ژاوی: در دوران فوتبالم جوی مانند ورزشگاه آزادی را ندیده ام

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ژاوی هرناندز، سرمربی السد در توصیف فوتبال ایران و بازی در ورزشگاه آزادی تهران گفت: اگر بخواهم فوتبال در ایران را با یک عبارت توصیف کنم باید بگویم شور و اشتیاق. هرگز تا به حال چنین شور و اشتیاقی در فوتبال را در هیچ جای جهان ندیده ام. بازی در ورزشگاه آزادی فوق العاده است، به نظرم برترین جو ورزشگاهی است که تا به حال در دوران فوتبالم تجربه نموده ام. آنجا اگر با کسی در فاصله یک متری تان صحبت کنید، صدایتان را نمی شنوند. طرفداران ایرانی فوق العاده اند، فوتبال همه چیز آنهاست و حضور در چنین جوی در ورزشگاه آزادی یک تجربه استثنایی برای هر بازیکن و مربی است.

ژاوی: در دوران فوتبالم جوی مانند ورزشگاه آزادی را ندیده ام

وی ادامه داد: من خوش شانس بوده ام که مقابل استقلال، سپاهان و پرسپولیس بازی نموده ام. آنها تیم های با کیفیت بالایی هستند و توانایی فیزیکی بالایی دارند و می توانند از حضور تماشاگران و شور و هیجان آنها به خوبی به نفع خود استفاده نمایند.

سرمربی تیم فوتبال السد قطر در گفت وگو با رسانه فوتبال در قطر درباره توانایی بازیکنان ایرانی گفت: بازیکنان ایرانی بازیکنان قدرتمند و با کیفیتی هستند و همانطور که در جام جهانی 2018 در بازی مقابل اسپانیا دیدیم، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند. اسپانیا برای پیروزی در آن بازی حسابی به زحمت افتاد و همانطور که دیدید روی یک تصادف هم به گل رسید. به نظرم تیم ملی ایران تیم بسیار آماده ای است و یکی از برترین تیم های حال حاضر آسیاست.

ژاوی که آخرین بازی دوران بازیگری اش را در تهران و ورزشگاه آزادی انجام داده درباره این ملاقات و گرفتن عکس تیمی با پرسپولیس گفت: آخرین بازی دوران فوتبال من در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس بود و طرفداران این تیم برایم سنگ تمام گذاشتند. هر زمان که به ایران رفتم رفتار بسیار خوبی با من شد و آنها استقبال فوق العاده ای از من کردند. در آن بازی پایانی که با پیراهن السد مقابل پرسپولیس قرار گرفتم، ایرانی ها احترام و استقبال بی نظیری از من کردند و به همین علت همواره در یادم باقی خواهند ماند و از آنها ممنونم.

وی در خصوص این شوخی که در ایران می گفتند او پس از سفر به تهران راننده را برای عبور از خیابان ها هدایت می کرد، گفت: بگذارید یک خاطره برایتان تعریف کنم. وقتی با تیم السد به فرودگاه تهران رسیدیم، هیچ ایده ای در خصوص شور و اشتیاق هوادارن ایرانی در خصوص خودم نداشتم. یادم می آید، مجبور شدیم با مرتضی پورعلی گنجی از در پشتی خارج شویم و داخل یک ماشین پلیس مستقیم به هتل برویم. چرا که گفتند نمی توانم با اتوبوس تیم بروم، این شور اشتیاق طرفداران ایرانی را تصور کنید. آنها با شال و پیراهن بارسلونا که نام من روی آن حک شده بود، بیرون فرودگاه منتظر من بودند. حس عجیبی بود، تا به حال در تمام طول دوران فوتبالم چنین شور و اشتیاقی را ندیده بودم. از همه آنها به خاطر عشقی که به من دادند ممنونم.

بازیکن سابق السد درباره ناکامی اش مقابل پرسپولیس برای صعود به فینال لیگ قهرمانان و سیو لحظه آخری علیرضا بیرانوند، گفت: این یک خاطره بد برای من است چون اگر آن توپ وارد دروازه می شد ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود می کردیم. در آن صحنه بازی مقابل پرسپولیس در دقیقه 88 بازی، ضربه سر من را بیرانوند بی نظیر مهار کرد. اگر آن توپ گل می شد، ما به فینال می رسیدیم، اما در نهایت پرسپولیس به فینال رسید و آنجا بازنده شد. این صحنه دیدنی است، اما برای من و السد، یک خاطره منفی به شمار میرود. این اتفاق خوب نبود، چون اگر آن توپ گل می شد، ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا می رسیدیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1283

به "ژاوی: در دوران فوتبالم جوی مانند ورزشگاه آزادی را ندیده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی: در دوران فوتبالم جوی مانند ورزشگاه آزادی را ندیده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید