کند شدن فرایند نوآوری های جهانی با شیوه های تجارت چین

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی شیوه های تجارت چین و حمایت شدید از مشاغل خود موجب کند شدن نوآوری جهانی و آسیب رساندن به پیشرفت های فناوری شده است و این آسیب بر کشورهای آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی بیش از دیگر کشورهاست.

کند شدن فرایند نوآوری های جهانی با شیوه های تجارت چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش نیوز، این تحقیق بخشی از پروژه یک ساله تأثیر رشد مالی چین در نوآوری فناوری جهانی است.

جهانی سازی و همکاری بین کشورهای توسعه یافته و اقتصادها با دستمزد پایین، نوآوری تاریخی را تحریک نموده است. اما نقش فزاینده چین در اقتصاد جهانی بر تحقیقات و توسعه جهانی تأثیر منفی گذاشته است.

طبق تحقیقات ITIF ، اقتصاد با دستمزد پایین در چین، انگیزه ای در کشورهای توسعه یافته مانند کانادا، ایالات متحده و اروپا ایجاد نموده که به جای تمرکز بر روی توسعه فناوری هایی که به آنها امکان فراوری کارآمدتر و با هزینه کمتری را می دهد، به جابجایی فراوری توجه نمایند. متعاقب آن، شرکت ها فرآیندهای فراوری را دوباره طراحی کردند و به جای ماشین آلات از کاردستی حمایت کردند تا آنها را به طور کلی کارآمدتر و خلاق تر کند.

رابرت اتکینسون، مدیر بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری ایالات متحده ITIF اظهار کرد: گزینه های فراوری کم هزینه می تواند بر تصمیمات طراحی محصول تأثیر داشته باشد، از این طریق رفاه مصرف نماینده در کوتاه مدت با هزینه کارایی پویا (نوآوری) و در دراز مدت افزایش می یابد. این مورد به ویژه در مناطقی که دولت ها می توانند هزینه فراوری را دستکاری نمایند و هزینه نیروی کار را نیز پایین نگه دارند اهمیت دارد.

علاوه بر این، شرکت هایی که در صنایعی در معرض رقابت بیشتر واردات از چین قرار دارند، به دلیل نگرانی در خصوص شیوه های ناعادلانه تجارت، شاهد کاهش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه هستند.

اتکینسون گفت: ماهیت سیاست مالی و تجاری چین بسیار تحریف نماینده است و در نهایت به بسیاری از شرکت های ابتکاری در بسیاری از کشورهای خارجی آسیب می رساند.

موانع تجاری و استفاده شرکت های خارجی از این مورد می تواند بهره وری شرکت ها را محدود کند.

کارشناسان از حمایت بی قید و شرط از شرکت های چینی شاکی هستند و معتقدند که به نوآوری، همچنین رقابت منصفانه و روحیه کارآفرینی آسیب می رساند.

اتکینسون گفت: تجارت ناعادلانه و مبتنی بر نوآوری با کاهش بیشتر ظرفیت بازار و قیمت پایین تر برای محصولات رقابتی نسبت به آنچه نیروهای بازار فراوری می نمایند، باعث کاهش سود می گردد.

او می گوید راه چاره های مقابله با چالش های آینده در زمینه نوآوری و رقابت عادلانه باید شامل سیاست هایی گردد که با قوانین جهانی هماهنگ باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 302

به "کند شدن فرایند نوآوری های جهانی با شیوه های تجارت چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کند شدن فرایند نوآوری های جهانی با شیوه های تجارت چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید