خبرنگاران استاندار ارزروم ترکیه بر افزایش همکاری های مالی با ایران تاکید نمود

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، تبریز- خبرنگاران- استاندار ارزروم کشور ترکیه با تاکید بر افزایش مراودات تجاری و مالی با ایران به خصوص استان آذربایجان شرقی، گفت: به دنبال ایجاد خط پروازی بین تبریز - ارزروم هستیم.

خبرنگاران استاندار ارزروم ترکیه بر افزایش همکاری های مالی با ایران تاکید نمود

اوکای ممیش روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی به صورت ویدیو کنفرانس، اظهار کرد: در استان ارزروم امکانات لازم برای سرمایه گذران ایرانی فراهم است و همچنین تجار این استان آماده سرمایه گذاری در ایران می باشند.

وی با اشاره به مراودات فرهنگی بین 2 کشور ، گفت: حدود 500 دانشجوی ایرانی در دانشگاه آتاترک ارزروم در حال تحصیل هستند.

استاندار ارزروم با اشاره به روابط عمیق و گسترده فرهنگی ایران و ترکیه به لحاظ تاریخی، دینی، زبانی و قومی، خواستار توسعه و تقویت همکاری ها بین کشور شد.

وی همچنین با اشاره به شیوع کرونا در دنیا، در مورد واکسن فراوری داخل ایران نیز سوالاتی پرسید و ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک خبرهای خوشی از واکسن ایرانی منتشر گردد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به برقراری خط هوایی بین دو شهر تاکید نمود و گفت: راه اندازی این خط پروازی رونق چشم گیری در تجارت و صنعت گردشگری بین شمال غرب ایران و شرق ترکیه ایجاد خواهد نمود.

محمدرضا پورمحمدی بر ایجاد روابط محبت آمیز گسترده و مستحکم بین 2 کشور تاکید نمود و اضافه نمود: 2 کشور در شرایط سخت سال های گذشته در کنار هم بوده اند و لازم است این همکاری ها با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به حمایت کشورمان از دولت ترکیه در برابر کودتا، ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و ملت ترکیه بوده و دولت و ملت ترکیه نیز در دوران تحریم های ظالمانه آمریکا در کنار ملت ایران بوده اند.

پورمحمدی با بیان اینکه مرزهای بین دو کشور در حدود 400 سال است که مرزهای صلح و دوستی است و روابط شهرهای ارزروم و تبریز پیشینه ای به قدمت تاریخ دارد، ادامه داد: در شرایط جاری و با تسهیل ارتباطات و تبادلات انتظار می رود رفت و آمد و تبادلات فرهنگی و تجاری بین 2 طرف پررنگ تر گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به افق معین شده برای حجم تجارت 30 میلیارد دلاری بین دو کشور ، استان های مرزی در ایران و ترکیه می توانند سهم مهمی در تحقق این چشم انداز داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت های خوبی در 2 سوی مرز وجود دارد و اقتصاد 2 سوی مرز می تواند مکمل هم باشد و نیازهای متقابل را می توان از 2 سوی مرز تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه تبریز یکی از قطب های پزشکی ایران است، اظهار داشت: حوزه گردشگری سلامت از حوزه های مهم و موثر همکاری بین دو استان و حتی منطقه می تواند باشد.

پورمحمدی با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در ارزروم و اینکه دانشجویانی از شرق ترکیه در دانشگاه تبریز تحصیل می نمایند، اضافه نمود: تقویت همکاری های دانشگاه های آتاترک و تبریز می تواند موتور محرکه ای برای تقویت روابط بین 2 استان باشد.

وی اضافه نمود: انجام متقابل سفر بین مقامات 2 استان در شرایط مناسب و بازدیدها و دیدار ها در کنار تبادل هیات های تجاری و دانشگاهی بین 2 طرف و بازتاب رسانه ای آن می تواند تاثیر مثبتی در تحرک بخشیدن به مناسبات فرهنگی، علمی و تجاری بین 2 شهر داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مناطق آزاد ارس و ماکو، گفت: وجود مناطق آزاد تجاری و صنعتی عظیم و مهم ایران در این منطقه و ظرفیت های زیرساختی و قانونی به مراتب بهتر و سهل تر آن، زمینه اجرای پروژه های صنعتی مشترک را فراهم نموده است.

وی تاکید نمود: همکاری منطقه ای در زمینه آب و انرژی از دیگر حوزه های قابل توجه هستند که می تواند منافع زیادی برای هر 2 طرف در بر داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 839

به "خبرنگاران استاندار ارزروم ترکیه بر افزایش همکاری های مالی با ایران تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار ارزروم ترکیه بر افزایش همکاری های مالی با ایران تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید