تسهیلات کرونایی، از شاغل&zwnjمحور به بنگاه&zwnjمحور تبدیل شده است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، کمیته واکاوی پروتکل های کرونا که به همت سه اتاق تعاون، اصناف و اتاق ایران تشکیل شده است، هفتمین نشست را با حضور اعضا برگزار کرد. در این نشست بر لزوم شفاف سازی دولت درباره واقعیت های مالی تأکید شد.

تسهیلات کرونایی، از شاغل&zwnjمحور به بنگاه&zwnjمحور تبدیل شده است

احمد پورفلاح رئیس این این کمیته و مشاور عالی رئیس اتاق ایران ابتدا توضیحاتی درباره پیگیری های انجام شده از سوی کمیته واکاوی پروتکل های کرونا ارائه کرد و همچنین مروری بر اخبار روز اقتصادی داشت.

او همچنین ضمن تشریح آمار مبتلایان به کرونا و تعداد فوتی های ناشی از این ویروس در ایران، آمارهای داخلی را با آمارهای منتشرشده جهانی مقایسه کرد.

علی ملایی معاون کسب وکار اتاق ایران در این نشست به ارائه توضیحاتی در مورد فرایند پرداخت تسهیلات از زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت و تأکید کرد: آمار و ارقام اقتصادی حاکی از رشد 168 درصدی پرداخت تسهیلات کرونایی دارد که نشان می دهد به رغم اینکه در اوایل شیوع ویروس کرونا، استقبال برای دریافت تسهیلات کم بوده است، اما به مرور مورد توجه قرار گرفته است.

او همچنین تأکید کرد: برخلاف اینکه تسهیلات پرداخت شده برای مقابله با ویروس کرونا، ابتدا شاغل محور بود، اما در حال حاضر این تسهیلات، بنگاه ها محور شده اند.

بعدازآن، محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با ارائه آمار و ارقامی از تعداد فوتی های ناشی ویروس کرونا، فرایند شیوع این ویروس و تعداد مبتلایان به آن را نگران کننده دانست و نسبت به فرسودگی مضاعف جامعه پزشکی هشدار داد.

جهانگیری اعلام نمود: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 40 هزار پرستار مبتلابه کرونا شده اند و علاوه بر اینکه فرایند ابتلا به کرونا در جامعه پزشکی نگران کننده است، تجهیزات پزشکی نیز بسیار مستهلک شده اند.

جهانگیری همچنین نسبت به شرایط بیماران غیرکرونایی به خصوص بیماران مبتلابه دیابت در شرایط فعلی هشدار داد و تاکید نمود باید در حوزه دولتی، بهره وری یکپارچه گردد.

او همچنین با ابراز ناخرسندی از پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی، اعلام نمود: عدم تأمین اقتصادی به موقع باعث می گردد تا بخش خصوصی دچار آسیب مضاعف گردد.

انتقاد از عدم اولویت بندی مسائل و مسائل اقتصادی و همچنین شفاف نبودن دولت از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

حاضران در نشست تأکید کردند اگر مسائل مربوط به زنجیره فراوری حل نگردد، جامعه در بلندمدت دچار مسائلی خواهد شد که هزینه تمام شده برای حل این مسائل بیش از ظرفیت دولت است.

در همین زمینه امیر هوشنگ امینی تأکید کرد: متأسفانه به رغم اینکه فعالیت های اقتصادی به دست بخش خصوصی انجام می گیرد اما این بخش در تصمیم گیری ها سهمی ندارد و در برخورد با مسائل به نحوی عمل می کنیم که همه مسائل اجتماعی و حتی اعتقادی، سیاسی لحاظ می شوند.

او همچنین بر ضرورت واقع بینی دولت در برخورد با مسائل تأکید و اعلام نمود: با اقدامات انتزاعی به جایی نخواهیم رسید؛ بلکه باید با واقعیت و اصول اقتصادی مسائل را حل نموده و از ظرفیت های اقتصادی بخش خصوصی غافل نشویم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 785

به "تسهیلات کرونایی، از شاغل&zwnjمحور به بنگاه&zwnjمحور تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات کرونایی، از شاغل&zwnjمحور به بنگاه&zwnjمحور تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید