کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی در آلمان تا بالا دریافت مناقشات درباره بازگشایی مرزها

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرهای کرونایی از گوشه و کنار اروپا از وقوع اعتراضات گسترده علیه محدودیت های ضد کرونایی در آلمان و افزایش درخواست ها برای گشایش مرزهای اروپایی و مخالف مقامات اروپا با این مسئله حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی در آلمان تا بالا دریافت مناقشات درباره بازگشایی مرزها

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اتحادیه اروپا همچنان سوژه بسیاری از رسانه ها است و همچون اسب سرکشی در این اتحادیه می تازد و خرابی به بار می آورد.

نتایج جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که دولت انگلیس هم اجرای قرنطینه دو هفته ای برای مسافرانی که به این کشور وارد می شوند را برای مبارزه با بحران کرونا در دستور کار قرار می دهد.

هشدار اتحادیه شرکت های هواپیمایی انگلیس درباره عواقب اقتصادی محدودیت های ضد کرونایی

اتحادیه شرکت های هواپیمایی انگلیس درباره چنین اقدامی هشدار داده و اعلام نموده که این پیشنهاد به صورت موثری سفرهای بین المللی به انگلیس را از بین برده و خسارات قابل ملاحظه ای به اقتصاد و صنعت هواپیمایی این کشور وارد می نماید.

تداوم درخواست ها برای بازگشایی مرزهای داخلی اروپا

نمایندگان مجلس از کشورهای فرانسه و آلمان نیز در یک بیانیه مشترک خواهان بازگشایی سریع مرزهای بین کشورها در اتحادیه اروپا شدند.

دوازده تن از نمایندگان مجمع ملی فرانسه و مجلس آلمان با اشاره به کاهش موارد ابتلا به کرونا بیان کردند که دیگر کنترل های مرزی نمی تواند با مسئله حمایت از سلامت افراد توجیه گردد.

آن ها خواهان بازگشایی سریع مرزهای داخلی اتحادیه اروپا شدند. آن ها بیان کردند که این محدودیت ها مسائل کلانی با خود به همراه آورده و به سختی های غیر قابل قبولی برای انسان ها منجر می گردد.

البته وزیر کشور آلمان همچنان بر لزوم تداوم کنترل های مرزی تاکید دارد.

برای اولین بار از زمان آغاز بحران کرونا مجلس آلمان می خواهد دوباره از هفته آینده به روال سابق خود بازگشته و سه روز کامل جلسات مشاوره برگزار کند.

یان کلود یونکر، رئیس سابق کمیسیون اروپایی هم در بحران کرونا خواهان پول بیشتر برای اتحادیه اروپا شده است.

درخواست آلمان برای استقلال بیشتر اقتصاد اروپا

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم به عنوان درسی از بحران کرونا خواهان استقلال بیشتر اقتصاد اروپایی شده و گفت: بحران اخیر نشان می دهد که باید از وابستگی های یکجانبه خودداری کنیم و زنجیره های عرضه بین المللی را متنوع تر کنیم. وی به عنوان نمونه به فراوری و تهیه تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی اشاره نمود.

آرمین لاشت، نخست وزیر ایالت نوردراین- وست فالن آلمان هم خواهان بازگشایی سریع مرزها با فرانسه شد. وی تاکید نمود که دولت آلمان همچنین باید در این باره با کشور اتریش هم صحبت کند.

بر اساس ارزیابی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی به دلیل بحران کرونا در امسال میلادی درآمدهای اقتصادیاتی حداقل 100 میلیارد یورو کاهش پیدا خواهد نمود.

یان کلود یونکر هم کنترل های مرزی در اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع کرونا را خطری برای بازار داخلی اروپا دانسته و انتقاد شدیدی به آن وارد کرد.

درخواست آلمان از آمریکا برای مبارزه مشترک با بحران کرونا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم آمریکا را به اقدامات مشترک در مبارزه با بحران کرونا فراخوانده و گفت: ما باید حالا با هم همکاری کنیم تا با وجود کرونا اقتصاد جهانی و تجارت جهانی را دوباره به پیش ببریم. هیچ کس به تنهایی نی تواند با این شرایط مقابله کند.

وی مناسبات دو سوی آتلانتیک را در کنار مسئله ادغام و هماهنگی اروپایی از مهم ترین ستون های سیاست خارجی آلمان ارزیابی کرد.

در ایالت نوردراین-وست فالن هم از امروز (شنبه) دیدارها در خانه های سالمندان اجازه داده می گردد. این مسئله را سخنگوی وزارت بهداشت آلمان اعلام نموده است.

دولت انگلیس هم امیدها برای کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در این کشور را کاهش داده و وزیر محیط زیست این کشور بیان کرد: ما باید واقع بین باشیم که در این باره هیچ تغییر چشمگیری وجود نخواهد داشت، ما در کاهش محدودیت ها بسیار محتاط خواهیم بود.

نخست وزیر انگلیس می خواهد برای روز یکشنبه یک نقشه راه برای کاهش محدودیت های ضد کرونایی در انگلیس را اعلام کند.

کشورهای منطقه یورو هم درباره یک بخش مهم بسته یاریی برنامه ریزی شده برای کشورهای بحران زده کرونایی توافق کردند. وزرای دارایی 19 کشور عضو منطقه یورو روز آدینه در یک ویدئوکنفرانس درباره طراحی این گونه یاری های اعتباری به توافق رسیدند.

باز شدن تدریجی مدارس و مهد کودک ها در ایالات آلمان

مهد کودک ها هم از 18 ماه می (23 اردیبهشت ماه) در ایالت زاکسن آلمان بازگشایی می گردد. بچه ها هم می توانند به مدرسه بروند.

در ایالت نوردراین -وست فالن آلمان هم پیش دبستانی ها از 28 ماه می (31 اردیبهشت ماه) می توانند در سر کلاس حاضر شوند.

صدر اعظم اتریش هم از بازگشایی قریب الوقوع مرزهای بین آلمان و اتریش تا قبل از تعطیلات تابستان خبر داده است.

وقوع اعتراضات گسترده ضد کرونایی در شهرهای آلمان

در اعتراضاتی در برابر مجلس آلمان در برلین هم تعداد زیادی از شهروندان موقتا بازداشت شدند.این اعتراضات علیه محددویت های ضد کرونایی برگزار گردید. در چهارشنبه گذشته هم در تجمعی اعتراضی در برلین یک تیم خبری شبکه آ ار دی آلمان هدف حمله نهاده شد.

اقدام عجیب یک مسئول در کشور رومانی

معاون رئیس صلیب سرخ رومانی هم برای اینکه ثابت کند محدودیت های ضد کرونایی اعمال شده در کشورش هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به کرونا ندارد این قوانین را نقض نموده و یک بیمار کرونایی را در آغوش کشید. وی هل دادن این کشور به ورشکستگی با اعمال محدودیت های ضد کرونایی را خطایی عظیم ارزیابی کرد.

در کشور رومانی که حدود 18 میلیون نفر جمعیت ادارد تا به حال 15131 نفر به کرونا مبتلا شده و 926 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که احزاب دولت ائتلافی آلمان که قبلا شرایط خوبی نداشتند در دوران بحان کرونا شرایط خوبی پیدا نموده اند.

صدر اعظم اتریش هم بعد از یک توقف 10 هفته ای می خواهد مجددا امور خارج از دفتر خود را در پیش گرفته و به همه ایالات این کشور سفر کند.

بر اساس ارزیابی برنامه توسعه سازمان ملل UNDP بسیاری کشورها به دلیل بحران کرونا سال ها و شاید دهه ها از پیشرفت های توسعه ای خود عقب خواهند ماند. آخیم اشتاینر، رئیس این نهاد بین الملللی در مصاحبه با سایت رادیو آلمان این پیش بینی را ارائه داد.

وی بیان کرد: ما با یک بحرانی روبرو هستیم که تقریبا در عرض 12 تا 16 هفته جهان را به حالت سکون درآورده و البته عواقبی دارد. 190 میلیون شغل از بین رفته است، شرکت ها ورشکست شده اند، سیستم های تامین اجتماعی و سیستم های دولتی در خیلی کشورها در هم شکسته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم به بخش فرهنگی آلمان وعده یاری های اقتصادی در دوران بحران کرونا را داده است. وی تاکید نمود که ویروس کرونا یک نقطه عطف عمیق در زندگی فرهنگی مشترک ما به شمار می رود.

چندین هزار نفر هم امروز در اشتوتگارت آلمان علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند. پلیس از حضور تعداد زیادی معترض خبر داده و آمار دقیقی در این باره ارائه ندارد.

در مونیخ هم حدود 3 هزار معترض بدون توجه به قواعد فاصله گذاری اجتماعی علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

جدیدترین آمار کرونا از اروپا نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 262783 نفر به کرونا مبتلا شده و 26478 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس آمارای منتشر شده تا به حال 217185 نفر به کرونا مبتلا شده و 30201 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم 215260 نفر به کرونا مبتلا شده و 31587 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشته و تا به حال 176079 نفر به کرونا مبتلا شده و 26230 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در آلمان هم تا به حال 170876 نفر به کرونا مبتلا شده و 7510 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رئیس کمیسیون اروپایی ، رئیس مجلس و رئیس شورای اروپایی هم در مقاله ای به مناسبت روز اروپا از ضعف اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا هشدار داده و تاکید نمودند که اروپا در حال حاضر بسیار شکننده است.

کمیسیون اروپایی هم تمدید محدودیت های سفر به اروپا برای مقابله با شیوع کرونا تا 26 خرداد ماه را در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 387

به "کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی در آلمان تا بالا دریافت مناقشات درباره بازگشایی مرزها" امتیاز دهید

1 کاربر به "کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی در آلمان تا بالا دریافت مناقشات درباره بازگشایی مرزها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی در آلمان تا بالا دریافت مناقشات درباره بازگشایی مرزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید