کمبود شدید راننده تاکسی در انگلیس پیامد بحران کرونا

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رسانه های انگلیسی با استناد به گفته های مسئولین گزارش دادند که این کشور بعد از کمبود شدید راننده کامیون و اتوبوس حالا با مشکل کمبود راننده تاکسی از عواقب بحران کرونا روبرو شده است.

کمبود شدید راننده تاکسی در انگلیس پیامد بحران کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اتریشی وینر سایتونگ در مطلبی نوشت: بعد از بحران کمبود راننده اتوبوس و کامیون حالا انگلیس همچنین با بحران کمبود شدید راننده تاکسی روبرو شده است. انجمن تاکسی و کرایه انگلیس اعلام کرده که این کشور با کمبود حدود 160 هزار راننده تاکسی روبرو است.

بر اساس گزارش انجمن کرایه خودروهای خصوصی دارای مجوز (LPCHA دلیل به وجود آمدن این شرایط کاهش تقاضا در طول این همه گیری است. بسکمک از رانندگان بعد از دوران قرنطینه کرونایی هم به کار خود بازنگشتند.

بر اساس بررسی های این انجمن تعداد رانندگان تاکسی در این کشور قبل از همه گیری کرونا حدود 300 هزار نفر بود و حالا کم تر از نیمی از آن ها فعال هستند. بر این اساس این مسئله به دلیل انباشت پرونده های صدور گواهینامه و تست های رانندگی و ثبت نام وسایل نقلیه تشدید شده است.

رئیس انجمن کرایه خودروهای خصوصی دارای مجوز در این باره گفته است: این یک مشکل ملی است که در همه جا تاثیر گذار است.

وی اضافه نمود: کمبود راننده تاکسی اکنون نگرانی ها برای امنیت افرادی که اواخر شب و یا صبح زود در خیابان ها تردد دارند را افزایش می دهد.

یکی دیگر از مقامات انگلیسی فعال در این حوزه هم در این باره گفته است: با تمرکز بر خطر این شرایط برای زنان و ایمنی آن ها در شب و هزاران نفر از مردمی که در شب کار می کنند نمی توانیم نقش اصلی این خدمات را در حفظ امنیت مردم در شب دست کم بگیریم.

چندی پیش هم رسانه های انگلیسی از کمبود پرستار و راننده اتوبوس در این کشور خبر دادند.

گاردین گزارش داد که بخصوص افراد معلول که به کمک ها و مراقبت های روزانه نیاز دارند در این شرایط با مسائل زیادی روبرو شده اند.

بعد از برگزیت شاغلان از اتحادیه اروپا دیگر نمی توانند بدون ویزا در انگلیس کار کنند و این مسئله این کشور را در بسکمک زمینه ها از جمله پرستاری با مشکل کمبود پرسنل روبرو کرده است.

سازمان های مراقبت از معلولان در انگلیس چندین ماه است که از دولت درخواست می کنند قواعد انعطاف پذیرتری را برای این صنعت وضع کنند. دولت تا کنون این درخواست را رد کرده است.

در این کشور علاوه بر مشکل کمبود پرستار همچنین مسئله کمبود قصاب و راننده کامیون هم به وجود آمده که این مسئله منجر به اختلال در چرخه توزیع و کمبود سوخت و مواد غذایی در فروشگاه ها شده است.

مسئله کمبود شدید راننده کامیون در هفته های اخیر مسائل قابل توجهی را در انگلیس ایجاد کرده بود و تعدادی از پمپ بنزین ها به این دلیل دچار کمبود سوخت شدید شده و تعطیل شدند. قفسه بسکمک از سوپر مارکت ها هم خالی ماند.

کار کردن به عنوان راننده کامیون از زمان نهایی شدن مسئله برگزیت دیگر برای غیر انگلیسی ها جذابیتی ندارد. پیامد وقوع برگزیت این کار دشوارتر از گذشته شده است و مرزها به اروپا بسته شده اند و موانع دیوان سالارانه بالایی وجود دارد.

از طرفی بعد از افزایش دستمزد رانندگان کامیون در انگلیس بسکمک رانندگان اتوبوس تصمیم گرفته اند به این شغل روی آورند.

کنفدراسیون حمل و نقل مسافر در انگلیس هم چندی پیش گزارش داد که در حال حاضر این کشور با کمبود حدود 4 هزار راننده اتوبوس روبرو است. اتصالات در برخی مسیرها به دلیل این کمبودها لغو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1311

به "کمبود شدید راننده تاکسی در انگلیس پیامد بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود شدید راننده تاکسی در انگلیس پیامد بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید