آمار تفکیکی از دانشجویان مبتلا نداریم ، اصراری بر بازگشایی دانشگاه ها نیست

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، معاون دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ما آمار تفکیکی از ابتلای دانشجویان به کرونا نداریم. دانشجویان وزارت علوم را می دانم که مبتلا و فوتی داشته ایم. اما از علوم پزشکی آمار مرگ نداریم و عمدتا بهبودیافتگان بودند.

آمار تفکیکی از دانشجویان مبتلا نداریم ، اصراری بر بازگشایی دانشگاه ها نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران؛ سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری آنلاین گفت: معاونت فرهنگی دانشجویی از همان روز های اول شیوع رسمی کرونا، جهت مقابله با این ویروس، دستور العمل های خود را به دانشگاه ها ارسال کرد و بسته های سلامت روان ایجاد شدند و تعطیلی خوابگاه های دانشجوئی از ابتدا شیوع بیماری و در اولین فرصت انجام شد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه دانشجویان تعطیل هستند اما اینترن ها ما به درمان بیماران مشغولند و این مسئولیت پذیری دانشجویان ما از روز های اول اقدام مهمی است.

لاری ادامه داد: پویش مقابله دانشجوئی با کرونا ایجاد شد که تا کنون 7200 دانشجو به این پویش پیوسته اند.

وی اضافه کرد: اصرار ما این بود که دانشجویان از محل زندگی خود تا جایی که بتوانند اقداماتی همچون تهیه مواد ضدعفونی، غربالگری مردم، تولید محتوا های علمی که بیش از صد مقاله و توصیه های سازمان جهانی بهداشت و سازمان هلال احمر را انجام دهند.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ارائه مشاوره های مردمی از دیگر اقدامات دانشجویان بود که در حال حاضر این دانشجویان در اقامتگاه ها حضور دارند و خدمت رسانی می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: همچنین جشنواره های دانشجوئی مقابله با کرونا از دیگر اقدامات است؛ در نظر داریم که کنگره ای برای بزرگداشت شهدای سلامت را برگزار کنیم و همچنین پویشی برای تدوین خاطرات رزمندگان سلامت را در دست داریم.

لاری گفت: برای همه ما این سوال بود که اگر مسئله ای برای کشور به وجود بیاید، جوانان ما مانند گذشته پای کار خواهند بود یا خیر؟ که این کرونا پاسخ آن را به خوبی داد.

وی اضافه کرد: همانطور که اعلام شده است، تعطیلی دانشگاه ها تا آخر فروردین است. ما هیچ اصراری برای بازگشائی دانشگاه ها نداریم، اما ما پروتکل های بهداشتی را ایجاد کرده ایم تا بازگشائی با ارعایت این پروتکل ها آغاز می شود.

لاری گفت: بازگرداندن وام های دانشجو ها به آخرین مرحله ای موکول شد. همچنین، شهریه دانشجویان برای زمان هایی است که آن ها در خوابگاه یا دانشگاه حضور دارند

معاون دانشجویی وزارت بهداشت شرح داد: ما آمار تفکیکی از ابتلای دانشجویان نداریم اما مطلع هستیم که در میان دانشجویان وزارت علوم تعدادی مبتلا و فوتی وجود دارد اما در میان دانشجویان علوم پزشکی آمار فوت نداریم و عمدتا بهبودیافتگان بودند.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم که دانشگاه ها بازگشائی نشوند، چون طبق پروتکل هایی که نوشته ایم، امکان رعایت تمام اصول ها بهداشتی وجود ندارد. تمهیدات دیده شده است، اما نمی توانیم به خاطر استفاده از سرویس های مشترک، به دلیل شرایط خوابگاهی و ... پروتکل ها را اجرا کنیم. به عبارت دیگر این پروتکل ها نمی توانند از شیوع جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 356

به "آمار تفکیکی از دانشجویان مبتلا نداریم ، اصراری بر بازگشایی دانشگاه ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تفکیکی از دانشجویان مبتلا نداریم ، اصراری بر بازگشایی دانشگاه ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید