عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درگذشت

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی درگذشت.

عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درگذشت

او استاد تمام دانشکده علوم اقتصاد و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس اسبق گروه علوم سیاسی این دانشگاه بود. آثار عبدالعلی قوام به عنوان منابع اصول روابط بین الملل و سیاست های تطبیقی به زبان فارسی شناخته می گردد و از او به عنوان یکی از چهره های اثرگذار در ارتقاء علوم سیاسی در ایران یاد شده است.

کتاب اصول سیاست خارجی و سیاست بین الملل نوشته عبدالعلی قوام در سال 1370 در مراسم کتاب سال به عنوان اثر برگزیده معرفی گردید.

بعضی آثار او عبارتند از: اهمیت و مسائل حوزه اقیانوس آرام، اصول سیاست خارجی و سیاست بین الملل، توسعه سیاسی و تحول اداری، نقد نظریه های نوسازی و توسعه سیاسی، سیاست های مقایسه ای، چالش های توسعه سیاسی، دنیای شدن و دنیا سوم، روابط بین الملل: نظریه ها و رویکردها و از منازعه تا همبستگی: آنالیز روابط بین المللی خاورمیانه از منظر مکتب انگلیسی، دولت سازی، ملت سازی و نظریه روابط بین الملل، اتحادیه اروپا: هویت، امنیت و سیاست و سیاست شناسی: مبانی علم سیاست ، روند دولت سازی و ملت سازی در قفقاز جنوبی و نظریه روابط بین الملل: پیشینه و منظره و دیالوگ میان روابط بین الملل و حقوق بین الملل در شروع هزاره سوم: یک مطالعه بین رشته ای.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1677

به "عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درگذشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درگذشت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید