اعطای وام قرض الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، شریعتمداری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با رادیو مصاحبه و اقدامات دولت مصاحبه کرد.

اعطای وام قرض الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با ویژه برنامه راهی که پیموده ایم درباره اقدامات این وزارتخانه در ایام کرونایی گفت: وزارتخانه همزمان با شیوع بیماری کرونا تلاش کرد تا با امکانات در اختیار گام های موثری در امر تولید دارو و نگهداری بیماران به صورت سرپایی و بستری بردارد.

*خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایام کرونایی

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی قدم های خوبی در این حوزه برداشتند گفت: حدود 40 هزار نفر در مراکز درمانی و در 80 بیمارستان تامین اجتماعی بستری شدند و بخش قابل ملاحظه ای از بیماران (حدود 90 درصد) هم با سلامتی کامل مرخص شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما در تأمین مواد اولیه دارو هایی که فشار بیماری را کم می کرد قدم های خوبی برداشتیم اضافه نمود: سازمان ها و شرکت های دیگری هم در این خصوص کمک های اجتماعی کردند.

*همسان سازی حقوق بازنشستگان مهمترین اقدام ما بود

این مقام مسئول گفت: مجموعه خدمات ما با توجه به گستردگی وزارتخانه بسیار وسیع و در حوزه های مختلف است، اما مهمترین اقدام ما در ماه های گذشته بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان بود تا افرادی که در سال های گوناگون بازنشسته شدند از مواهب مشابه برخوردار شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه متناسب سازی درمورد 3. 5 میلیون نفر از کارکنانی که در سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته شده اند با اعتباری بالغ بر 32 هزار میلیارد تومان انجام شد گفت: مشابه همین اقدام برای بازنشستگان کشوری هم در شرف انجام است تا آن ها نیز بتوانند از 90 درصد منابع ریالی کسانی که شاغل هستند برخوردار شوند.

*حقوق 90 درصد بازنشستگان افزایش پیدا می کند

وی با بیان اینکه این اقدام حقوق بالغ بر 90 درصد بازنشستگان را در سطوح مختلف و البته با درصد متفاوت افزایش خواهد داد اضافه نمود: تعیین حقوق و دستمزد کارگران نیز با همه مسائل نظام کارفرمایی کشور، محدودیت بازار و منابع و تعطیلی بنگاه ها تلاش شد که دریافتی کارگران معادل با نرخ تورم افزایش داده شود و آخرین اقدام هم افزایش 300 تومانی حق مسکن بود که به تصویب رسید.

*اعطای وام قرض الحسنه تا سقف 5 میلیون به بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت قرض الحسنه به بازنشستگان از 200 میلیارد تومان در سال قبل به 2 هزار و 230 میلیارد در سال جاری افزایش پیدا کرد، گفت: بازنشستگان می توانند تا سقف 5 میلیون تومان و بدون ضامن از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند.

شریعتمداری با اشاره به ایجاد باشگاه مشتریان در سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری با هدف برخورداری بیشتر بازنشستگان از خدمات رفاهی و فروشگاهی و کالایی گفت: در حوزه فنی و حرفه ای نیز تلاش شد تا با واگذاری کار ها به بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد فعالیت های نوآورانه افزایش پیدا کند.

*آخرین هفته دولت این دولت تاسوعایی و عاشورایی شده

این مقام مسئول از آخرین هفته دولتِ دولت تدبیر و امید با عنوان هفته دولت حسینی نام برد و گفت: این تقارن برای ما مایه افتخار است و هفته دولت سال جاری به نوعی تاسوعایی و عاشورایی شده است.

*صدای بلند بازنشستگان و محرومان را نمی شنویم

وی با تصریح بر وجود ضعف هایی در نظام اداری امروز کشورمان گفت: گوش ما کم شنوا شده و ما صدای بلند بازنشستگان، مخاطبان و همه آن هایی که با ما در ارتباطند اعم از جامعه محرومان، مستضعفان، افراد با درآمد ثابت و دچار محدودیت را خوب نمی شنویم و خوب نمی بینیم، با اینکه خیلی نگاه می کنیم، اما کم می بینیم و لذا برای بهتر دیدن و بهتر شنیدن باید به ابزاری متصل شویم.

* مرکز نوآوری صبا و ارتباط با ذینفعانسمعک ما برای شنیدن صدای مخاطبان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح همزمان دو مرکز نوآوری صبا و مرکز ارتباط با ذینفعان گفت: مرکز ارتباط با ذینفعان همان سمعک و عینک نزدیک بین و دور بین ماست. ما در اول به خوبی نمی شنیدیم و نمی دیدیم، اما امروز به خوبی می توانیم با ارتباط دو سویه با ذینفعان و به کارگیری روش های نوآورانه برای مسائل کشور چاره اندیشی کنیم.

شریعتمداری مرکز نوآوری صبا را مرکز شناسایی مسائل و ارائه راهکار های نوآورانه برای مسائل معرفی کرد و گفت: این مرکز از افرادی هم که در امور اجتماعی کشور فعالیت های نوآورانه ای انجام داده اند حمایت می کند و البته این، با شنیدن مسائل و دریافت مسائل و مصائب جامعه منافاتی ندارد.

وی با بیان اینکه مراکز و شبکه های اجتماعی وزارتخانه، صدای بازنشستگان را به ما منعکس می کنند اضافه نمود: ما باید به سمت گسترش این شبکه ها و روش کریمانه برای شنیدن صدای مخاطبان حرکت کنیم که البته این حرکت آغاز شده است.

*ضرورت استراتژیک کردن ذینفع محوری در صندوق بازنشستگی

این مقام مسئول با تأکید براینکه استراتژیک و راهبردی کردن ذینفع محوری در صندوق بازنشستگی باید در دستور کار قرار گیرد گفت: مرکز SRM (مرکز جامع ارتباط با ذینفعان و مرکز نوآوری صبا) باید فرآیند ارائه خدمات را در زمینه های گوناگون به صورت عملیاتی مورد بازنگری قرار دهد و یافته های گوناگون از مذاکرات با ذینفعان را نیز به توصیه های سیاستی لازم برای حل مسائل جامعه بازنشستگان کشور تبدیل کند.

شریعتمداری بر لزوم تعاملی بودن این مرکز نیز تأکید کرد و گفت: باید یک ارتباط دو سویه کامل بین همه ذینفعان با جامعه و مخاطبان ما برقرار شود.

وی در رابطه با اینکه مراکز نوآوری در حوزه اجتماعی کمتر شکل گرفته توضیح داد: مراکز نوآوری در دنیا عمدتاً در حوزه های فنی و برای حل مسائل و گرفتاری های علمی و صنعتی خیلی قوی تر عمل کردند و در ایران هم تا جایی که اطلاع دارم سامانه نوآوری اجتماعی قبلاً تاسیس شده و قطعاً مرکز نوآوری صبا با این مرکز هم ارتباط برقرار خواهدکرد.

*لزوم ورود جوانان دانشگاهی به مسائل اجتماعی

شریعتمداری ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد که جوانان فرهیخته دانشگاهی به مسائل جامعه معلولان، زنان سرپرست خانوار کشور، بچه ها کار، ورود کنند که در این صورت قطعاً راهکار های اساسی تری بدون اتکا به دولت و به صورت اجتماعی خلق خواهدشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده از تجربیات و مشاوره بازنشستگان و به کارگیری نیروی کار جوان را در کنار هم ضروری خواند و گفت: وقتی حرف از جوانان می شود معمولاً ذهن ها به سمت بیکاری و ازدواج می رود درحالیکه جامعه جوان تحصلیکرده یک پتانسیل ارزشمند است و اگر به مهارت مجهز شود انقلاب بزرگی را در ایران رقم خواهد زد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 602

به "اعطای وام قرض الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای وام قرض الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید