بهترین زمان خوردن غذا را بدانید!

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، زمان خوردن غذا روی عملکرد بدن تاثیر زیادی می گذارد سعی کنید شام را تا قبل 9 میل کنید و نهارتان را هم بعد از 1 بخورید و خوردن میان وعده هم به سیستم گوارش یاری می نماید.

بهترین زمان خوردن غذا را بدانید!

به گزارش خبرنگاران به گزارش از نمناک، زمان خوردن غذا در وعده های مختلف غذایی چه زمانی است؟ آیا غذا خوردن حتما باید در زمان گرسنگی انجام گردد یا اینکه با در دسترس بودن غذا و خوراکی می توان آن را خورد؟ شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ افرادی که هر زمان دوست داشته باشند غذا می خورند یا اینکه جزو افرادی هستید با زمان خوردن غذا تنها در گرسنگی؟ از انجایی که رعایت نکاتی در خوردن غذا رابطه مستقیم با سلامتی بدن دارد باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و مسائل جسمی آنها را رعایت کرد.

زمان دقیق برای غذا خوردن و خوردن میان وعده در طول روز

بهترین ساعت و زمان غذا خوردن از وعده صبحانه تا شام

زمان مناسب برای خوردن غذا بستگی به کشوری دارد که در آن زندگی می کنید مثالا در اسپانیا بعضی افراد بین ساعت 2:00 تا3:00 بعد از ظهر غذا می خورند، اما در پرتغال افراد معمولا ساعت 1:00 بعد از ظهر غذا می خورند هم چنین زمان مناسبی برای خوردن غذا در طول روز وجود دارد که می تواند در هر جایی اعمال گردد ؛ در این بخش از سلامت نمناک خواهیم دید چه زمانی بهتر است هر وعده غذایی را بخوریم.

خوردن وعده های غذایی در چه ساعاتی ؟

صبحانه از ساعت 7آغاز می گردد

ساعت 7:00 زمان مناسب برای خوردن صبحانه است ما همچنین می توانیم صبحانه را ساعت 8:00 آغاز کنیم، اما توصیه نمی گردد که بعدا آن را بخوریم ولی صبحانه خوب چه باید باشد ؟ همانطور که می دانید، مهم ترین وعده غذایی در طول روز است، بنابراین باید قابل توجه باشد.

باید شامل میوه، غلات و مقداری غذا باشد که حاوی کلسیم است. با اینها، یک صبحانه کامل خواهید داشت ؛ بعضی اوقات، بعضی افراد نمی توانند به خاطر این واقعیت که با شکم پر بیدار می شوند صبحانه بخورند در این موارد، توصیه می کنیم کمی زمان (دوش بگیرید ، آماده شوید …) تا بدن بیدار و گرسنه گردد. نوشیدن یک لیوان آب می تواند یاریتان کند.

زمان صحیح غذا خوردن و صبحانه

زمان غذا خوردن

میان وعده بین 10 و 11

وقتی صبحانه می خوریم اغلب سر کار می رویم و یا مسئولیتی داریم سپس ساعت 10 یا 11:توصیه می گردد چیزی بخورید این زمان عالی برای خوردن مقداری میوه، غلات و یا ماست ،آجیل است.خوردن چیزی سبک در این زمان از صبح به برطرف گرسنگی تا زمان ناهار یاری خواهد نمود علاوه بر این ، انرژی بیشتری نیزبه ما می دهد.اگر بخواهید می توانید یک فنجان قهوه هم بنوشید.

زمان مناسب غذا خوردن و میان وعده یا صبحانه دوم

ناهار بعد از ساعت 13:00

توصیه نمی گردد قبل از ساعت 13:00 نهار بخورید، مگر اینکه گزینه دیگری داشته باشید اما چه مدت می توانید نهار را به تاخیر بیندازید ؟ تا ساعت 15 بعد از ظهر .این وعده باید شامل بعضی سبزیجات، پروتیین، چربی های سالم، سبزیجات و کربو هیدرات ها باشد.

باید غذایی باشد که احساس سیری بدهد، اما می تواند خوب نباشد و انرژی را کاهش دهد ؛ بعد از نهار می توانید چیزی سبک مثل یک تکه میوه ، همراه با یک فنجان چای بخورید. چای به هضم غذا یاری می نماید و احساس خوبی می دهد .

بهترین زمان غذا خوردن برای نهار

زمان غذا خوردن

زمان خوردن میان وعده !

خوردن میان وعده برای بچه ها نیست درست مثل این که باید نهار بخورید، بزرگسالان نیز باید میان وعده بخورند به این ترتیب، بهتر می توانید تا شام صبر کنید و از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید.

زمان مناسب برای خوردن غذا بین 4:00 تا 5:00 بعد از ظهر است، می توانید این زمان را تا ساعت 6 بعد از ظهر تمدید کنید مهم است بدانید همه این ساعات انعطاف پذیر هستند و همواره می توانید آن ها را با سبک زندگی خود تطبیق دهید ؛ برای میان وعده ، می توانید مشتی آجیل بخورید. آن ها انرژی زیادی خواهند داد هم چنین اگر قبلا ماست نخوردید، زمان خوبی برای سرو است. اگر آن را با مقداری آجیل همراه کنید ، یک میان وعده کامل خواهد شد.

زمان خوردن غذا و میان وعده بعد نهار

شام نباید دیرتر از ساعت 9:00 خورده گردد

زمان مناسب برای خوردن شام از ساعت 7 یا 8 غروب تا ساعت 9 یا 10 شب است توصیه نمی گردد دیرتر شام بخورید چون مجبور می شوید دیرتر بخوابید ؛ به یاد داشته باشید حداقل دو ساعت باید بین شام و خواب فاصله داشته باشد.

اگر قبل از خواب غذا بخورید، خوابیدن برایتان سخت می گردد و به احتمال زیاد باعث گاز معده می گردد بنابراین مهم است به محض اینکه می توانید شام بخورید تا بدن فرصت هضم داشته باشد . شام باید سبک باشد کمی سوپ، مقداری ماهی ، مرغ، مقداری سبزیجات … شام باید غنی از ویتامین باشد و این به هضم خیلی زیادی احتیاج ندارد.

زمان مناسب غذا خوردن در شب

بعضی افراد فقط یک لیوان شیر یا یک ساندویچ کوچک می خورند این نیز کافی است. احتیاجهای هر فرد متفاوت است اینها بعضی توصیه ها هستند، اما همه چیز به احتیاجهای شما بستگی دارد. علاوه بر این ، هر فرد کار و مسئولیت های خود را دارد که ممکن است به وعده غذایی دیگری احتیاج داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 754

به "بهترین زمان خوردن غذا را بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان خوردن غذا را بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید