محمدرضا گرایی طلا گرفت؛ انتها کار ایران با 4 طلا و 2 برنز

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، دارنده مدال طلای المپیک، چهارمین و آخرین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی 2021 را بر گردن آویخت تا کشتی فرنگی ایران با نتیجه تاریخی 4 طلا و 2 برنز به کار خود در رقابت های جهانی نروژ سرانجام دهد.

محمدرضا گرایی طلا گرفت؛ انتها کار ایران با 4 طلا و 2 برنز

در ادامه رقابت های 3 وزن سرانجامی کشتی فرنگی قهرمانی دنیا 2021 که در اسلو مرکز نروژ در حال برگزاری است، محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو و آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران در رقابت های دنیای نروژ، در ملاقات نهایی وزن 67 کیلوگرم، برابر نظیر عبدالله یف از روسیه به روی تشک رفت و در سرانجام با نتیجه 5 بر 2 به رجحان رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

3 دقیقه نخست این مبارزه با نتیجه یک بر صفر به سود گرایی که به علت کم کاری حریف داده شد، به سرانجام رسید. گرایی در تایم دوم با اجرای فن کمر که چند بار کشتی گیر روس در تایم نخست مانع آن شده بود، پیروز به کسب 4 امتیاز دیگر شد تا 5 بر صفر جلو بیفتد.کشتی گیر روس در ادامه پیروز به خاک کردن گرایی شد و 2 امتیاز گرفت و در این مبارزه در نهایت با رجحان 5 بر 2 گرایی به سرانجام رسید.

گرایی پیش از این در دور اول استراحت کرد، سپس تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن را ضربه فنی کرد و در ادامه هم مقابل حسرت جعفراف از آذربایجان 11 بر صفر پیروز شد. وی سپس در مرحله نیمه نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان دنیا و نقره زیر 23 سال دنیا از گرجستان در حالیکه تا ثانیه سرانجامی مبارزه 6 بر 4 عقب بود، در نهایت با نتیجه 7 بر 6 به رجحان رسید و راهی فینال شد.

پیش از این میثم دلخانی در ملاقات نهایی وزن 63 کیلوگرم برابر لری ابولادزه از گرجستان به رجحان 5 بر 4 رسید و اسم قهرمانی دنیا را از آن خود کرد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در سرانجام رقابت های دنیای نروژ، با کسب 4 مدال طلا به وسیله میثم دلخانی در 63، محمدرضا گرایی در 67، محمدهادی ساروی در 97 و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم و 2 مدال برنز محمدعلی گرایی در 77 و پژمان پشتام در وزن 82 کیلوگرم، پس از روسیه بر سکوی نایب قهرمانی دنیا ایستاد.

محمدرضا مختاری در 72 کیلوگرم پنجم شد و سجاد عباس پور در 55، مهرداد مردانی در 60 و رامین طاهری در وزن 87 کیلوگرم هم از دور رقابت ها کنار رفتند.

کشتی فرنگی ایران آخرین بار در مسابقات دنیای 2014 ازبکستان به وسیله حمید سوریان به مدال طلا رسیده بود و در این دوره با کسب 4 مدال طلا و 2 برنز برترین نتیجه مدالی تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار مسابقات دنیای را به دست آورد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های دنیای 2014 ازبکستان با یک مدال طلای حمید سوریان، یک نقره امید نوروزی و 2 برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی برای نخستین بار بر سکوی نخست دنیا ایستاد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1263

به "محمدرضا گرایی طلا گرفت؛ انتها کار ایران با 4 طلا و 2 برنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدرضا گرایی طلا گرفت؛ انتها کار ایران با 4 طلا و 2 برنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید