ماسک قاپی متحدان اروپایی از ایتالیا

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، اروپایی ها نه تنها به ایتالیا یاری نکرده اند بلکه حالا معلوم شده خواسته یا ناخواسته در جهت ارسال یاری های انسان محبت آمیز به این کشور هم مانع ایجاد می نمایند.

ماسک قاپی متحدان اروپایی از ایتالیا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کشورهای اروپایی طی روزها و هفته های گذشته نه تنها یاریی به ایتالیای درگیر بحران ویروس کرونا ننموده اند، بلکه جمهوری چک محموله ماسک اهدایی چین به ایتالیا را نیز توقیف نموده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت روزنامه ایندپندنت بریتانیا، جمهوری چک دیروز (یکشنبه) محموله بیش از 110 هزار ماسک را که از طرف چین برای یاری به مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایتالیا به آن کشور فرستاده شده بود، ضبط نموده است.

وزیر خارجه ایتالیا امروز با اعلام این خبر گفته با رایزنی با مقامات چک قرار شده آنها ظرف 48 ساعت محموله 110 هزار ماسک را آزاد نموده و به ایتالیا بفرستند.

عکس آرشیوی/ یک کارگاه فراوری ماسک در چین/ خبرگزاری فرانسه

ایتالیا بیشترین میزان تلفات ناشی از بیماری کرونا ویروس جدید (کوید 19) را در اروپا و دنیا داراست.

در حالی که طی روزهای گذشته کشورهای چین، روسیه و کوبا (بلوک شرق سابق) به ایتالیا یاری رسانده اند اما کشورهای اروپایی و غربی هیچ یاریی به ایتالیا در راه مبارزه با کرونا ننموده اند و این مساله حتی گلایه مندی دولت ایتالیا را هم برانگیخته است.

وزیر کشور جمهوری چک در تیویتر خود نوشته ماجرا مربوط به توقیف و ضبط حدود 680 هزار ماسک به همراه هزاران دستگاه تنفسی بوده که از دلالان در گمرکی در جمهوری چک ضبط شده و مقامات جمهوری چک پس از تماس مقامات ایتالیایی متوجه شدند 110 هزار ماسک از این محموله ماسک های اهدایی دولت چین به ایتالیا بوده است.

جان هاماچک وزیر کشور جمهوری چک در توییتی نوشت: مقامات گمرکی در شهر لواسیس صدها هزار ماسک صورت را توقیف کردند. متاسفانه در تحقیقات بعدی روشن شد که بخش کوچکی از مواد ضبط شده، هدیه ای از طرف چین به ایتالیا بوده است.. ما در حال همکاری با هر دو کشور هستیم که مطمئن شویم ایتالیا چیزی از دست ندهد.

جمهوری چک نیز درگیر ویروس کروناست و تا به امروز و بر اساس آمار رسمی دستکم 1000 شهروند این کشور به این ویروس مبتلا شده اند اما تا به امروز گزارشی از مرگ و میر ناشی از این ویروس در جمهوری چک، مخابره نشده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 299

به "ماسک قاپی متحدان اروپایی از ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک قاپی متحدان اروپایی از ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید