کرونا در اروپا، از تزریق واکسن آسترازنکا به نخست وزیر ایتالیا تا بالاترین مرگ روزانه در مجارستان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که نخست وزیر ایتالیا و همسرش با واکسن آسترازنکا علیه کرونا واکسینه شدند و نهادهای بهداشتی مجارستان هم رکورد جدیدی در آمار مرگ های روزانه کرونایی را ثبت کردند.

کرونا در اروپا، از تزریق واکسن آسترازنکا به نخست وزیر ایتالیا تا بالاترین مرگ روزانه در مجارستان

با ما سفر کنید و با تور لوکس اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی گسترده تری به بار می آورد.

آمریکا و آلمان عظیمترین سرمایه گذاران واکسن کرونا در جهان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که آمریکا و آلمان از عظیمترین سرمایه گذاران در فراوری واکسن کرونا هستند. بر اساس گزارش مرکز بهداشت جهانی در انستیتوی دانشگاه مطالعات و توسعه بین المللی در ژنو این دو کشور با هم حدود 3.7 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری نموده اند.

آمریکا حدود 2.2 میلیارد دلار و آلمان 1.5 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری نموده اند. بعد از آن انگلیس با سرمایه گذاری حدودا 500 میلیون دلاری در این زمینه قرار می گیرد.

هشدار درباره از کنترل خارج شدن بحران کرونا در آلمان

رئیس انجمن فدرال پزشکان در بخش بهداشت عمومی در آلمان هم خواهان اعمال قرنطینه سختگیرانه برای مهار کرونا در این کشور شده و اعلام نموده که کاهش محدودیت ها به مفهوم تماس بیشتر افراد با هم است.

وی در این باره گفته است که در صورت افزایش تعداد مبتلایان ردیابی برای مقامات بهداشتی سخت و یا غیر ممکن می گردد و اگر ما نتوانیم زنجیره ابتلا را ردیابی کنیم این پاندمی از کنترل خارج می گردد.

این مقام مسئول در آلمان همچنین گفت: واکسیناسیون نمی تواند موج سوم کرونا که ما در آن قرار داریم را بشکند، از این رو پایین آوردن آمار مبتلایان اهمیت دارد. این امر تنها با اعمال محدودیت سختگیرانه امکان پذیر است.

اعمال محدودیت سنی برای تزریق واکسن آسترازنکا در آلمان

وزرای بهداشت ایالات و دولت فدرال آلمان شب گذشته تصمیم گرفتند که با توجه به مشاهده عوارض جانبی در افرادی که واکسن آسترازنکا را تزریق نموده اند برای استفاده از این واکسن محدودیت های سنی اعمال نمایند.

کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان واکسن آسترازنکا را فقط برای افراد بالای 60 سال توصیه می نماید. داده های موجود نشان می دهد احتمال بروز عوارض جانبی نادر اما بسیار شدید ترومبوآمبولیک در افراد واکسینه شده جوان تر بیشتر است.

به همین دلیل افراد زیر 60 سال که قبلا دوز اول این واکسن را دریافت نموده اند برای زدن دوز دوم باید تا خاتمه ماه آوریل صبر نمایند تا این مرکز بتواند یک توصیه تکمیلی را ارائه کند. رومبوز ورید مغزی بویژه در زنان زیر 55 سال در ارتباط با واکسن آسترازنکا اتفاق افتاده است. موسسه پژوهشی پاول ارلیش آلمان تا به امروز بیش از 30 مورد از این عارضه را پس از واکسیناسیون آسترازنکا ثبت نموده و گفته است در 19 مورد کمبود پلاکت خون گزارش شده است. 9 نفر از این افراد درگذشته اند. همه گزارش ها، به استثنای دو مورد مربوط به زنان 20 تا 63 ساله بوده است.

قبل از توصیه کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان، ایالت های برلین و براندنبورگ و شهر مونیخ اظهار داشتند که تا اطلاع بعدی دیگر افراد زیر 60 سال را با آسترازنکا واکسینه نمی نمایند. وزارت بهداشت ایالت عظیم نوردراین-وستفالن نیز واکسیناسیون کرونا با این واکسن را برای مردان و زنان زیر 60 سال فورا متوقف کرد.

چندی پیش به دلیل بروز موارد ترومبوز مغزی، تزریق آسترازنکا در بسیاری از کشورهای اروپایی متوقف شد. اما آژانس دارویی اروپا (EMA) بعد از آنالیز مجدد واکسن بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، آن را ایمن و کارا ارزیابی کرد و استفاده از آن بار دیگر ازسر گرفته شد.

اینکه اعمال محدودیت سنی برای تزریق واکسن آسترازنکا و تاثیرات آن بر فرایند واکسیناسیون چگونه خواهد بود موضوعی است که دولت و ایالات آلمان مشترکا درباره آن شفاف سازی خواهند کرد.

اواسط ماه مارس تزریق واکسن آسترازنکا در آلمان بعد از یک وقفه چند روزه برای انجام بعضی آنالیز ها دوباره از سر گرفته شد.

وزیر بهداشت و صدر اعظم آلمان شب گذشته بر هدف دولت مبنی بر اینکه تا خاتمه تابستان همه شهفرایندان را واکسینه نمایند تاکید کردند و صدر اعظم آلمان اظهار داشت که اگر نوبت واکسیناسیونش گردد حاضر است واکسن آسترازنکا را تزریق کند.

در این میان دبیر کل حزب لیبرال دموکرات انتقاد شدیدی به مدیریت بحران دولت مرکل وارد نموده و اظهار داشت که این رفتارهای نامنظم که دولت آلمان در پیش گرفته منجر به بی اعتمادی می گردد. وی همچن233333ین گفت: ما زمان زیادی را از دست داده ایم و اعتماد به واکسن را از بین برده ایم.

رایزنی مرکل و ماکرون با پوتین درباره واکسن روسی

مرکل و ماکرون در جریان مذاکراتی ویدئویی با پوتین درباره همکاری های احتمالی در زمینه واکسن صحبت کردند و بخصوص به مسئله فراوری واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه پرداختند. این خبر را استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان اعلام نموده است. به گفته وی این ارزیابی ها با توجه به همان معیارهایی که درباره سایر واکسن ها به کاربرده می گردد انجام خواهد شد. کرملین هم اظهار داشت که در این گفتگوها درباره تحویل احتمالی و فراوری مشترک این واکسن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بحث و گفتگو شد.

آژانس دارویی اروپا در حال حاضر درخواستی برای تایید واکسن اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا را مورد آنالیز قرار می دهد. قرار است در ماه آوریل کارشناسان آژانس دارویی اروپا برای این منظور به روسیه سفر نمایند.

بیش از 30 میلیون انگلیسی اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند

حدود 30.7 میلیون نفر در انگلیس اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. این خبر بر اساس داده های رسمی ارائه شده از طرف نهادهای بهداشتی این کشور منتشر شده است. در انگلیس حدود 66 میلیون نفر زندگی می نمایند و در این کشور در 24 ساعت گذشته حدود 4040 مورد ابتلای جدید به کرونا گزارش شده و 56 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تمدید قرنطینه در استونی

کشور استونی هم قرنطینه برای مهار کرونا را تا 25 آوریل تمدید کرد.

تهدید اتریش علیه بروکسل در مناقشات بر سر واکسن

صدر اعظم اتریش اتحادیه اروپا را تهدید نموده که اگر سهم واکسن بیشتری را به این کشور اختصاص ندهد، جلوی فرایند سفارش حدود 100 میلیون دوز واکسن فایزر- بیون تک برای اتحادیه اروپا را می گیرد.

هفته نامه اشپیگل به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا گزارش داده است که اتریش تهدید نموده که اگر واکسن بیشتری به این کشور داده نگردد از سفارش حدود 100 میلیون دوز واکسن فایزر-بیون تک جلوگیری می نماید. پیش از آن هم نشریه پولیتیکو در این باره گزارش داده بود.

اتریش همراه با 5 کشور دیگر عضو این اتحادیه اروپا این انتقاد را به بروکسل وارد می نمایند که به صورت ناعادلانه واکسن ها را بین کشورها تقسیم می نماید. اساسا این تقسیم بندی بر اساس جمعیت کشورها انجام می گردد، اما اگر کشوری سهم خود را نخواهد یا به طور کامل نخواهد سایر کشورهای اروپایی می توانند سهم آن کشور را بخرند.

اتحادیه اروپا خود را نسبت به این تهدیدهای اتریش بی تفاوت نشان داده و یک دیپلمات اتحادیه اروپا در ین باره گفته است: تهدید اتریش هیچ نتیجه ای نخواهد یافت. اتحادیه اروپا اجازه اخاذی را نمی دهد و همچنان در این راستا کار می نماید که به کشورهایی که از کمبود واکسن رنج می برند یاری کند.

وی تهدید به تحریم واکسن در وسط یک بیماری همه گیر خطرناک و در جریان افزایش شمار مبتلایان را بسیار نامناسب و ناراحت نماینده دانسته و گفت: به نظر می رسد که وین از همه روح ها و خصلت های خوب اروپایی خالی شده است.

روز چهارشنبه قرار است سفرای اتحادیه اروپا بار دیگر برای حل این مناقشات به دنبال راه حلی بگردند. پرتغال به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در حال تهیه پیشنهاداتی برای این منظور است.

علاوه بر اتریش، کشورهای بلغارستان، کرواسی، لتونی، اسلوونی و جمهوری چک هم خواهان دریافت دوزهای بیشتری واکسن از بروکسل هستند. اتریش امیدوار است که همراه با این کشورها بتواند تغییراتی در تقسیم دوز های واکسن در این اتحادیه ایجاد کند. رهبری در وین اعلام نموده : در این صورت ما می توانیم درباره قرارداد 100 میلیون دوز واکسن فایزر سریعا اقدام کنیم.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در حال حاضر همچنین با روسیه درباره خرید واکسن روسی اسپوتنیک وی که هنوز در این اتحادیه تایید نشده است مذاکره می نماید.

کورتس در این باره گفته است: درباره واکسن نباید شرایط ژئوپلیتیکی مد نظر قرار گیرد. تنها چیزی که باید مد نظر قرار گیرد این است که آیا این واکسن موثر و مطمئن است و نه اینکه از کجا می آید

افزایش بستری ها در اورژانس های آلمان

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم همچنان رود افزایشی داشته و روز سه شنبه به 3587 مورد افزایش پیدا کرد.

بیش از 17 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای حدود 17051 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و اظهار داشت که در این مدت 249 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بالاترین مرگ کرونایی روزانه در مجارستان

نهادهای بهداشتی مجارستان هم از مرگ 302 نفر در اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند که از زمان شیوع کرونا بی سابقه بوده است. در این مدت 6700 نفر هم تست کرونایشان مثبت اعلام شده است.

در حال حاضر در این کشور با حدود 10 میلیون سکنه بیش از 12 هزار نفر در بیمارستان ها به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که حدود 1500 نفر از آن ها در بخش های مراقبت های بهداشتی بستری بوده و سیستم بهداشت و درمان این کشور شدیدا تحت فشار قرار گرفته است.

تشدید قاعده استفاده اجباری از ماسک در اسپانیا

اسپانیا هم قواعد استفاده اجباری از ماسک در این کشور را تشدید می نماید. دولت اسپانیا اعلام نموده که در آینده در همه اماکن عمومی و همچنین فضاهای باز استفاده از ماسک اجباری است.

نخست وزیر ایتالیا با آسترازنکا واکسینه شد

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا هم خود را با واکسن آسترازنکا واکسینه کرد. دراگی 73 ساله و همسرش در یک مرکز واکسیناسیون در رم واکسن کرونا را دریافت کردند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4341736 نفر به کرونا مبتلا شده و 126670 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 4585385 نفر به کرونا مبتلا شده و 95337 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3275819 نفر به کرونا مبتلا شده و 75305 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3561012 نفر به کرونا مبتلا شده و 108879 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2809510 نفر به کرونا مبتلا شده و 76833 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 995

به "کرونا در اروپا، از تزریق واکسن آسترازنکا به نخست وزیر ایتالیا تا بالاترین مرگ روزانه در مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تزریق واکسن آسترازنکا به نخست وزیر ایتالیا تا بالاترین مرگ روزانه در مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید