لاوروف: روسیه قصد عضویت در ناتو را ندارد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیش از ملاقات با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت که مسکو قصدی برای عضویت در ناتو ندارد.

لاوروف: روسیه قصد عضویت در ناتو را ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در شرایطی که تنش های مسکو و غرب بر سر تحرکات اوکراین برای عضویت در ناتو ادامه دارد، وزیر خارجه روسیه در نیویورک با طعنه درباره ایده عضویت مسکو در این ائتلاف نظامی غربی سخن گفت.

به گزارش رسانه های روس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک یک ملاقات پشت درهای بسته با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو انجام داد.

ملاقات لاوروف و استولتنبرگ در شرایطی صورت گرفته که تنش های میان روسیه و کشورهای غربی بر سر تحرکات اوکراین برای عضویت در ناتو شدت گرفته و مسکو بارها درباره تبعات چنین اقدامی هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، پیش از شروع ملاقات وزیر خارجه روسیه و دبیرکل ناتو آنها در جمع خبرنگاران برای گرفتن عکس حضور یافتند.

سرگئی لاوروف در جریان این حضور کوتاه در جمع خبرنگاران خطاب به آنها گفتند: شانستان را امتحان نکنید. روسیه قصد عضویت در ناتو ندارد.

لاوروف و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو

ملاقات وزرای خارجه روسیه و دبیرکل ناتو پشت درهای بسته انجام شد.

وزارت خارجه روسیه در سایت خود بیانیه کوتاهی منتشر کرد و درباره این نشست توضیحات مختصری داد. طبق اعلام این وزارتخانه، لاوروف و استولتنبرگ درباره شرایط جاری در روابط روسیه و ناتو صحبت کردند.

وزارت خارجه روسیه اضافه نمود: طرف روسی قاطعانه به طور جدی توجهات را به سمت پیشنهادات معین ما درباره کاهش تنش ها و تشنج زدایی در خط تماس (میان روسیه و ناتو) سوق داد.

رایزنی دوجانبه این مقام ارشد مسکو و دبیرکل ناتو در حالی صورت گرفته که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، موضوع توسعه ناتو به سمت شرق و الحاق کشورهای همسایه روسیه به این ائتلاف نظامی غربی، همیشه از مسائل تنش زا بوده است.

مسکو بارها به واشنگتن و دیگر طرف های غربی هشدار داده که حضور ناتو در مرزهای روسیه را تهدیدی مستقیم می داند و با آن مقابله می نماید.

به رغم هشدارهای روسیه، مقام های مختلف اوکراین بارها به صورت علنی از برنامه این کشور برای عضویت در ناتو سخن گفته اند و از آمریکا حمایت از الحاق اوکراین به این ائتلاف را خواهان شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1231

به "لاوروف: روسیه قصد عضویت در ناتو را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه قصد عضویت در ناتو را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید