آشنایی با بایدها و نبایدهای سفر با سگ ها

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، حیوانات خانگی، بویژه سگ ها بخشی از خانواده ها به شمار می روند بنابراین بسیاری از کسانی که حیوان خانگی دارند، دلشان می خواهد آن ها را با خود به سفر ببرند. هر ساله میلیون ها حیوان خانگی بهمراه صاحبان خود، سفر کردن را تجربه می نمایند و در لذت سفر با آن ها شریک می شوند. تورهای مسافرتی وجود دارند که برای حیوانات خانگی و صاحبان آن ها طراحی شده اند و بعضی از هتل های مهم دنیا برخورد خود را نسبت به حیوانات خانگی تغییر داده اند و از آن ها استقبال می نمایند. البته سگ هایی که بیمار، زخمی یا باردار هستند و یا در صورت تغییر روتین روزمره خود دچار ناراحتی احساسی می شوند بهتر است در خانه بمانند، بخصوص اگر قرار باشد سفر کوتاهی داشته باشید. بنابراین اگر دلتان می خواهد با حیوانات خانگی، بویژه سگ هایتان سفر کنید، بایدها و نبایدهای سفر با سگ ها می بایست مورد توجه قرار بگیرند. برای دانستن نکاتی درباره سفر با سگ ها، مطلب دانستنی هایی درباره سفر با سگ ها خبرنگاران را بخوانید.

آشنایی با بایدها و نبایدهای سفر با سگ ها

از قبل برنامه ریزی کنید

بهتر است چندین ماه قبل از انجام سفر، برای انجام آن تحقیق و برنامه ریزی کنید. در خصوص اینکه چه مدارکی برای همراه داشتن سگ خود در سفر احتیاج دارید یا چه آزمایش هایی می بایست انجام دهید، چه قوانین و مقررات خاصی در خصوص حیوانات وجود دارد و محدودیت های جابجایی چه مواردی هستند. مثلا برای سفر به بعضی از کشورها مثل انگلستان، لازم است از چهار ماه قبل از سفر یک سری آزمایش های خاص روی حیوان خانگی شما انجام گردد. مدارک دامپزشکی حیوان شما می بایست به وسیله یک دامپزشک معتبر دولتی امضا گردد. مراحل انجام این کار در بین نکاتی درباره سفر با سگ ها اصلا پیچیده نیستند اما تعیین نیست چقدر باید برای انجام شدن آن ها صبر کنید یا بعضی از هتل ها و نقاط دیگری که قرار است در آن ها اقامت کنید، ممکن است پذیرای سگ شما نباشند. این مورد از دانستنی هایی درباره سفر با سگ ها است.

نژاد سگ شما بسیار اهمیت دارد

نژاد سگ شما برای اینکه بتوانید او را با خود به سفر ببرید، اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلا اگر شما سگی از نژاد pug (نوعی سگ کوچک و کوته موی با پیشانی چروکیده) یا از هر نژاد دیگری با بینی های کوتاه دارید، خیلی از خطوط هوایی بعلت مسائل تنفسی که آن ها ممکن است در هواپیما داشته باشند، با حمل آن ها موافقت نمی کنند. از طرفی شنیده می گردد که بعضی گردشگران سگ های بینی کوتاه خود را با خود به سفرهای خارجی می برند. بنابراین بهتر است با شرکت حمل مشورت کنید تا مطمئن شوید این کار را برای شما انجام می دهند. این مورد از بایدها و نبایدهای سفر با سگ ها هست.

طریقه جابجایی سگ خود را انتخاب کنید

تصمیم قطعی بگیرید که آیا قصد دارید حیوان خانگی را به وسیله شرکت های حمل به مقصد بفرستید یا ترجیح می دهید با شما در یک هواپیما و یک پرواز باشد. اگر حیوان خانگی شما کمتر از 25 پوند (حدود 12 کیلوگرم) وزن داشته باشد، این تصمیم با شماست و اگر بیشتر از 25 پوند وزنش باشد، این موضوع می بایست به قسمت حمل سپرده شوند و با چمدان ها و بارها حمل گردند. در ضمن اگر قرار است سگ خود را به قسمت حمل بسپارید، می بایست وسیله حمل سگ خود را در سایز مورد احتیاج و صحیح آن تهیه نمایید.

پرواز حیوان خانگی خود را زودتر رزرو کنید

طبق قوانین بعضی خطوط هوایی و در بین نکاتی درباره سفر با سگ ها، شما می بایست از قبل تماس بگیرید و برای حیوان خانگی خود یکجا در پرواز رزرو کنید. برای اینکه گیج نشوید، از قبل با آن ها تماس بگیرید و در خصوص قوانین آن ها سوال کنید. بعلاوه لازم است در خصوص دمای هوای مورد احتیاج سوال کنید چرا که بعضی اوقات ممکن است دمای قسمت حمل برای سپردن حیوان خانگی تان بیش از میزان گرم یا سرد باشد.

کل هزینه سفر را در نظر بگیرید

باید از قبل بطور دقیق بدانید که سفر کردن با سگتان، چقدر برایتان هزینه بر می دارد. طبق تجربه ما در سفر، مقرون به صرفه ترین پرواز رفت و برگشت که در حدود 2000 دلار هزینه داشت، مبلغ بسیار بالای 1600 دلار را برای حمل سگ هایمان به ما خاطرنشان کرد. (مبلغ کلی که برای هر دو هزینه ها می بایست می پرداختیم 3600 دلار می شد.). پرواز گران تری که مبلغ 2500 دلار برای رفت و برگشت طلب می کرد، تنها 200 دلار بخاطر سگ ها به هزینه بلیط ما اضافه می کرد (مبلغ کلی که برای هر دو هزینه ها می بایست می پرداختیم 2700 دلار می شد.) که در کل بسیار مقرون به صرفه تر تمام می شد.

وسیله حمل کننده ای با سایز مناسب تهیه کنید

وسیله حمل کننده سگ شما اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا قرار است سگ شما زمان بسیار زیادی را در آن بگذراند و باید حتما از آن خوشش بیاید و از دانستنی هایی درباره سفر با سگ ها هست. زمانی که قصد داشتیم یک حمل کننده حیوان خانگی بخریم، سگ هایمان را با خود به فروشگاه حیوانات خانگی بردیم و اجازه دادیم خودشان حمل کننده سایز مناسب خود را پیدا کنند. این حمل کننده می بایست در میزان ای باشد که حیوان خانگی شما بتواند بایستد، بچرخد و به راحتی دراز بکشد. نکته خیلی مهم که باید به آن توجه کنید این است که روی این وسیله حمل کننده می بایست برچسبی باشد که روی آن نوشته شده باشد: مناسب سفر هوایی.

واکسن های مورد احتیاج را از قلم نیاندازید

همانطور که قبلا هم ذکر شد، انجام آزمایشات دامپزشکی و واکسیناسیون سگ ها، برای همراه شدن آن ها با شما در سفر ضرورت دارد. مثلا برای سفر در اغلب کشورهای اروپایی شما می بایست مدرک دامپزشکی دولتی تهیه کنید و فرمی که نشان می دهد به حیوان خانگی شما بطور منظم واکسن های هاری تزریق شده است. در سفر به بیشتر کشورها می بایست حداقل 30 روز قبل از رهسپار شدن واکسن هاری به حیوان شما تزریق گردد.

قرص های خواب را فراموش کنید

استفاده از قرص های خواب برای خواباندن سگ یا هر حیوان خانگی دیگری اصلا توصیه نمی گردد. ممکن است بخواهید با خوردن قرص خواب، در پرواز خود کمی استراحت کنید اما این کار را برای حیوان خانگی خود انجام ندهید. هیچ گونه قرص خواب یا آرام بخش برای حیوانات خانگی توصیه نمی گردد زیرا ممکن است این قرص ها تنفس حیوان شما را در هوای تحت فشار کابین حمل بار با اشکالاتی روبرو کند. بهتر است قبل از اینکه هر کاری انجام دهید، با دامپزشک خود مشورت کنید. این مورد از بایدها و نبایدهای سفر با سگ ها هست.

غذا و نوشیدنی سگ خود را از قلم نیاندازید

این نکته یکی از مهمترین نکات سفر با حیوان خانگی است. از قلم نیاندازید زمانی که حیوان خود را به قسمت حمل می سپارید، کمی غذا و آب روی وسیله حمل کننده او قرار دهید زیرا ممکن است شرایط اضطراری پیش بیاید که شما برای مدتی از سگ خود جدا شوید و کارمندان حمل بدین وسیله می توانند به آن ها غذا دهند و تشنگی آن ها را رفع کنند.

سگ خود را نشانه گذاری کنید

حتما به یاد داشته باشید که روی وسیله حمل کننده حیوان خانگی خود علائم هشدار و اطلاعات تماس خود را بگذارید تا در صورتی که از او جدا هستید، استفاده شوند. ما نام های هر دو سگمان را روی برچسب های بزرگی نوشتیم و آن برچسب ها را روی حمل کننده های آن ها قرار دادیم تا اشخاصی که در قسمت حمل بار با آن ها سر و کار دارند متوجه باشند این ها دو سگ تربیت شده دوست داشتنی هستند، نه فقط قسمتی از بار سفر.

از اپلیکیشن های مخصوص سفر با سگ ها بهره ببرید

اپلیکیشن Bring Fido به شما اجازه می دهد هتل ها، رستوران ها، فروشگاه ها، پارک ها، سواحل و حتی رخداد هایی که از سگ ها با آغوش باز پذیرایی می کنند را بشناسید. اپلیکیشن Dog Park Finder Plus به شما یاری می نماید پارک های مخصوص سگ ها را پیدا کنید. این یک روش عالی برای برنامه ریزی ایستگاه های مختلف برای استراحت در طول سفر است. اپلیکیشن Red Cross Pet First Aid بسیار لازم است. هر مشکل فیزیکی یا سلامتی برای سگ شما به وجود بیاید، این اپلیکیشن به شما یاری می نماید آن را رفع کنید یا نزدیک ترین دامپزشک را به شما معرفی می نماید تا بتوانید سگ خود را برای معاینه نزد او ببرید. اگر فعالیت خاصی وجود دارد که نمی توانید سگ خود را همراه ببرید یا رخداد خاصی هست که اجازه ورود حیوانات خانگی و سگ ها به صاحبان آن ها داده نمی گردد، اپلیکیشن Dog Vacay برای شما افراد مطمئن و تضمین شده ای را پیدا می نماید که از سگ شما نگهداری کنند و او را برای قدم زدن بیرون ببرند.

مقاصد سفر و فعالیت ها را به درستی انتخاب کنید

بعضی نقاط برای سگ شما مناسب تر از بقیه هستند بنابراین در انتخاب مکان هایی که به سگ شما اجازه ورود می دهند و در عین حال برای سگ شما مناسب هستند دقت کنید. مثلا سگی که همواره در حاشیه شهر زندگی نموده، چیزی در خصوص زندگی یا سفر در شهر بزرگ و شلوغی مثل منهتن نمی داند. با بردن آن ها به مکان های بیش از میزان نو و متفاوت، آشنا کردن آن ها با آدم های نو و متعدد و روبرو کردن آن ها با بوهای نو و عجیب و صداهای نو یا گوش خراش، سگ های خود را از محوطه آسایششان بیرون نیاندازید. اجازه دهید به تدریج به اینکه قرار است به یک مکان نو با ویژگی های متفاوت بروند، عادت کنند. بعلاوه کاری نکنید که سگ های شما با غریبه های زیادی احاطه شوند زیرا ممکن است روی آن ها تاثیر منفی بگذارد و ندانند چگونه برخورد کنند و چه عکس العملی نشان دهند.

اسباب بازی مورد علاقه، پتو و رختخواب سگ خود را به سفر ببرید

سگ ها موجوداتی هستند که عادت های خاص دارند و می بایست به همه چیز عادت کنند. وقتی سگ خود را به سفر می برید، حتما چیزهایی که بوی خانه را می دهند مانند اسباب بازی مورد علاقه، پتو یا رختخواب او را نیز همراه ببرید بدین گونه آن ها بیش از میزان احساس اضطراب یا غریبگی نمی کنند و شما هم سفر آرام تر و بی دردسرتری خواهید داشت.

سگ شما در همه حال می بایست قلاده حاوی اطلاعات کامل خود را داشته باشد

با اینکه شما عاشق سگ خود هستید و هنگامی که او را به قدم زدن یا یک جاذبه گردشگری در سفر می برید، بسیار از او مراقبت می کنید، می بایست این نکته را بدانید که هرگز نمی توان پیش بینی کرد چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد. همواره قلاده حاوی اطلاعات کامل سگ خود را به گردنش آویزان کنید تا مطمئن شوید سگ شما شناسایی می گردد و به آسانی و در کمال امنیت به شما باز گردانده می گردد. این مورد از نکاتی درباره سفر با سگ ها هست.

از سفر با سگ خود لذت ببرید

وقتی به مقصد سفر می رسید، چمدان خود و سگ خود را باز کنید و به سگتان اجازه بدهید در محیط نو بگردد و خودش را با آن وفق دهد. برای این کار می توانید از غذای مورد علاقه سگ خود، اسباب بازی محبوش یا پتویی که به آن علاقه دارد یاری بگیرید، سپس از سفر با سگ خود لذت ببرید. زمانی که حیوانات خانگی خود را به سفر می برید، از اینکه آن ها چقدر در شکستن یخ روابط و نزدیک شدن شما به دیگران کارساز و فوق العاده هستند، شگفت زده خواهید شد. پیاده روی با سگ هایتان در نقاط مختلف دنیا و تماشای عکس العمل آن ها به چیزهای نو، تجربه ای خارق العاده است، تجربه ای که هرگز فراموش نخواهید کرد. زمانی که قصد سفرتان به خاتمه می رسد و می خواهید به خانه بازگردید، سگ هایتان نیز به میزان شما دلتنگ و غمگین خواهند بود و از طرفی برای رسیدن به خانه لحظه شماری خواهند کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1628

به "آشنایی با بایدها و نبایدهای سفر با سگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بایدها و نبایدهای سفر با سگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید