در امور داخلی روسیه دخالت نکنید، به مسائل دیپلماتیک داخلی خود بپردازید

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی روسیه انتقاد کرد.

در امور داخلی روسیه دخالت نکنید، به مسائل دیپلماتیک داخلی خود بپردازید

ماریا زاخاورا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، امروز (پنج شنبه) در بیانیه ای از غرب به دلیل مداخله در امور داخلی روسیه انتقاد کرد.زاخاروا در بیانیه ای گفت: غرب چشمش را روی مسائل دیپلماتیک خود بسته و کارزاری علیه روسیه راه انداخته است.

او در ادامه با بیان آنکه اتحادیه اروپا از نظر سیاسی و اطلاعاتی به کارزار مخالف روسیه دامن می زند، اضافه نمود: متاسفانه بعضی کشورهای غربی به بعضی مسائل مانند ارتباط با روسیه، فشار آمریکا برای عدم محافظت از اصول و مسائل حقوق بشری، تظاهر می نمایند.

این مقام ارشد روسیه همچنین بیان کرد: اتحادیه اروپا نیز مسائل داخلی را در نظر نمی گیرد. مسائل داخلی بسیار پیچیده تر است.

زاخاروا در این بیانیه به مسائلی مانند جلیقه زردها در فرانسه و جولین آسانژ افشاگر ویکی لیکس، پرداخت و گفت: مسائل صرفا مربوط به انگلیس و آمریکا نیست و مشکل اروپاست. آسانژ مدت ها در انگلیس ماند وتحت فشار روانی نهاده شد، اما مقامات این مسائل را نمی بینند.

این مقام روس همچنین بیان کرد بعضی از مردم از کشورهای خارجی مبالغی را دریافت می نمایند تا سیاستی علیه کشور راه بیاندازند.

به تازگی در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه و بلاروس تصمیم گیری شده بود. بر این اساس، این تحریم ها شامل ممنوعیت ورود شماری از مقامات روسی به اتحادیه اروپا و محرومیت از افتتاح حساب و سپرده بانکی در اروپا می گردد. مقامات اروپایی مدعی هستند این تحریم ها ناشی از رعایت نکردن اصول حقوق بشری است.

این در حالی است که روسیه نیز اقدامات تازه اتحادیه اروپا در بسط تحریم های این کشور در پرونده الکساندر ناوالنی مخالف دولت روسیه، را اقدامی هدف دار و مغرضانه ارزیابی نموده است.

شهریور امسال الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن موقع گفته می شد این آزمایش ها در سه کشور مختلف صورت گرفته است، از این رو دولت های غربی از روسیه خواستند تا در این باره شرح دهد.

از آن موقع این مسئله مورد مناقشات بسیاری نهاده شده و روسیه بارها تاکید نموده که اظهارات خصمانه متعددی علیه مسکو در پرونده ناوالنی مطرح شده است.

،باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 941

به "در امور داخلی روسیه دخالت نکنید، به مسائل دیپلماتیک داخلی خود بپردازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در امور داخلی روسیه دخالت نکنید، به مسائل دیپلماتیک داخلی خود بپردازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید