دبیر کل کمیته المپیک: قانون در خصوص بازنشستگی ام هر چه بگوید تابع آن هستم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، کیکاووس سعیدی گفت: در بحث قانون منع بکارگیری بازنشسته ها تابع قانون هستم اما به نظرم باید برای ورزش تدبیر ویژه ای اتخاذ گردد تا نیروهای متخصص یک دفعه از چرخه خارج نشوند.

دبیر کل کمیته المپیک: قانون در خصوص بازنشستگی ام هر چه بگوید تابع آن هستم

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مصاحبه با خبرنگاران درباره اینکه با اجرایی شدن بخشنامه حذف شرایط سنی از قانون منع به کار گیری بازنسشته ها، او نیز مشمول قانون بازنشستگی می گردد، اعلام کرد: فصل الخطاب هر مسئله ای در ایران قانون است. قانون منع به کار گیری بازنشستگان در مجلس به تصویب رسید و بعضی موارد ایثارگری نیز تغییر کرد و ما هم براساس شرایط ایثارگری حضور داریم. اکنون ابهامی در خصوص سن بازنشستگی وجود دارد که وزارت ورزش این موضوع را از مراجع ذی ربط پیگیر است. با این حال ما هم تابع قانون هستیم و هر چیزی قانون حکم کند شامل همه می گردد و استثنا هم ندارد.

او ادامه داد: اما در حوزه جهانی ورزش، سطوح عالی و میانی مدیریت از همین سنین شروع می گردد. در همین سنین که ما افراد بازنشسته را می کنیم، افراد در فدراسیون های بین المللی و کمیته بین المللی المپیک مسئولیت های میانی و عالی می گیرند. در ایران هم نهادهایی داریم که اتفاقا به لحاظ شرایط سنی و تجربی، افرادی با سن بالاتر انتخاب می شوند تا فرد از لحاظ سطح تجربه و پختگی به حد اعلایی رسیده باشد.

سعیدی با اشاره به بحث جایگزین کردن نیروهای جوان توضیح داد: بحث جایگزینی نیروهای جوان، سیاست خوبی است و معتقدم باید دنبال گردد اما این را هم باید در نظر گرفت طبق قانون به ازای خروج سه نفر، یک نفر جایگزین می گردد. البته آن یک نفر هم بلافاصله جایگزین نمی گردد بلکه فرایند طولانی قانونی دارد و باید آزمونهای استخدامی مختلف برگزار گردد.

او اضافه کرد: من به لحاظ شخصی مسئله ای با موضوع بازنشستگی ندارم و اگر از حوزه اجرا خارج شوم به حوزه تخصصی و فنی خودم که کاراته است، وارد می شوم و در عرصه ورزش هستم. اما بر اثر این تدابیر، بعضی از کارکشته های ورزش را از دست دادیم که حتی کرسی های بین المللی داشتند. جایگزین کردن در آن کرسی ها هم سالها زمان می برد. در واقع فرد به سن پختگی می رسد که باید لابی ها لازم را برای دریافت کرسی موثر انجام دهد اما به مشکل بازنشستگی می خورد. بنابراین با این شرایط کرسی بین المللی نخواهیم گرفت. چون کرسی های مهم بین المللی احتیاج به لابی و سالها کوشش و شناخته شدن دارد و به این سادگی نیست با یک مکاتبه و حضور در یک کنگره و اجلاس بتوان کرسی مهم گرفت. برای نمونه بعد از کرسی که آقای هاشمی طبا در کمیته بین المللی المپیک داشت و آن را از دست دادند دیگر نتوانستیم کسی را جایگزین کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین گفت: به عنوان یک کارشناس با سابقه در حوزه ورزش معتقدم باید برای حوزه ورزش تدبیر ویژه ای اتخاذ گردد تا نیروهای با تجربه، صاحب صلاحیت و متخصص یک دفعه از چرخه خارج نشوند. در بحث جانشین پروری هم ساز و کاری در نظر گرفته گردد تا خلاء ایجاد نگردد.

او در خاتمه گفت: من تا خاتمه دوره کمیته ملی المپیک انگیزه دارم تا در کنار آقای صالحی امیری کارهایی که برنامه ریزی شده را به پایان برسانیم. اما باز هم هر چه مصلحت باشد مسئله ای نخواهم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 529

به "دبیر کل کمیته المپیک: قانون در خصوص بازنشستگی ام هر چه بگوید تابع آن هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کل کمیته المپیک: قانون در خصوص بازنشستگی ام هر چه بگوید تابع آن هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید