واکنش مسکو به فرمان اردوغان برای اعزام نیرو به جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، سخنگوی کرملین، فرمان رئیس جمهور ترکیه درباره اعزام نیروی نظامی به آذربایجان را یک مسئله داخلی نامید و یادآور شد: یک مرکز نظارت بر آتش بس در خاک این جمهوری وجود دارد و نظامیان ترکیه می توانند به آنجا اعزام شوند.

واکنش مسکو به فرمان اردوغان برای اعزام نیرو به جمهوری آذربایجان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اظهار داشت: فرمان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درخصوص اعزام نیروی نظامی این کشور به جمهوری آذربایجان، مربوط به تأمین نیرو برای مرکز نظارت مشترک ترکیه و فدراسیون روسیه است. اوایل امروز، دوشنبه، فرمان مربوطه اردوغان برای آنالیز به مجلس ترکیه ارائه شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره ظهور چنین سندی گفت: اولاً این فرمان فرایند اجرای قوانین داخلی جمهوری ترکیه و یک مسئله داخلی است که به کشورهای دیگر مربوط نمی گردد؛ ضمن اینکه یک مرکز نظارت در خاک آذربایجان ایجاد خواهد شد و نیروهای نظامی ترکیه باید به آنجا اعزام شوند.

سخنگوی کرملین اضافه کرد: در رابطه با توافقنامه ایجاد مرکز نظارت مشترک بر آتش بس در خاک آذربایجان نیز باید بگویم که این اقدام، نتیجه توافقات دوجانبه بین روسیه و ترکیه است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، چند روز قبل در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که هیچ نیروی حافظ صلح ترکیه ای به منطقه قره باغ اعزام نخواهد شد و آنکارا فقط در حل و فصل اوضاع در چارچوب یک مرکز نظارتی در منطقه دیگری از خاک آذربایجان مشارکت خواهد داشت.

سخنگوی کرملین و وزارت امور خارجه روسیه پیش از این تأکید کردند که فقط نظامیان روسی در مأموریت حفاظت از صلح در منطقه قره باغ کوهستانی شرکت دارند و مرکز مشترک روسی - ترکیه ای برای کنترل آتش بس در قره باغ، ارتباطی به این مسئله ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 740

به "واکنش مسکو به فرمان اردوغان برای اعزام نیرو به جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به فرمان اردوغان برای اعزام نیرو به جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید