنی خرید 70 فروند جنگنده اف، 16 وایپر شروع شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزیر دفاع ترکیه گفت که اقدامات فنی خرید جنگنده های آمریکایی اف-16 شروع شده است.

تور ترکیه شهریور: ترکیه: کار فنی خرید 70 فروند جنگنده اف، 16 وایپر شروع شد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه شهریور در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع ترکیه گفت که کار فنی خرید 70 فروند جنگنده اف-16 وایپر ساخت آمریکا شروع شده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری راشاتودی سخنان حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پس از نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل اعلام شد. وی گفت که خرید هواپیماهای جنگی و نوسازی جنگنده های قدیمی اف-16 در ناوگان ترکیه به معنای تقویت بخش دفاعی ناتو است.

این توافقنامه ابتدا به وسیله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام شد. او هفته گذشته گفت که ایالات متحده آن را به عنوان غرامت سرمایه گذاری ترکیه در برنامه ساخت جنگنده اف-35 پیشنهاد داده است، که در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به تلافی خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 از این پروژه کنار گذاشته شد.

اردوغان گفت: مبلغ 1.4 میلیارد دلار برای اف-35 پرداخت نموده ایم و ایالات متحده در قبال این پرداخت ها چنین پیشنهادی داشته است.

وی اضافه نمود: در کوشش هستیم تا ناوگان اف-16 خود بازسازی نموده و توسعه دهیم.

این در حالی است که ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: وزارت دفاع همچنان درگیر ساز و کار حل اختلاف با ترکیه در خصوص اف-35 است، اما من قصد ندارم در خصوص نتیجه آن پیش داوری کنم.

خرید سامانه دفاه موشکی اس-400 ترکیه از روسیه علیرغم اعتراض شدید ایالات متحده صورت گرفت که ادعا می کرد این سخت افزار به مسکو این فرصت را می دهد تا ویژگی های جنگنده های اف-35 را کسب کند. آنکارا قصد خرید 100 فروند اف-35 را داشت.

توافق روسیه بعلاوه ایالات متحده را مجبور به تحریم نهادهای ترکیه کرد. نهاد تدارکات نظامی ترکیه، اداره صنایع دفاعی، رئیس آن اسماعیل دمیر و سه کارمند دیگر در لیست سیاه واشنگتن قرار گرفتند.

بعضی بعضی منابع مطلع چندی قبل از احتمال موافقت دولت آمریکا با ارسال جنگنده های اف-16 به ترکیه برای تامین امنیت ناتو در منطقه و توازن قوای آنکارا با آتن خبر داده بودند

درخواست ترکیه برای خرید هواپیماهای جنگنده اف-16 ساخته شرکت لاکهید مارتین و تجهیزات مدرن برای ارتقاء هواپیماهای جنگی موجود 6 میلیارد دلار هزینه دارد. ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در گفت وگو با روزنامه ترکی های ملیت گفته است که اگر مسائل کنونی با آمریکا حل گردد، ترکیه می تواند دوباره در برنامه اف-35 گنجانده گردد. با این حال، کالین بعلاوه گفت که اگر مشکل حل نگردد، جستجوی جایگزین ها ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1289

به "تور ترکیه شهریور: ترکیه: کار فنی خرید 70 فروند جنگنده اف، 16 وایپر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه شهریور: ترکیه: کار فنی خرید 70 فروند جنگنده اف، 16 وایپر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید