نحوه اجرای مالیات بر پژوهش موجب ناتمام ماندن قرارداد های پژوهشی می گردد ، افزایش 44 درصدی بودجه احتیاج دانشگاه ها را برطرف نمی کند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: بعضی همکاران هیات علمی قرارداد های خود را برای سال 99 ناتمام می گذارند؛ چرا که در سال 99 مالیاتی به پروژه تعلق نمی گیرد؛ اما در سال 1400 این موضوع برداشته شده است.

نحوه اجرای مالیات بر پژوهش موجب ناتمام ماندن قرارداد های پژوهشی می گردد ، افزایش 44 درصدی بودجه احتیاج دانشگاه ها را برطرف نمی کند

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در مصاحبه با خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، درباره لایحه بودجه دانشگاه ها در سال 1400 گفت: بودجه دانشگاه ها برای سال 1400 که هنوز هم در مجلس به تصویب نرسیده و کلیات آن رد شده است، با وجود افزایش 44 درصدی به هیچ وجه احتیاج های دانشگاه را برطرف نمی کند و ما امیدوار هستیم در برگشت این لایحه به سازمان برنامه و بودجه یک نگاه مثبت به دانشگاه ها شکل گیرد.

تاثیر بودجه در فعالیت دانشگاه ها

وی اظهار کرد: اعتقاد داریم رشد علمی کشور ایران در میان کشور های دنیا نباید متوقف گردد. از نظر بنده خیزی که جامعه دانشگاهی برداشته است، نباید کاهش یابد و این بودجه بندی در آن تاثیر بسزایی دارد.

ذاکری ادامه داد: ما در دانشگاه علم و صنعت علاوه بر نشر علم این نگاه را داریم تا در حوزه فناوری نیز با تغییری که در زیست بوم دانشگاه ها شکل گرفته است در حوزه تجاری سازی و کاربردی کردن یافته های علمی گام های موثری برداریم، زیرا این مسائل ارزش اضافه نموده دارند و به خلق ثروت منجر می شوند. اکنون جوانان پراستعدادی در دانشگاه ها حضور دارند که پس از چندی فارغ التحصیل می شوند، برای استفاده از توان آن ها می گردد با حمایت از مراکز نوآوری و پارک های علم و فناوری گام های بعد را در راستای حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی برداشت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: در چند سال گذشته ما در دانشگاه علم و صنعت به طور متوسط سالانه 2 مرکز نوآورانه را افتتاح نموده ایم و این نشان دهنده آن است که حمایت ها باید تداوم پیدا نمایند و احتیاج است تا حمایت اقتصادی بسیار خوبی از بخش پژوهشی انجام گردد، متاسفانه با این بودجه ریزی سرعت رشد فعالیت های پژوهشی کم می گردد.

وضع اقتصادیات بر پژوهش ایراد دارد

رئیس دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: به نظر بنده نحوه اجرای اقتصادیات بر پژوهش نیز ایراد دارد. زیرا اعضای هیئت علمی باید شخصاً به اداره امور اقتصادیاتی مراجعه نمایند و به تشکیل پرونده بپردازند؛ در صورتی که در امسال و گذشته دانشگاه یک پرونده ای را برای کل پروژه های پژوهشی خود تشکیل می داد و تایید و تصویب آن ها به عهده وزارت علوم بود. اکنون این فرایند باید توسط هر عضو هیئت علمی انجام گردد که مشکلاتی دارد، زیرا تعامل امور اقتصادیاتی با فرد نسبت به تعامل آن با یک دانشگاه متفاوت است.

ذاکری با اشاره به اینکه همین موضوع سبب شده است تا بعضی همکاران هیات علمی قرارداد های خود را برای سال 99 ناتمام بگذارند؛ گفت: در سال 99 اقتصادیاتی به پروژه تعلق نمی گیرد؛ اما در سال 1400 این موضوع برداشته شده است و عضو هیئت علمی باید ثابت کند که چند درصد از کارش برای سال گذشته بوده است تا از پرداخت اقتصادیات معاف گردد و به پرداخت اقتصادیات درصد باقی مانده قرارداد خود بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 912

به "نحوه اجرای مالیات بر پژوهش موجب ناتمام ماندن قرارداد های پژوهشی می گردد ، افزایش 44 درصدی بودجه احتیاج دانشگاه ها را برطرف نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه اجرای مالیات بر پژوهش موجب ناتمام ماندن قرارداد های پژوهشی می گردد ، افزایش 44 درصدی بودجه احتیاج دانشگاه ها را برطرف نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید