یان اوبلاک در نقش پدر و مادر خوب دیه گو سیمئونه!

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، بیشتر شبیه یک وایکینگ تنهاست. از همان ها که با ظاهر آشفته توی برف و سرما تا آخرین لحظه می جنگند و حتی می میرند اما تسلیم نمی شوند.

یان اوبلاک در نقش پدر و مادر خوب دیه گو سیمئونه!

خبرنگاران؛ احسان محمدی- بیشتر شبیه یک وایکینگ تنهاست. از همان ها که با ظاهر آشفته توی برف و سرما تا آخرین لحظه می جنگند و حتی می میرند اما تسلیم نمی شوند. سالهاست انگار کسی می خواهد او را نبیند. زیر سایه سنگین جی جی بوفون، مانوئل نویر، ترشتگن، هوگو لوریس، دخه آ، آلیسون بکر، کورتوآ و ... انگار همه یان اوبلاک را عمداً نادیده می گیرند. اما او هر بار دنیای فوتبال را شگفت زده می کند.

در شبی که کرونا لیگ قهرمانان را به وحشت انداخت و بازی پاریسن ژرمن مقابل بوریسیا دورتموند بدون تماشاگر برگزار شد و حتی وسط دو نیمه بازی لیورپول-اتلتیکو مادرید خبر کرونای مثبت دنیله روگانی مدافع یوونتوس تائید شد، یان اوبلاک یک بار دیگر همه را به تحسین واداشت تا دیه گو سیمئونه سرمربی این تیم بگوید: بارسلونا مسی را دارد ما اوبلاک را!

این بازی برگشتی بود که یورگن کلوپ سرمربی لیورپول قول داده بود در جهنم آنفیلد کار اتلتیکو را یکسره کند. آنها بازی رفت را 1-0 باختند و حالا وقت انتقام بود. همه چیز مناسب به نظر می رسید، ورزشگاه لبریز از هوادار، بازیکنان آماده، عطش پیروزی و حمله از دقیقه اول. لیورپولی که مدتها بود در آنفیلد طعم شکست را نچشیده بود اتلتیکو را در زمین خود محبوس کرد. مالکیت مطلق توپ و زمین را داشت و آنقدر به سانتر و فشار اصرار کرد تا بالاخره واینالدوم طلسم دروازه اوبلاکی را شکست که پیش از این گل با چند مهار باورنکردنی لیورپولی ها را ناکام گذاشت.

نیمه دوم هم ماجرا به همان شکل تکرار شد، حملات مکرر لیورپول و جادوی اوبلاک که به نظر می رسید به یک هشت پا تبدیل شده است. نتیجه 1-0 بازی را به وقت اضافه کشاند جایی که فرمینو گل دوم و پیروزی بخش لیورپول را زد. این گل مثل ریختن آتش به لانه زنبورها بود. به یکباره اتلتیکو از خواب بیدار شد و روی اشتباه فاحش آدریان دروازه بان لیورپول، یورنته گل زد. 2-1.

چند دقیقه بعد باز هم یورنته از پشت محوطه جریمه با یک ضربه دیدنی گل دوم اتلتیکو را زد. هواداران فوتبال که باور کرده اند ممکن است این یکی از آخرین نمایش های لیگ قهرمانان قبل از غلبه کرونا بر دنیا باشد از دیدن نمایش شگفت اتلتیکو حیرت زده بودند. 2-2. این یعنی صعود اتلتیکو! یک موفقیت باورنکردنی.

اما موراتا خنجر آخر را به پهلوی لیورپول زد. گل سوم روی یک ضد حمله که تاکتیک اصلی شاگردان ال چولو بود. پیروزی 3-2 کار را تمام کرد تا خیلی ها یاد عبدالله ویسی بیفتند! 23 آذر 94 بعد از پیروزی استقلال خوزستان مقابل پدیده در لیگ برتر، عبدالله ویسی جمله ای گفت که بعضی ها به او خندیدند و جدی نگرفتند. او گفت: دروازه بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است و خدا را شکر که ما امروز یک پدر و مادر خوب داریم.

خسوس دروازه بان استقلال خوزستان در آن فصل 17 بار کلین شیت کرد. یعنی چیزی کمتر از نیم گل در هر بازی! در نتیجه این درخشش آنها توانستند با تفاضل گل قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شوند. ویسی البته بعدها اعتراف کرد که پدرش به خاطر این جمله چند ماه با او حرف نزده است!

مقایسه ها شروع شد. آدریان به کاریوس دوم شهرت یافت. دروازه بان دو فصل پیش لیورپول که در فینال مقابل رئال مادرید دو گل فاجعه بار دریافت کرد. حالا همه بر این باورند که تفاوت دو تیم را دروازه بان ها رقم زدند. اوبلاک ستاره بازی شد و آدریان فاجعه!

پروژه فتح آنفیلد با موفقیت به سرانجام رسید. جشن دیه گو سیمئونه با یک کامبک تمام عیار، رویای لیورپولی ها را برای دوگانه بر هم زد تا کلوپ بعد از شکست از سبک بازی اتلتیکو گله کند. او از این نوع دفاع کلافه شده بود. دفاعی که شاید در دنیا فقط اتلتیکو قادر به انجام آن است و با این سبک تیم های بزرگی مانند بارسلونا، بایرن مونیخ و حتی رئال مادرید را بارها به تسلیم وادار کرده است. خداحافظ لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی!

این یک بازی دلپذیر در روزهای بد بود، البته به شرط اینکه هوادار لیورپول نباشید!

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 271

به "یان اوبلاک در نقش پدر و مادر خوب دیه گو سیمئونه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یان اوبلاک در نقش پدر و مادر خوب دیه گو سیمئونه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید