آیا کرونا باعث رونق بازار تکنولوژی های پزشکی شده است؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، گرچه شیوع ویروس کرونا از چین شروع شده است اما اکنون جامعه دنیای را درگیر نموده است. درواقع کمتر کشوری در دنیا درباره ورود کرونا به مرزهای خود نگرانی ندارد. در چنین شرایطی به نظر می رسد تکنولوژی های پزشکی روز به روز پررونق تر می شوند.

آیا کرونا باعث رونق بازار تکنولوژی های پزشکی شده است؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یورونیوز در جدیدترین نسخه بیزینس لاین خود به آنالیز تأثیر هوش مصنوعی و داده های بزرگ در بخش مراقبت های بهداشتی پرداخته است.

گسترش سریع Covid-19 از شهر چینی ووهان به ده ها کشور در سراسر دنیا باعث وحشت گسترده دنیای شده است. مقامات چین ضمن کوشش برای جلوگیری از شیوع و افزایش قدرت درمان، اقدام به حمایت از فناوری نموده اند که مورد استقبال سرمایه گذاران نیز نهاده شد.

شیوع ویروس کرونا در چین، تحولات بی سابقه ای در بخش مراقبت های بهداشتی ایجاد نموده است که توسط هوش مصنوعی و داده های بزرگ کنترل می شوند. توسعه هوش مصنوعی در کنترل ویروس کرونا از بخش اداری تا بخشهای درمانی گسترده است. درواقع از طبقه بندی و تحلیل اطلاعات بیماران تا نظافت و ضدعفونی خیابانها می تواند با یاری هوش مصنوعی انجام گردد.

به نظر می رسد هوش مصنوعی یه یکی از ابعاد مهم درمانی تبدیل شده است. زیرا به عنوان یکی از برترین راههای نجات افراد زا بیماری در نظر گرفته می گردد. این سرمایه گذاری که در حال حاضر به هوش مصنوعی در سرتاسر دنیا تزریق می گردد ، حدود 6.6 میلیارد دلار است. پیش بینی می گردد تا سال 2026 ، این سرمایه گذاری ها سالانه 150 میلیارد دلار در سال سود بدست آورند.

بهداشت عمومی جنرال الکتریک نیز تقریبا نیمی از بودجه تحقیق و توسعه خود را در زمینه دیجیتال و هوش مصنوعی سرمایه گذاری می نماید. الی چیلوت ، مدیر عامل بازارهای شرقی در GE Healthcare می گوید: در بعضی جوامع داده های متعدد و بی استفاده زیادی وجود دارد. اگر به هر دلیلی از داده ها استفاده نکنید به این معنی است که داده ها هدر رفته است. هوش مصنوعی بسیار سریعتر از مغز انسان حرکت می نماید و می تواند داده های پزشکی را جمع و ارزیابی کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 242

به "آیا کرونا باعث رونق بازار تکنولوژی های پزشکی شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونا باعث رونق بازار تکنولوژی های پزشکی شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید