یک سوم پروژه های آزادراهی در دست ساخت کشور در آذربایجان شرقی است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه یک سوم پروژه های آزادراهی در دست ساخت کشور در آذربایجان شرقی اجرا می گردد، اضافه کرد: با اتمام سایر پروژه ها، 300 کیلومتر به طول آزادراه های این استان اضافه کرده خواهد شد.

یک سوم پروژه های آزادراهی در دست ساخت کشور در آذربایجان شرقی است

برای سفری دلچسب با تور بهاری آذربایجان همراه شوید و از شهر زیبای باکو دیدن کنید و با فرهنگ مردم خونگرم آذربایجان آشنا شوید.

خیرالله خادمی در عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه آهن خاوران، راه آهن تبریز- میانه را بزرگترین پروژه ریلی کشور بیان کرد و گفت: این خط آهن، اولین پروژه ای است که از ابتدا به صورت دوخطه اجرا می گردد.

وی با بیان این که برای اجرای آن 65 میلیون مترمکعب عملیات خاکی صورت گرفته است، اضافه کرد: تا به امروز 1860 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که ارزش آن به قیمت روز بیش از شش هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این پروژه، اتصال خط آهن به تبریز است، اضافه کرد: با اتصال این خط به تبریز، فاصله ریلی تهران تا تبریز از نظر مسافت 114 کیلومتر و از نظر زمان پنج ساعت کاهش می یابد.

خادمی با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر اتمام این پروژه تا خاتمه سال 99، شرایط عمرانی برای تحقق این وعده را مطلوب توصیف کرد و گفت: زیرسازی راستا بستان آباد تا تبریز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تامین اعتبار مورد احتیاج تا خاتمه سال 99 این خط به تبریز می رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه آهن خاوران با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر راه و شهرسازی و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

این پروژه که بخشی از طرح مهم و زیربنایی راه آهن تبریز- میانه است به منظور اتصال این خط ریلی به تبریز و با اعتباری بالغ بر 646 میلیارد ریال اجرا می گردد.

خط ریلی تبریز- بستان آباد- میانه به طول 203 کیلومتر از ایستگاه فعلی میانه آغاز شده و پس از عبور از راستای عمدتاً کوهستانی، به ایستگاه بستان آباد رسیده و سپس به ایستگاه خاوران و در نهایت ایستگاه فعلی راه آهن تبریز متصل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 59

به "یک سوم پروژه های آزادراهی در دست ساخت کشور در آذربایجان شرقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم پروژه های آزادراهی در دست ساخت کشور در آذربایجان شرقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید