فاکتورهایی برای توسعه رابطه در کار

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، اعتبار، نشات گرفته از معروفیت و شخصیت شما است.

اعتبار شما مهم ترین ویژگی شما به شمار میرود، زیرا به واسطه آن پیشنهادهایی از افرادی که با آنها در ارتباط هستید، دریافت نموده و احتمال معرفی شما را به دیگران بالا می برد. اطمینان حاصل کنید تمامی رفتارها و اقدامات شما مطابق با بالاترین معیارهای اخلاقی است. به طوری که از گفتار و کردار شما نه تنها برداشت بدی نشده، بلکه برداشت بسیار خوبی صورت می گیرد. به یاد داشته باشید که دیگران به شرطی موقعیت های شغلی را به شما پیشنهاد خواهند داد که مطمئن باشند، در نهایت، به علت گفتار یا کردار شما ملامت نخواهند شد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

فاکتورهایی برای توسعه رابطه در کار

این شاخصه و فاکتورهای دیگری که در پایین مطلب به آن اشاره می شود، تضمین کننده توسعه روابط شما در دنیای کاری هستند. چرا که بسکمک از موقعیت های شغلی شما دربردانده روابط و ارتباطات شما با افراد مختلف است.

یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای توسعه روابطتتان با افراد،صلاحیت و شایستگی شماست. آخرین تحلیل ها بر این نکته متکی است؛ قابل قبول بودن سطح عملکرد شما در شغل فعلی یا در شغل های قبلی تان، بیش از هر مورد دیگری نشانگر آن است که عملکرد شما تا چه حد در شغل مورد نظرتان مثبت خواهد بود. هر کارمند در همکاری با کارفرمایان خوب و بد، به میزان تعیینی تجربه کسب نموده است؛ به همین سبب هر کارمند، خود، به خوبی از انتظارات کارفرمایش آگاهی دارد. در اینجا به چند مورد از مهم ترین آنها اشاره شده است: هوش و فراست اولین مساله به اثبات رسیده است که 76 درصد از بهره وری و سطح همکاری کارمندان نیز از سطح هوش آنها تعیین می شود. هوش به سطح عقل سلیم شما و توانایی عملی شما در مواجهه با چالش های هر روزه شغلتان برمی شود. راه حلی کلیدی برای به نمایش گذاشتن ذکاوت شما، پرسیدن سوالات هوشمندانه است. یکی از نشانه های هوش که به سرعت آشکار می شود، حس کنجکاوی است. هرچقدر سوالات هوشمندانه بیشتری پرسیده و پاسخ ها را بشنوید، باهوش تر به نظر می آیید.دومین ویژگی که کارفرماها در پی آن هستند، توانایی رهبری است. رهبری، تمایل و اشتیاق قبول مسوولیت برای دست پیدا کردن به نتیجه است. در واقع، منظور از رهبری توانایی قبول مسوولیت، انجام وظیفه به صورت داوطلبانه و پذیرفتن مسوولیت پاسخگویی برای دست پیدا کردن به نتایج مورد احتیاج آن وظایف است. شما اشتیاق خود را برای رهبری در سازمان با قبول مسوولیت دستیابی به اهداف شرکت نشان داده، سپس خود را به ایفای نقش در بالاترین سطح توانایی تان ملزم کنید.

صداقت، ویژگی دیگری است که کارفرمایان در پی آن هستند. این شاید مهم ترین ویژگی بی نظیر برای موفقیت طولانی مدت در زندگی و کار است. صادق بودن با رو راست بودن با خودتان شروع می شود. این به آن معناست که شما با خودتان و در روابطتتان با دیگران صادق باشید. برای پذیرش نقاط ضعف و قوتتان آماده باشید. نقاطی را که قبلا در آنها خطا نموده، قبول کنید. به خصوص اینکه وفاداری خودتان را نشان دهید؛ هیچ وقت در خصوص نکات منفی کارفرماهای قبلی یا هرکسی که قبلا کارفرما یا همکار شما بوده است، صحبت نکنید. حتی اگر از کار اخراج شده اید، نکته ای منفی یا نقادانه راجع به آنها نگویید.

دیگر ویژگی مورد نظر کارفرمایان دوست داشتنی و دلپذیر بودن است. کارفرماها به افرادی که در روابط گرم و محبت آمیز، بدون تکلف و کمک دهنده به دیگران علاقه مندند. صاحبان مشاغل، در جست وجوی افرادی هستند که توانایی کار گروهی، داشته باشند. تجارب کاری شما به عنوان عضوی از گروه در گذشته و علاقه مندی به کار به عنوان عضوی از گروه در آینده می تواند یکی از تاثیرگذارترین نکات درباره شما در زمان تقاضای کار باشد.کفایت و شایستگی پنجمین ویژگی مورد نظر صاحبان مشاغل است.کفایت و شایستگی برای موفقیت شما بسیار اهمیت دارد در واقع، اساس هرچیزی است که در شغلتان برای شما رخ می دهد. به عبارت ساده تر، صلاحیت و شایستگی توانایی به انجام رساندن کار است. درواقع، شامل توانایی اولویت بندی، جداسازی وظایف مرتبط از غیرمرتبط و بعد تمرکز عمیق تا زمان انجام کار است.شجاعت و جسارت خصیصه دیگری است که صاحبان کار در جست وجوی آن هستند. در واقع شهامت، اشتیاق به خطر است. بعلاوه میل به قبول چالش ها، برعهده گرفتن کارهای بزرگ یا حتی کارهای تازه در جایی که درجه عدم قطعیت، بالا و امکان شکست وجود دارد. شجاعت به علاوه مفهوم صریح صحبت کردن و بیان دقیق فکر یا احساس خود در موقعیت های مختلف را نیز در بر دارد. کارفرمایان به مردان و زنانی که از بیان افکار خود هراسی نداشته، احترام قائلند و شما این مساله را در مصاحبه کاری با پرسیدن سوالات صریح و صادقانه درباره شرکت و آینده کاری احتمالی که در سازمان دارید، نشان می دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1428

به "فاکتورهایی برای توسعه رابطه در کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکتورهایی برای توسعه رابطه در کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید