راهنمای سفر به پاناما

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، پاناما، کشور سرسبزی است که در آمریکای مرکزی قرار گرفته است و مرکز آن شهر پاناماسیتی است. حیات وحش، پارک های ملی و سواحل زیبایی در این شهر وجود دارند که هر کدام می توانند نهایت لذت را در طبیعت برای شما به ارمغان بیاورند. پس از ساخت کانال پاناما در سال 1914، این کشور به عنوان یکی از مراکز کشتیرانی بین المللی و نقطه اتصال اقیانوس آرام و دریای کارائیب تبدیل شد و توانست به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مجذوب کننده در دنیا به شمار برود. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به پاناما سعی نموده تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور پاناما همراهی کنید.

راهنمای سفر به پاناما

موقعیت جغرافیایی پاناما

کشور پاناما، از لحاظ جغرافیایی در آمریکای مرکزی قرار گرفته است؛ این کشور از شمال به دریای کارائیب (اقیانوس اطلس)، از شرق به کشور کلمبیا، از جنوب به اقیانوس آرام و از غرب با کشور کستاریکا احاطه شده است. مساحت کشور پاناما 75,417 کیلومترمربع بوده و مطابق با آماری که از سرشماری این کشور در سال 2016 بدست آمده، 4035119 نفر در این کشور زندگی می کنند.

مختصری از تاریخ پاناما

پاناما بخشی از گرانادای تازه اسپانیا (کلمبیا) بود. در دهه 1880 تلاش فرانسویان در احداث کانالی در پاناما که اقیانوس اطلس را به آرام وصل کند ناموفق بود. از زمان جنگ ایالات متحده و اسپانیا در سال 1899 میلادی، ایالات متحده متوجه شد به جهت کوتاه تری برای اینکه کشتی هایش از ساحل غربی کالیفرنیا خود را به ساحل شرقی این کشور برسانند، احتیاج دارد. زیرا در آن موقع کشتی های آمریکایی برای اینکه از ساحل غربی به ساحل شرقی و بالعکس رفت و آمد کنند ناگزیر به دور زدن قاره آمریکای جنوبی به وسیله تنگه ماژلان بودند. در شروع کشور کلمبیا که در آن موقع پاناما جزء خاک این کشور بود از احداث کانال استقبال کرد، اما در آخرین روزهای پیش از شروع عملیات اجرایی کنندگان مجلس کلمبیا از اینکه حاکمیت خود بر بخشی از قلمروی کشورشان را به بیگانگان واگذار کنند با طرح واشینگتن برای احداث کانال پاناما مخالفت کردند. در پی این تصمیم، دولت تئودور روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا به طور آشکار ساکنان پاناما را به جدایی طلبی تشویق کرد و کشتی های جنگی آمریکا در ساحل مقابل شهرهای کولون و پاناما لنگر انداخته و مانع دخالت ارتش کلمبیا شدند. در سال 1914 کانال پاناما که نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد ساخته شد.

اطلاعات کلی کشور پاناما

زبان رسمی: زبان اسپانیایی

واحد پول: بالبوا / دلار آمریکا (PAB / USD)

نوع برق شهری در پاناما: 110 ولت و 60 هرتز است.

کد کشور: +507

اختلاف ساعت با تهران: پاناما 8 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

شماره های اضطراری

  • آمبولانس: 103
  • آتش نشانی: 103
  • پلیس: 104

فرودگاه های بین المللی پاناما

  • فرودگاه بین المللی بوکاس دل ترو ایسلا کولون
  • فرودگاه بین المللی انریکه ملک
  • پاناماسیتی - فرودگاه بین المللی توکامن

آب و هوای پاناما

با توجه به شرایط جغرافیایی کشور پاناما که در ارتفاعات قرار گرفته است، بنابراین آب و هوای این کشور در اغلب اوقات سال معتدل و گاهی هم با بارش های شدید روبرو می شود، تغییر آب و هوا در این کشور بسیار نامحسوس است و شرایط استوایی بر آن حاکم است. فصل بارانی در این کشور بین ماه های مه تا ژانویه بوده و فصل خشک هم از ژانویه تا مه طول می کشد. در تمام ماه های سال می توانید به این کشور سفر کنید اما برترین زمان برای سفر به پاناما فصل خشک در نظر گرفته شده است. میانگین دمای هوا در تمام طول سال تقریبا ثابت و برابر با 30 درجه سانتیگراد یا بیشتر است.

هزینه اقامت در کشور پاناما

اقامت در پاناما بسیار مقرون به صرفه است، و به راحتی می توانید در این کشور اقامت داشته باشید. انواع هتل های لوکس و میانه و بعلاوه انواع هاستل ها و خوابگاه که با فاصله قیمتی بسیار کمی در این کشور وجود دارند، اما هرگز نباید امنیت و امکاناتی که در هتل های این شهر می توانید در کشور غریب داشته باشید را با هاستل های مقرون به صرفه مقایسه کنید. برای رزرو هتل می توانید از سایت خبرنگاران که در بیش از 70 کشور توریستی جهان امکان رزرو هتل را داراست استفاده کنید. در ادامه راهنمای سفر به پاناما می خواهیم به چند هتل مناسب در این شهر اشاره کنید.

هتل های پیشنهادی در پاناما

  • هتل گریس پاناما | Grace Panama

هتل 5 ستاره ای که در راهنمای سفر به پاناما می خواهیم برایتان معرفی کنیم، گریس پاناما است. این هتل دارای معماری زیبا و بعلاوه یک استخر بوده که در شهر پاناماسیتی بسیار معروف است. امکانات رفاهی این هتل نیز شامل باشگاه ورزشی، جکوزی، رستوران و وای فای می باشد.

شماره تلفن: 005072806400

وب سایت: www.gracehotels.com

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Calle 54 Este Calle 54 Este، Obarrio، No.10، Academia de Artes Culinarias، Panamá، Panama

  • هتل والدورف آستوریا | Waldorf Astoria Panama

در هتل والدورف آستوریا کمی هزینه اقامت بالاست اما می توانید تمام آنچه که از یک هتل در نظر دارید را داشته باشید. این هتل در یکی از پر جنب و جوش ترین خیابان های شهر پاناماسیتی قرار گرفته است و از اتاق ها و سوئیت های منحصر به فردی بهره می برد. امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل باشگاه، استخر روباز با چشم انداز ای زیبا، رستوران و سالن زیبایی می باشد.

شماره تلفن: 005072948000

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Av. 5a B. Sur، Panamá، Panama

  • اقامتگاه قصر لونا | Lunas Castle Hostel

قصر لونا اقامتگاهی است با امکانات و هزینه ای مابین هتل و هاستل! به این معنا که شما می توانید از امکانات میانه و هزینه بسیار کم در هتل لونا استفاده کنید و در شهر پاناماسیتی به گشت و گذار بپردازید. به افراد زیر 18 سال در این اقامتگاه اتاق داده نمی شود.

شماره تلفن: 005072621540

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Veranda Tower، Calle Las Amapolas، Panama City، Panama

هزینه خورد و خوراک در پاناما

در پاناماسیتی که مرکز کشور پاناما است، هزینه خورد و خوراک در حد میانهی قرار گرفته است و با توجه به این که در هتل های محل اقامتتان امکان صرف غذا وجود دارد اما اگر خواستید هم می توانید در سطح شهر به رستوران های که در راهنمای سفر به پاناما در ادامه معرفی می کنیم بروید. هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 7 دلار را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 40 دلار پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر پاناما به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 6.50 دلار می باشد.

اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصطلاح به آنها street food می گویند، میل کنید؛ بعلاوه می توانید مواد اولیه غذاهای خود را هم از سوپرمارکت های این شهر تهیه فرمایید و خودتان اقدام به پخت غذا کنید تا در هزینه های سفرتان کاهش چشم گیری را شاهد باشید.

رستوران های پیشنهای در کشور پاناما

  • رستوران مادریگال پاناما | Madrigal Panamá

رستورانی با فضای دنج و آرام در پاناماسیتی وجود دارد که می توانید برترین غذاها را با کمترین هزینه میل کنید. منوی این رستوران نیز شامل انواع غذاهای دریایی، مدیترانه ای و آمریکای مرکزی برای ناهار و شام می باشد. بنابراین اگر در پی تجربه ای فوق العاده خوشمزه برای مناسبت های خاص، جلسات کسب و کار، با کمترین هزینه ممکن هستید، شبی را مهمان سرآشپز این رستوران باشید.

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Las Monjas، Calle 3a Oeste، Panamá، Panama

  • رستوران وجی مون | Veggie Moon

رستورانی شیک با غذاهای بی نظیر برای گیاه خواران و علاقمندان به غذاهای دریایی است که در وعده های اصلی ناهار و شام آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. بعلاوه در این رستوران می توانید از اینترنت آن به طور رایگان استفاده کنید.

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Calle 1a Oeste، Panamá، Panama

  • رستوران بازار ماهی | The Fish Market

رستورانی کوچک در محله ماهی فروش ها وجود دارد که باید حتما باید به آن سر بزنید. در این رستوران می توانید انواع و اقسام غذاهایی که با ماهی طبخ می شوند را در محیط محبت آمیز و صمیمی میل کنید.

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Av Central، Panamá، Panama

هزینه حمل و نقل در پاناما

هزینه بلیط تک سفره 0.35 دلار

هزینه بلیط ماهانه 30 دلار

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 1.5 دلار و به ازای هر یک کیلومتر 1.93 دلار به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 10 دلار باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 0.73 دلار

جاذبه های گردشگری در پاناما

  • جزیره میمون ها | Monkey Island

جزیره ای در دریاچه گاتون پاناما قرار گرفته است که به جزیره میمون ها معروف است. میمون های کوچک و بزرگی این جزیره را تسخیر نموده اند و هر لحظه ممکن است سوار قایق شوند تا از دست شما غذا بگیرند، به غیر از میمون در این جزیره خزندگان و پرنده های دیگه ای هم زندگی می کنند. شما می توانید با قایق بین رودخانه های جزیره گشت بزنید و از تماشای این میمون های با نمک لذت ببرید.

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Unnamed Road، Colón، Panama

  • موزه تنوع زیستی | Biomuseo

موزه ای به نام تنوع زیستی در شهر پاناماسیتی قرار گرفته است که ظاهر آن شبیه به یک کاردستی رنگی است و معماری بی نظیری در آن به کار برده شده است. موزه تنوع زیستی پاناما که به پل زندگی پاناما هم معروف است، به وسیله معمار مشهور فرانک گری طراحی شده و شامل 8 نمایشگاه با موضوعات متفاوت اما درباره محیط زیست و حیات جانوری فعالیت می نماید. البته موزه میزبان رویدادهای کوچکی مثل کنسرت ،نمایشگاه و … هم است. زمان بازدید از این موزه در ساعات 10 تا 5 بعد از ظهر امکان پذیر است.

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Av Amador، Panamá، Panama

  • کانال پاناما | Panama Canal

کانال پاناما، یه کانال دست ساز و غی طبیعی هست، که دو اقیانوس آرام و اطلس را به هم مرتبط نموده است و راه کشتی های تجاری و تفریحی را کوتاه تر نموده و کشتی ها می توانند مستقیما از اروپا به آمریکا و از آنجا به آسیای شرقی بروند. با نگاه ساده می توانید متوجه شد که این کانال، یکی از بزرگ ترین و دشوارترین پروژه های مهندسی در جهان بوده است. این کانال در سال 1914 افتتاح شد و در طول ساخت آن 27500 کارگر جان خودشان را از دست دادند. این روزها این کانال یکی از جاذبه های گردشگری در پاناا به شمار می رود.

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Camino del Oleoducto، Panama

مراکز خرید پاناما

  • مرکز خرید مترومال پاناما | Metromall Panama

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Metromall، Avenida Domigo Diaz، Panama City، Panama

  • مرکز خرید آبروک مال | Albrook Mall

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Avenida de la Amistad، Panamá، Panama

  • مرکز خرید | Multiplaza Pacific

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Vía Israel، Panamá، Panama

  • مرکز خرید سوهو | Soho mall

آدرس: پاناما - پاناما سیتی Calle 50، Panamá، Panama

توجه!

ایرانی ها جهت ورود به پاناما به ویزا احتیاج دارند و قبل از ورود به پاناما می بایستی جهت دریافت ویزا اقدام کنند. کشور پاناما در ایران سفارت ندارد و نزدیکترین سفارت خانه های پاناما به ایران در ترکیه و قطر قرار دارند. ایران هم در این کشور سفارت ندارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1414

به "راهنمای سفر به پاناما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاناما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید