معترضان مولداوی تغییر مجلس هوادار روسیه را خواهان شدند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، حدود 20 هزار اعتراض کننده حامی مایا ساندو، رئیس جمهور منتخب هوادار اروپای مولداوی، خواهان انتخابات فوری پارلمانی شدند. مجلس این کشور هنوز تحت کنترل ایگور دودون، رئیس جمهور فعلی هوادار روسیه است.

معترضان مولداوی تغییر مجلس هوادار روسیه را خواهان شدند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از دویچه وله، مایو ساندو سیاست مدار اپوزیسیون- که دو هفته پیش به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده-حین سخنرانی برای دست کم 20 هزار تن از هوادارانش در کیشیناو، پایتخت مولداوی، ایگور دودون را به این متهم کرد که نمی خواهد شکست را بپذیرد.

این اقتصاددان سابق بانک جهانی گفت: او (دودون) اکنون می خواهد کشور را به آتش بکشد، تحریک به هرج و مرج کند و مولداوی را به انزوای بین المللی ببرد.

ساندوی هوادار اروپا در طول مبارزات انتخاباتی خود وعده داد تا در این جمهوری سابق شوروی با 3.5 میلیون جمعیت، که بین اوکراین و رومانی عضو ناتو قرار گرفته است، با فساد مقابله کند.

ساندو خطاب به گردهمایی روز یکشنبه معترضان گفت: ما تا آخر خط و تا زمانی که کشور را از مقامات فاسد پاکسازی کنیم، ادامه می دهیم. ساندو از دولت خواست کناره گیری کند و خواسته معترضان مبنی بر انتخابات جدید مجلس را تکرار کرد. وی گفت: انتخابات زودهنگام، اجتناب ناپذیر و کوتاه ترین جهت برای دست یابی به آن، کناره گیری دولت است.

اوایل این هفته، مجلس فعلی مولداوی لایحه ای را برای انتقال کنترل سازمان اطلاعات این کشور از رئیس جمهور به مجلس تصویب کرد.

این اقدام مورد حمایت حزب سوسیالیست دودون و ایلان شور، تاجر این حزب واقع شد؛ کسی که بابت اتهامات کلاه برداری و پولشویی خود درخواست تجدیدنظر داده است.

ساندو قانون گذاران را به سعی در تضعیف ریاست جمهوری قبل از سر کار آمدن خود متهم کرد و از حامیانش خواست علیه این اقدام دست به تجمع بزنند.

برگزارکنندگان اعتراض روز یکشنبه، پلیس را به این متهم کردند که برای ورود شرکت کنندگان احتمالی در اعتراض، مانع ایجاد می نماید. از جمله این معترضان، کشاورزانی بودند که با تراکتور به صحنه اعتراض آمده و نسبت به افزایش مالیات بر ارزش افزوده اعتراض داشتند.

در مولداوی، مدت ها بر سر طلب ارتباطات نزدیک تر با اتحادیه اروپا یا حفظ روابط سنتی با مسکو، اختلاف نظر وجود داشته است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 789

به "معترضان مولداوی تغییر مجلس هوادار روسیه را خواهان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان مولداوی تغییر مجلس هوادار روسیه را خواهان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید