کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده در برلین تا توقف فرایند کاهش محدودیت ها در انگلیس

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از اعتراضات گسترده علیه سیاست های کرونایی دولت در برلین و توقف فرایند کاهش تدریجی محدودیت ها در انگلیس به علت افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا خبر می دهند.

کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده در برلین تا توقف فرایند کاهش محدودیت ها در انگلیس

با ما سفر کنید و با لحظه آخری تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان اتحادیه اروپا را رها نمی نماید.

هشدار درباره فشارهای بالا بر نهادهای بهداشتی آلمان پیامد موج دوم کرونا

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان انجمن پزشکی فدرال این کشور درباره فشارهای بالا بر نهادهای بهداشتی و درمانی هشدار داده است.

رکود مالی عمیق در منطقه یورو

اداره آمار اروپا (یورو استات) هم از رکود مالی عمیق و بی سابقه در منطقه ارز مشترک اروپایی به دلیل بحران کرونا اطلاع داد..

نتایج آنالیز های اداره آمار اروپا (یورو استات) نشان می دهد که اقتصاد منطقه یورو زیر چرخ های ارابه کرونا در حال له شدن است.

بسیاری کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و پرتغال در دوران کرونا بزرگترین رکود مالی تاریخی خود را تجربه نموده اند.

بر اساس ارزیابی جدید اداره آمار اروپا (یورو استات) رکود مالی کشورهای منطقه یورو در سه ماهه دوم امسال میلادی به کمترین میزان در ربع قرن اخیر سقوط نموده است.

بنابر این گزارش فراوری ناخالص ملی کشورهای منطقه یورو در ماه های آوریل، می و ژوئن امسال به نسبت دوره مشابه در سال قبل 1، 12 درصد کمتر بوده است.

به این ترتیب رکود مالی در این کشورها به نسبت سه ماهه نخست سال که 3.6 درصد بود به شدت عمیق تر شده است. محدودیت هایی که از ماه مارس برای مقابله با همه گیری کرونا بر فعالیت های مالی اعمال شده علت اصلی این شرایط به شمار می رود.

نخست وزیر ایالت زاکسن-آنهالت آلمان هم با ابراز نگرانی درباره افزایش روزافزون موارد جدید ابتلا به کرونا در عین حال بازگشت مجدد محدودیت ها را برای اقتصاد کشور خطرناک ارزیابی نموده و آن را رد نموده است.

وی از همه خواست به قواعد فاصله گذاری و استفاده از ماسک پایبند مانده و در این راستا سهل انگاری ننمایند. وی تاکید نمود که تنها در این صورت است که می توان از وقوع موج دوم کرونا جلوگیری کرد.

وزیر کشور آلمان: پیش بینی درباره وقوع موج دوم کرونا بسیار سخت است

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم معتقد است که بیشتر قریب به اتفاق شهفرایندان در آلمان از قواعد و محدودیت ها برای مهار کرونا حمایت می نمایند. وی از رفتار صحیح بیشتریت شهفرایندان آلمان در دوران بحران کرونا ومدیریت خوب برلین برای مقابله با این بحران اطلاع داد.

وی گفت که موارد ابتلای جدید و مرگ و میر کرونایی در آلمان همچنان پایین تر از بسیاری کشورها است.

زیهوفر پیش بینی درباره احتمال وقوع موج دوم کرونا را سخت ارزیابی نموده و همچنان از شهفرایندان خواست به قواعد کرونایی پایبند باشند.

درخواست وزیر اقتصاد آلمان برای افزایش جرائم نقض قواعد کرونا

با توجه به افزایش روزافزون موارد ابتلا به کرونا، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان خواهان مجازات های سخت تر برای موارد نقض قواعد کرونایی از طرف افراد شده و گفت: کسی که دیگران را عمدا در معرض خطر قرار دهد باید انتظار عواقب جدی آن را داشته باشد.

تقویت قاعده استفاده اجباری از ماسک در قبرس و یونان

کشورهای یونان و قبرس هم قاعده استفاده اجباری از ماسک برای مهار شیوع کرونا را تقویت کردند. در این دو کشور بر اساس تصمیمات اتخاذ شده باید در آینده استفاده از ماسک در همه فضاهای عمومی بسته اجباری گردد.

دولت یونان اجرای این قاعده را فعلا تا انتها آگوست لازم الاجرا دانسته است. مقامات یونان این انتقاد را به شهفرایندان وارد می نمایند که اخیرا در پایبندی به قواعد کرونایی سهل انگاری می نمایند. این مسئله به افزایش آمار مبتلایان در این کشور منجر شده است.

قرارداد کمیسیون اروپایی برای تهیه 300 میلیون دوز واکسن کرونا با شرکت فرانسوی

کمیسیون اروپایی هم با شرکت داروسازی سانوفی فرانسه درباره سفارش 300 میلیون دوز از یک واکسن بالقوه برای کرونا توافق نموده است. این نهاد اروپایی روز آدینه گفت که در آستانه انعقاد یک قرارداد با این شرکت داروسازی برای تامین واکسن برای همه کشورهای اروپایی است.

افزایش چشمگیر موارد ابتلای روزانه به کرونا در اسپانیا

در اسپانیا هم از ابتلای 1525 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده شده که از زمان لغو تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در این کشور سابقه نداشته است. این اتفاق و ابتلای بیش از هزار نفر در اسپانیا به کرونا برای سومین روز پیاپی در این کشور اتفاق افتاده است.

ایتالیا هم قانون قرنطینه کرونایی برای مسافران از کشورهای رومانی و بلغارستان را تمدید می نماید. این خبر را وزیر بهداشت ایتالیا گفت.

هشدار رسمی وزارت خارجه آلمان به شهفرایندان برای سفر به شمال اسپانیا

وزارت امور خارجه آلمان هم رسما به شهفرایندان برای سفر به شمال اسپانیا هشدار داد. وزارت امور خارجه آلمان با توجه به شیوع کرونا در این منطقه درباره سفرهای غیر ضروری به شمال اسپانیا هشدار داد.

تست مجانی کرونا از مسافران در آلمان

از امروز (شنبه) مسافرانی که به آلمان سفر می نمایند می توانند بدون هزینه تست کرونا بدهند. این خبر را وزیر بهداشت آلمان اعلام نموده است.

توقف فرایند کاهش محدودیت ها در انگلیس به دلیل شیوع مجدد کرونا

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم گفت که ادامه فرایند کاهش محدودیت های کرونایی در این کشور فعلا متوقف می گردد. شمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس رو به افزایش است. جانسون تاکید نمود: ما باید سریعا به این مسئله واکنش نشان دهیم. دولت انگلیس به عنوان واکنشی به این مسئله فرایند کاهش محدودیت های کرونایی در این کشور را به مدت دو هفته متوقف کرد. دولت همچنین بر لزوم استفاده از ماسک از جمله در سینماها تاکید نمود.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

نتایج جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا حدود 335602 نفر به کرونا مبتلا شده و 28445 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 303181 نفر به کرونا مبتلا شده و 46119 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 247537 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35141 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 210665 نفر به کرونا مبتلا شده و 9224 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 187919 نفر به کرونا مبتلا شده و 30265 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

اعتراضات گسترده به سیاست های کرونایی دولت در برلین

امروز (شنبه) در برلین اعتراضاتی علیه سیاست کرونایی دولت شکل گرفته همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش خبرنگاران چندین هزار نفر صبح امروز در نزدیکی دروازده براندنبورگ برلین اعتراضات خود را شروع کردند. انتظار می رود که بیش از 10 هزار نفر در این اعتراضات شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 643

به "کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده در برلین تا توقف فرایند کاهش محدودیت ها در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعتراضات گسترده در برلین تا توقف فرایند کاهش محدودیت ها در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید