درباره رژیم غذایی اسلیم فست چه می دانید؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، احتمالاً با اسلیم فست به وسیله سفیران مشهور رژیم غذایی و تبلیغات تلویزیونی مجذوب کننده آشنا هستید. این برند پیشگام در رژیم غذایی به خاطر شیک ها، بارها و تنقلات با مارک SlimFast معروف است اما آیا واقعاً برای کاهش وزن به این روش احتیاج دارید؟

درباره رژیم غذایی اسلیم فست چه می دانید؟

رژیم اسلیم فست چیست؟

کری گانز، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک، می گوید که فرض رژیم اسلیم فست این است که محصولات جایگزین وعده غذایی به کاهش وزن یاری می نمایند. در طرح اسلیم فست، شما شیک، شکلات بار یا کلوچه را به عنوان جایگزین وعده غذایی می خورید، یک وعده غذایی معقول به انتخاب خود و سه میان وعده 100 کالری در طول روز می خورید. اگر علاقه مند به امتحان رژیم کتوژنیک هستید، می توانید برنامه SlimFast Keto را نیز دنبال کنید.

طرح اسلیم فست چگونه کار می نماید؟

داون جکسون بلاتنر، پزشک و نویسنده می گوید: طرح اسلیم فست به عنوان یک رژیم غذایی کم کالری اولیه عمل می نماید. برنامه اسلیم فست یک سیستم جایگزین وعده غذایی است، به این معنی که صبحانه و ناهار با یک شیک یا یک شکلات جایگزین می گردد و این یکی از راه های کاهش کالری روزانه شما است. زنان روزانه 1200 کالری و مردان 1600 کالری در روز مصرف خواهند کرد. این طرح مستلزم خرید میزان زیادی از غذاهای روزانه خود در قالب محصولات اسلیم فست است. برای صبحانه، یک شیک، شکلات یا کوکی مصرف می کنید. برای میان وعده صبحانه، یک میان وعده اسلیم فست 100 کالری (مانند چیپس)؛ یک شکلات یا کوکی دیگر برای ناهار. یک میان وعده اسلیم فست 100 کالری در اواسط بعد از ظهر (مانند چیپس)؛ یک شام سالم به انتخاب شما و یک میان وعده 100 کالری به انتخاب شما (مانند سبزیجات و دیپ).

با چه سرعتی نتایج اسلیم فست را خواهید دید؟

اسلیم فست در وب سایت خود این را می گوید: یک هفته به ما فرصت دهید تا وزن تان را کم کنیم. این یک وعده بزرگ است و تبلیغات آنها می گوید که شما می توانید تا 5 پوند (2.5 کیلوگرم) در همان هفته اول در برنامه آغاز سریع آنها کم کنید. در حالی که هیجان انگیز به نظر می رسد اما کارشناسان توصیه می نمایند احتیاط کنید.

گاهی اوقات افرادی که در برنامه های جایگزینی وعده غذایی مانند این هستند، نتایج فوری را مشاهده می نمایند زیرا رژیم غذایی برای بدن یک شوک است. دکتر امی گودسون از دالاس-فورث می گوید: ممکن است در آن موقع میزانی چربی از دست بدهید اما در ابتدا وزن آبی که از دست می دهید بیشتر است. او می گوید نکته مهم این است که سرعت ضرر کاهش می یابد یا در نهایت متوقف می گردد و شما نمی توانید آن را ادامه دهید. مهم است که این را از قبل بدانید تا در خصوص چیزی بسیار عادی و معمولی ناامید نشوید. پس از کاهش وزن اولیه، ممکن است نیم کیلو تا یک کیلوگرم در هفته وزن کم کنید که این عدد پایدارتر است.

آیا می توانید در رژیم لاغری اسلیم فست قهوه بنوشید؟

نوشیدنی ایده آل برای انتخاب در اسلیم فست (فراتر از شیک ها) آب است اما شما بعلاوه می توانید چای و قهوه را در اسلیم فست بنوشید. این شرکت اشاره می نماید که یک فنجان قهوه سیاه حاوی 1 کالری است که آن را به یک نوشیدنی مناسب برای دور کمر تبدیل می نماید. اگر قهوه را انتخاب می کنید، از افزودن هر نوع شیرین نماینده خودداری کنید زیرا شرکت اشاره می نماید که نوشیدنی های شیرین شده با شکر کاهش وزن را متوقف می نمایند. ممکن است یک لاته یا کاپوچینو (آنچه به آن قهوه شیری می گویند) بخورید اما آن را با شیر بدون چربی سفارش دهید، بدون شکر یا شربت های طعم دار مصرف کنید و آن را به عنوان یکی از میان وعده های خود به حساب آورید.

نوشابه سرشار از قند افزوده است، به این معنی که اگر در پی کاهش وزن هستید، نوشیدنی ایده آلی نیست. تحقیقات نشان می دهد که نوشابه رژیمی نیز کاملاً بی گناه نیست! برای برطرف تشنگی، یکی از این گزینه های سالم تر را امتحان کنید.

محصولات اسلیم فست و غذاهایی که می توانید در رژیم غذایی بخورید

در بیشتر روز، محصولات اسلیم فست را می خورید. اینها شامل شیک های جایگزین وعده غذایی، اسنک بارها و کوکی ها و بعلاوه گزینه های میان وعده است. اسلیم فست این غذاها را در چندین دسته مختلف ارائه می دهد، بسته به اینکه از چه نسخه ای از رژیم غذایی استفاده می کنید. این موارد عبارتند از:

شیک ها و شیک های ترکیبی آماده اورجینال اسلیم فست در پنج طعم (مانند توت فرنگی و خامه و کاپوچینو) دارای 10 گرم پروتئین، 5 گرم فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی برای کنترل گرسنگی طبق گفته اسلیم فست تا چهار ساعت هستند.

کتو اسلیم فست این جدیدترین خط فراوری آنهاست. این محصولات جایگزین وعده های غذایی حاوی کربوهیدرات کم و چربی های سالم بالایی هستند، بنابراین می توانید به یک دستگاه چربی سوز تبدیل شوید. به عنوان مثال، شیک وعده غذایی آنها شامل پروتئین آب پنیر و پروتئین کلاژن با کره گاوی تغذیه شده با علف و MCT (تری گلیسیرید با زنجیره میانه) است. توپ های چربی کره بادام زمینی و بعلاوه دارای روغن MCT هستند که مکملی برای یاری به ماندن در کتوزیس است.

کاهش وزن دیابتی اسلیم فست این مخلوط های شیک جایگزین وعده غذایی گزینه ای برای کسانی است که دیابت نوع 2 دارند.

اسلیم فست انرژی ادوسند این مخلوط شیک و اسموتی جایگزین غذا حاوی 20 گرم پروتئین، 5 گرم فیبر، 1 گرم شکر و کافئین است.

اسلیم فست ناتریشن ادونسد ایده این است که 20 گرم پروتئین و 1 گرم شکر در این ترکیب شیک و اسموتی اشتهای شما را کاهش می دهد. موجود در طعم های شکلات خامه ای، توت فرنگی و خامه و کرم وانیلی.

محصولات غیر شیک در حالی که شیک ها ممکن است قابل تشخیص ترین بخش اسلیم فست باشند، شما بعلاوه می توانید کوکی ها و اسنک بارهای جایگزین غذا را انتخاب کنید که بین 10 تا 15 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر دارند.

قهوه اسلیم این نوشیدنی قهوه با پروتئین بالا و بدون شکر حاوی 120 کالری است.

میان وعده اسلیم فست دارای بسته های میان وعده با فیبر بالا با 100 کالری است، از جمله چیپس (خامه ترش و پیاز و باربیکیو) و میان وعده های شگلانی مانند (لقمه های شکلاتی کره بادام زمینی). این شرکت مصرف یکی از این میان وعده ها را در بین وعده های غذایی توصیه می نماید.

غذاهایی که شما تهیه می کنید تنها غذاهای تازه ای که باید خریداری کنید و تهیه کنید، یک وعده غذایی معقول و یک میان وعده در روز است. وعده غذایی معقول 500 کالری است. فهرست مواد غذایی شما بسته به وعده های غذایی خاصی که جایگزین می کنید هفته به هفته متفاوت خواهد بود و اسلیم فست نیز دستور العمل های پیشنهادی را ارائه می دهد اما این فهرست ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مرغ
  • کنسرو تن
  • میگو
  • ماهی سالمون
  • استیک
  • سبزی های سالادی
  • کدو
  • پیاز
  • فلفل دلمه ای
  • مارچوبه
  • موزارلای تازه
  • پنیر خامه ای
  • پنیر ریکوتا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • ماکارونی غلات کامل
  • کینوا
  • آجیل شیرین نشده
  • حمص
  • ذرت بو داده

یک منوی نمونه 3 روزه برای رژیم لاغری سریع

اگر مرد هستید، هر روز دو وعده غذایی 200 کالری مجاز خواهید داشت. این موارد در زیر ذکر شده است.

روز 1

  • صبحانه شیک شکلاتی شیر خامه ای اسلیم فست
  • میان وعده 100 کالری چیپس باربیکیو اسلیم فست پخته شده
  • ناهار کیک کره بادام زمینی شکلاتی اسلیم فست
  • میان وعده 100 کالری چیپس اسلیم فست
  • شام تاکوی استیک
  • میان وعده آجیل

روز 2

  • صبحانه املت سبزیجات
  • میان وعده لقمه های شکلاتی کره بادام زمینی اسلیم فست
  • ناهار شیک وانیلی فرانسوی اسلیم فست (برای آقایان: گوشت گاو را هم اضافه کنید)
  • میان وعده هویج و حمص
  • شام شیک شکلاتی خامه ای (برای آقایان: اضافه کردن سالاد تن ماهی با کراکر)
  • میان وعده چیپس خامه ترش و پیاز

روز 3

  • صبحانه کوکی شکلاتی اسلیم فست (برای آقایان: بیکن اضافه کنید)
  • میان وعده چیپس باربیکیو
  • ناهار سالاد سبزیجات و مرغ
  • میان وعده پنیر رشته ای
  • شام شیک وانیلی فرانسوی اسلیم فست (برای آقایان: موزارلای پیچیده شده در نان هم اضافه کنید)
  • میان وعده نان دارچینی اسلیم فست

مزایا و معایب رژیم اسلیم فست چیست؟

قبل از آغاز اسلیم فست، باید بدانید که در حال ورود به چه چیزی هستید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این برنامه برای شما مناسب است یا خیر.

مزایا

راحت است طرح اسلیم فست به افراد یاری می نماید تا وعده های غذایی و میان وعده های خود را پیگیری نمایند و کاهش کالری و کاهش وزن را آسان می نماید. لازم نیست خودتان به قسمت بندی غذا یا انتخاب یک منو فکر کنید. همه چیز برای شما صورت گرفته است. بلاتنر می گوید: شما مشغول خرید یک محصول هستید.

حدس و گمان را حذف می نماید. به استثنای ارزیابی کالری ها و وعده ها در طول وعده غذایی و میان وعده هایی که انتخاب می کنید، لازم نیست چیزی را برای دو وعده غذایی و دو میان وعده در طول روز بشمارید یا مقدار بگیرید.

روابط اجتماعی وجود دارد. اسلیم فست تصدیق می نماید که شما یک زندگی اجتماعی دارید و رژیم غذایی شما باید با آن مطابقت داشته باشد. این بدان معناست که شما می توانید هر وعده غذایی را که قرار است وعده غذایی معقول (یا سالم) شما در روز باشد، انتخاب کنید، چه شام با خانواده باشد یا نهار با همکاران.

سیستم پشتیبانی خوبی وجود دارد. افرادی که در طرح اسلیم فست هستند می توانند برنامه های غذایی، دستور العمل ها و ایده هایی برای تنقلات، نکاتی برای تناسب اندام و یک انجمن آنلاین برای پشتیبانی را در وب سایت SlimFast بیابند. حتی یک متخصص تغذیه در کارکنان وجود دارد که می تواند به سوالات پاسخ دهد.

معایب

طبق استانداردهای بعضی کارشناسان، این طرح غذای واقعی کافی ندارد. با طرح اسلیم فست، از مزایای داشتن غذاهای کامل و طبیعی در هر وعده غذایی و میان وعده بهره مند نمی شوید. بلاتنر می گوید: شما مواد مغذی حیاتی موجود در غذاهای کامل را از دست می دهید. گودسون می افزاید: این رژیم حاوی میزان زیادی مواد غذایی بسیار فرآوری شده است.

بعضی از افراد ممکن است بعد از خوردن غذا احساس سیری ننمایند. همه نمی توانند از طرح اسلیم فست راضی باشند. بلاتنر می گوید: بعضی افراد ممکن است چندین بار محصولات آن را بخورند و وزن اضافه نمایند. علاوه بر این، اگر به شدت به شیک تکیه می کنید، ممکن است احساس سیری نکنید زیرا غذای خود را نمی جوید.

امکان کسالت وجود دارد. گانز می گوید: همچون هر محصول جایگزین غذا، ممکن است خسته نماینده باشد. اگرچه می توانید وعده های غذایی و میان وعده های رایگان خود را با هم ترکیب کنید تا تنوع ایجاد کنید اما در خصوص شیک ها، پروتئین بارها و میان وعده ها انتخاب های زیادی وجود ندارد.

آنقدرها هم خوشمزه نیست. دکتر آنجلا لموند، از تگزاس، می گوید: علاوه بر کسل نماینده بودن، نوشیدن شیک یا خوردن چیپس فاقد طعم است.

می تواند گران گردد. طرح اسلیم فست مستلزم وعده های متعدد روزانه از شیک ها و اسنک بارهای آنها است.

آیا اسلیم فست سالم است؟ نگاهی به مزایا و خطرات احتمالی آن

بیایید مزایا و خطرات بالقوه این طرح را بشکافیم.

فواید

لموند می گوید: پیروی از آن بسیار آسان است، در بیشتر ساعات روز چیزی می خورید و بهتر از گرسنگی دادن کامل است. او می گوید که این قوی ترین آنالیز نیست اما حداقل شیک ها طوری فرموله شده اند که شما را تا حد ممکن سیر نگه دارند.

خطرات

این یک برنامه کم کالری است. حتی زمانی که در کوشش برای کاهش وزن هستید، بدن شما همچنان به کالری احتیاج دارد تا سوخت و انرژی خود را حفظ کند و این فقط برای اصول اولیه است. لموند می گوید: اگر کسی دوست دارد فعال باشد، من این رژیم را توصیه نمی کنم. او می گوید: این بسیار محدود نماینده خواهد بود و عملکرد عادی را سخت می کند. او توصیه می نماید اگر می خواهید از این برنامه غذایی بهره ببرید، برای نظارت پزشکی به پزشک خود مراجعه کنید.

اثرات بالقوه کوتاه مدت و بلند مدت اسلیم فست چیست؟

زمانی که افراد در کوتاه مدت وزن خود را کاهش می دهند اما در درازمدت همه آن را (و سپس میزانی) به دست می آورند، معمولاً رژیم های غذایی مقصر شناخته می شوند. اینجا نقطه ای است که اسلیم فست هم شاملش می گردد.

اثرات کوتاه مدت

در کوتاه مدت، قرار گرفتن در برنامه اسلیم فست منجر به کاهش وزن می گردد. شما روزانه 1200 یا 1600 کالری (به ترتیب برای مردان و زنان) می خورید. اما گودسون می گوید: افرادی که به سرعت وزن خود را کاهش می دهند، اغلب به سرعت آن را به دست می آورند.

اثرات بلند مدت

احتمال اینکه بخواهید در طولانی مدت در این برنامه بمانید مشکوک است زیرا احتمالاً از گزینه های محدود (و طعم و بافت) جایگزین های وعده های غذایی خسته خواهید شد. حتی زمانی که به وزن هدف خود رسیدید، اسلیم فست توصیه می کند که به جایگزینی یک وعده غذایی در روز با شیک، اسنک بار یا کوکی اسلیم فست ادامه دهید. این بدان معنی است که ماندن در محصولات اسلیم فست برای مدت طولانی در برنامه گنجانده شده است. اگر یاد نگرفته اید که چگونه وعده های غذایی سالم درست کنید، ممکن است به همان روشی که قبلاً غذا می خوردید، برگردید. به این معنی که ممکن است وزن خود را دوباره به دست آورید.

علاوه بر این، کارشناسان نمی دانند که آیا اسلیم فست به کاهش وزن شما یاری می کند یا خیر. در آنالیز مطالعات تصادفی سازی شده و کنترل شده روی رژیم های کاهش وزن تجاری که در آوریل 2015 منتشر شد، محققان دریافتند که اسلیم فست نتایج متناقضی داشته و مطالعات بیشتری مورد احتیاج است. Weight Watchers (WW) و جتی کریگ برترین برنامه های تجاری برای کاهش وزن هستند.

US News & World Report برترین و بدترین رژیم ها را رتبه بندی می نماید

بعلاوه شایان ذکر است که برای بعضی از افراد، یک طرح فوق العاده سخت مانند این ممکن است مجذوب کننده باشد زیرا احساس نمی نمایند می توانند در خصوص غذا به خود اعتماد نمایند یا احساس می نمایند کنترل ندارند. گودسون می گوید: اگر این شما هستید، ممکن است متوجه شوید که صحبت با یک درمانگر ماهر یا متخصص تغذیه می تواند به شما در حل مشکل اصلی یاری کند.

از طرفی، SlimFast 30 دقیقه ورزش روزانه را تشویق می نماید، چیزی که آنها به آن موقع من می گویند. (1) اگر این بخش از برنامه را دنبال کنید، ممکن است بتوانید به ورزش منظم عادت کنید، چیزی که برای سالهای آینده به سلامت شما یاری خواهد نمود.

اسلیم فست و رژیم کتو: این برنامه ترکیبی چگونه به نظر می رسد

مشابه طرح اصلی، طرح کتو اسلیم فست دارای رژیم غذایی 1200 تا 1300 کالری در روز برای زنان است، در حالی که مردان روزانه 1600 تا 1700 کالری دریافت می نمایند.

کتو یک رژیم غذایی پرچرب و بسیار کم کربوهیدرات است که برای یاری به بدن شما برای ورود به کتوزیس طراحی شده است که در آن به جای کربوهیدرات، چربی را برای سوخت می سوزانید. در منوی رژیم کتو، غذاهای پر کربوهیدرات مانند نان، پاستا، کراکر و حتی بسیاری از میوه ها را کنار می گذارید و در عوض غذاهای پرچرب مانند ران مرغ با پوست، آووکادو و روغن زیتون می خورید.

در طرح کتو، شما دو وعده غذایی را با یک محصول جایگزین غذای کتو اسلیم فست کم کربوهیدرات و پرچرب (مانند یک شیک یا اسنک بار)، سه میان وعده کتو اسلیم فست با 100 کالری و یک وعده غذایی سالم کتو پسند به انتخاب شما جایگزین می کنید.

خلاصه: آیا باید رژیم لاغری اسلیم فست را برای کاهش وزن و سلامتی بهتر امتحان کنید؟

اسلیم فست ممکن است واقعاً برای بعضی از افراد مفید باشد به خصوص اگر برای مناسبتی خاص قصد لاغری سریع دارند اما متخصصان تغذیه شک دارند. گودسون می گوید، خوردن غذاهای کامل به جای محصولات جایگزین وعده های غذایی فرآوری شده، احتمالاً احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می نماید. او می گوید: جایی که ممکن است این نوع محصولات به خوبی در زندگی شما جا بیفتند، در بین زمان هایی که برای خوردن یک وعده غذایی سرتان شلوغ است می باشد. خبر خوب این است از آنجایی که آنها به راحتی در فروشگاه های مختلف در دسترس هستند و احتیاجی به نسخه ندارند، می توانید آنها را برای زمانی که بیشتر به آنها احتیاج دارید در دسترس داشته باشید.

منبع:

everydayhealth

منبع: هفت گنج
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1684

به "درباره رژیم غذایی اسلیم فست چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره رژیم غذایی اسلیم فست چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید