این خودروی برقی به ایران می آید، عکس

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، گجت نیوز نوشت: در حاشیه جلسه هیئت دولت، چند خودرو هیبرید و برقی از جمله داچیا اسپرینگ برقی معرفی شدند. در ادامه به معرفی خودرو الکتریکی Spring می پردازیم.

این خودروی برقی به ایران می آید، عکس

روز 25 مرداد در حاشیه جلسه هیئت دولت از چندرو خودرو هیبرید و تمام برقی رونمایی شد که قرار است در آینده به بازار ایران راه پیدا نمایند. یکی از این خودروها که در تصاویر منتشر شده به چشم خورد، داچیا اسپرینگ برقی بود. البته به نظر نمی رسد که برنامه ای برای واردات این کراس اوور به ایران وجود داشته باشد و گفته می گردد که با این هدف راهی کشور شده است تا پس از انجام آنالیز های لازم روی آن، نسخه بومی اش ساخته گردد. شرکت های ایران خودرو، سایپا، مپنا و کرمان موتور مسئولیت توسعه نسخه بومی این خودرو را بر عهده خواهند داشت.

داچیا اسپرینگ برقی در واقع نسخه ریبج شده رنو سیتی K-ZE بر شمرده می گردد که خود نسخه الکتریکی رنو کوئید (Renault Kwid) است. این کراس اوور شهری یا هاچ بک که به عنوان یکی از محصولات برقی پایین رده ارزان قیمت در بازار اروپا عرضه می گردد، بر پایه پلتفرم CMFA-EV توسعه پیدا نموده است. حالا به مناسبت نمایش داچیا اسپرینگ برقی در جلسه هیئت دولت، در ادامه به معرفی جوانب مختلف داچیا اسپرینگ الکتریک (Dacia Spring Electric) نظیر طراحی، مشخصات فنی و… می پردازیم.

داچیا اسپرینگ برقی، کراس اوور برقی پیش رو بازار ایران

طراحی نمای بیرونی

خودرو اسپرینگ الکتریکی دارای 3734 میلی متر طول، 1622 میلی متر عرض و 1516 میلی متر ارتفاع است. بین دو محور این خودرو برقی هم 2423 میلی متر فاصله وجود دارد و فاصله کف بدنه آن نسبت به سطح زمین برابر با 150 میلی متر است. در نتیجه، با یک خودرو فوق العاده جمع و جور روبرو ایم که برای رفت و آمدهای روزانه داخل شهر طراحی و ساخته شده است.

این خودرو داچیا همان زبان طراحی خودروهای شهری جمع و جور دیگر رنو، شرکت مالک خود را دنبال می نماید. در ناحیه جلو این کراس اوور، جلوپنجره سه بعدی را مشاهده می کنیم که چراغ های جلو با آن ادغام شده اند. در ناحیه کناری پنل های تیره دور چرخ ها، دستگیره های درب معمولی و ستون های مشکی قابل رویتند. نمای عقب هم چراغ هایی 4 ضلعی با لبه های نرم را در بر می گیرد که گرافیک آن ها به شکل دو حرف Y کنار گرفته در کنار یکدیگر است و در قسمت سپر دو پنل مشکی و نقره ای با یکدیگر ترکیب شده اند.

کابین خودرو برقی Spring

اسپرینگ کابین ساده ای دارد که در آن خبری از زرق و برق چینی ها نیست. در مرکز داشبورد اسپرینگ برقی یک نمایشگر لمسی 7 اینچی متعلق به سیستم مولتی مدیا یا اطلاعات و تفریح جا گرفته است که از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می نماید. بالای آن دریچه های هوا به شکل تقریباً مستطیلی قرار دارند، در حالی که دریچه های دو گوشه داشبورد از نوع گرد هستند. زیر همین نمایشگر، کنترل های فیزیکی سر راست سیستم هایی نظیر سیستم تهویه تعبیه شده است. فرمان هم فرم تقریباً گِرد و چهار پر دارد و پشت آن صفحه آمپر نیمه دیجیتال به چشم می خورد.

مشخصات فنی داچیا اسپرینگ برقی

همان طور که انتظار می رود، داچیا اسپرینگ برقی یک خودرو الکتریکی مالی با قوای محرکه حداقلی است که صرفاً رفت و آمدهای سبک داخل شهر را پوشش می دهد. این خودرو داچیا از یک موتور الکتریکی با قدرت 44 اسب بخار و گشتاور 125 نیوتن متر برای تامین قوای محرکه خود بهره می برد و تامین نماینده انرژی آن هم یک باتری 26.8 کیلووات ساعتی است. این کراس اوور برقی توانایی پیمودن مسافت 230 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد و شارژ آن از 0 تا 800 درصد با جریان AC حدود 5 ساعت زمان می برد، در حالی که شارژ نیم ساعته آن با جریان DC هم امکان پذیر است.

از پیشرانه 44 اسب بخاری اسپرینگ الکتریکی به عنوان یک خودرو شهری نباید انتظار سواری پر جنب و جوش را داشت. در تکمیل همین نکته باید گفت که شتاب گیری این خودرو از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 19.1 ثانیه زمان می برد و سقف سرعت آن هم از 125 کیلومتر بر ساعت فراتر نمی رود.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

در ادامه فهرست امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی استاندارد Dacia Spring Electric را مشاهده می کنید:

  • ترمز ABS

    کنترل کشش

  • کنترل پایداری الکترونیکی
  • ترمز اضطراری
  • دستیار آغاز حرکت در سربالایی
  • ایربگ های جلو، کناری و پرده ای
  • سیستم رصد باد تایر
  • نمایشگر مرکزی لمسی 7 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اوتو و بلوتوث
  • 2 پورت USB
  • درگاه برق 12 ولت

قیمت اسپرینگ الکتریکی

داچیا اسپرینگ برقی در منطقه ها مختلف اروپا از جمله فرانسه، آلمان و بریتانیا در محدوده قیمت 20 هزار یورو برابر با حدود 22 هزار دلار قرار می گیرد. با سفارش آپشن های موجود، قیمت آن به 25 هزار دلار هم می رسد. این خودرو در واقع جزو محصولات ارزان تمام برقی است که برای کاربری سبک داخل شهر با امکانات حداقلی فراوری می شوند. حال اینکه ورود چنین خودرویی حتی با بومی سازی به بازار ایران چقدر جای توجیه دارد، خود بحث دیگری است که به صورت کلی بقیه خودروهای معرفی شده در نشست هیئت دولت را در بر می گیرد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1706

به "این خودروی برقی به ایران می آید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودروی برقی به ایران می آید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید