افزایش دوچرخه سواری در اروپا به دلیل ترس کرونا، یاری 50 یورویی فرانسه برای تعمیر دوچرخه

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، بسیاری از شهرهای اروپایی بیش از قبل مردم را برای استفاده از دوچرخه تشویق می نمایند.

افزایش دوچرخه سواری در اروپا به دلیل ترس کرونا، یاری 50 یورویی فرانسه برای تعمیر دوچرخه

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

تا چند ماه پیش و قبل از شیوع ویروس دنیا گیر کرونا، بسیاری از مقامات و سران شهری در دنیا به دنبال راه هایی برای حذف خودروهای دیزلی و بنزینی و استفاده از جهتهای دوچرخه سواری برای مقابله با آلودگی های آب و هوایی بودند. آنها در سیاست های خود از ساخت بزرگراه برای دوچرخه سواری یا سیاست های محرک برای پیاده روی استفاده می کردند.

به گزارش خبرنگاران، اینک و با شیوع ویروس کرونا همه قوانین و اهداف دنیای تغییر نموده است. تمام کشورهای دنیا مردم را به استفاده کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی و استفاده بیشتر از خودروهای شخصی تشویق می نمایند. در این میان بسیاری از دولت ها و مردم اروپا علاقه شدید خود را به دوچرخه نشان داده اند.

با کاهش محدودیت های رفت و آمد در سراسر دنیا بسیاری از مردم اروپا بیش از قبل به سمت دوچرخه ها رفته اند. آنها قصد دارند با استفاده از دوچرخه از اماکن شلوغ و پرجمعیت دوری نمایند.

در ماه های قبل و با آغاز قرنطینه در بسیاری از کشورهای اروپایی، مغازه های دوچرخه سواری شلوغ تر شده و مردم شیوه ای سبز و احتمالا سلامت تری را برای رفت و آمد انتخاب نموده اند.

دولت فرانسه که تا سال های قبل در حال افزایش خطوط دوچرخه سواری خود در نقاط مختلف شهرهای خود بود، پس از قرنطینه 50 یورو به مردم پرداخت کرد، تا دوچرخه های خود را برای استفاده در حمل و نقل های عمومی تعمیر نمایند.

این اتفاق باعث ایجاد شوق تعمیر دوچرخه در فرانسه شد. مغازه های تعمیر دوچرخه نیز نتوانستند خود را با چنین تقاضایی تطبیق دهند.

یورو نیوز در این باره نوشت، تانگوی جولین لافریر صاحب یک مغازه خدمات دوچرخه در شهر لیون در این باره گفت: به طور معمول برای تعمیر یک دوچرخه حدود 2 روز وقت احتیاج داشتیم اما الان اگر کسی برای تعمیر دوچرخه به ما مراجعه کند برای یک ماه ونیم بعد به او وقت می دهیم. در حال حاضر حدود 15 دوچرخه را در 7 روز هفته تعمیر می کنیم و روزهای کاری ما تا یک ماه و نیم بعد به همین شکل است.

فروش دوچرخه ها در فرانسه نیز به شدت افزایش یافته است. قبل از شیوع کووید-19 صاحب این مغازه در شهر لیون حدود 5 دوچرخه در هفته می فروخت اما میزان فروش کنونی دوچرخه ها در حال حاضر به 15 عدد در هفته رسیده است.

جولین لافریر صاحب این مغازه دوچرخه سواری در این باره می گوید: مردم دوست ندارند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند و متوجه شده اند که دوچرخه ابزار مناسبی برای فرار از وسایل حمل و نقل عمومی است. آنها دوچرخه سواری را لذت بخش هم می دانند.

مغازه های دوچرخه سواری در اروپا در دوران شیوع کووید-19 با رونق شدید روبرو شده اند/ عکس: یورونیوز

اینک بسیاری از شهرهای اروپایی بیش از قبل مردم را برای استفاده از دوچرخه تشویق می نمایند. آنها در سیاست پساکرونایی خود قصد دارند از ترافیک شهری کاسته و مانع شلوغی بیش از حد مترو و اتوبوس شوند.

الیور اشنایدر رئیس اتحادیه دوچرخه سواران فرانسه که در طرح دولت برای ارائه یاری هزینه دوچرخه در فرانسه نقش داشت، در این باره گفت: پس از 8 هفته قرنطینه و تمایل شدید برای افزایش فعالیت های بدنی از سوی مردم، مطمئن هستم که صنعت دوچرخه یکی از برندگان دوران کرونایی در دنیا خواهد بود.

آن ایدالگو شهردار پاریس در روزهای گذشته اظهار داشت که تا تابستان امسال 50 کیلومتر پیست دوچرخه را به جهتهای شهری پاریس اضافه خواهد نمود. این جهتها به سمت شلوغ ترین ایستگاه های مترو کشیده می گردد. در حال حاضر حدود 1000 کیلومتر پیست دوچرخه سواری در پاریس وجود دارد.

اشنایدر نیز در این باره گفت: این روزها میزان استقبال از دوچرخه سواری بیش از حد تصور است. قفسه های خالی مخصوص دوچرخه در مغازه ها یا میزان سفارش کتاب های مربوط به تعمیر دوچرخه این موضوع را اثبات می نماید.

دوچرخه سواری سیاست پساکرونایی حمل و نقل در لندن

لندن به عنوان پایتخت بریتانیا نیز برنامه دوچرخه سواری را به عنوان یکی از سیاست های پساکرونایی خود پیش می برد به همین دلیل در این شهر نیز شاهد افزایش و فروش دوچرخه هستیم.

مغازه بریک لین بایک تمامی دوچرخه های خود را به دلیل افزایش تقاضا فروخته است.

تد مدیر این فروشگاه دوچرخه در این باره گفت: ما هر روز 2 یا 3 مشتری داریم که اولین دوچرخه خود را می خرند.

او اضافه کرد: این مغازه اینک با پیش ثبت نام سفارش می گیرد، کاری که هرگز سابقه نداشته است.

تد اضافه کرد: در هفته اول و دوم قرنطینه کمی با افت فروش دوچرخه روبرو شدیم، اما کمی بعد رشد ما بسیار زیاد شد زیرا هیچ کس تمایلی ندارد تا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند.

یکی از برنامه های لندن برای دوران پس از قرنطینه ایجاد خطوط دوچرخه سواری موقت و کاهش سرعت خودرو در خیابان های نزدیک به این خطوط است.

افزایش دوچرخه سواری در اروپا/ عکس: AP

این شهر در حال اضافه کردن 30 کیلومتر خط دوچرخه سواری همیشگی به 160 کیلومتر پیست دوچرخه سواری موجود است.

سیمون مونک یکی از افراد فعال در کمپین دوچرخه سواری لندن در این باره گفت: این تصمیم برای لندنی که تحت دولت جانسون و شهرداری صادق خان ، تصمیم بزرگی محسوب می گردد. برای دولت جانسون تغییر در حمل و نقل جاده ای و حرکت به سمت استفاده از دوچرخه کاملا واضح است.

وی اضافه کرد: اینک دولت باید آهنگ پیشرفت در این جهت را با آنالیز سیاست های خطرناک جاده ای افزایش دهد.

مونک در این باره گفت: محبوبیت دوچرخه سواری فقط به دلیل نگرانی مردم در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیست. آنها با دوچرخه از ترافیک خودرویی فرار نموده و بسیاری از مردم بدون نگرانی و ترس از این وسیله لذت می برند.

دوچرخه سواران می گویند تفاوت محسوسی در جاده های بروکسل ایجاد شده است

جین فلیپ بکرکه یک کارگاه تعمیر دوچرخه در شهر بروکسل دارد در این باره می گوید: استفاده از دوچرخه در خیابان های بروکسل به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وی گفت: اینک باید در تقاطع های احتیاط بیشتری کنید زیرا دوچرخه سواران بیشتری در خیابان ها حضور دارند.

اگرچه قرنطینه در بلژیک کاملا سرانجام نیافته، اما کارگاه وی تعداد بیشتری از دوچرخه ها را تعمیر می نماید. او هر بعد از ظهر حدود 10 تا 15 دوچرخه در کارگاهش را تعمیر می نماید.

او گفت: مردم دوچرخه های بسیار قدیمی را برای تعمیر به کارگاه می آورند.

یک مرد در حال دوچرخه سواری در یکی از جهتهای جدید در دوران قرنطینه

بعضی از سایت های اشتراک دوچرخه در بروکسل نیز از افزایش تعداد کاربران خود خبر داده اند.

برای مثالویلو به عنوان یک برنامه اشتراکی اجاره دوچرخه در بروکسل، با افزایش 15 درصدی کاربران خود روبرو شده است. این در حالیست که در دوران شدید قرنطینه استفاده از دوچرخه های این طرح حدود 50 درصد کاهش نشان داد.

برنامه گسترش دوچرخه سواری قبل از شیوع کرونا در کشورهای دنیا

تا قبل از شیوع کرونا نیمی از جمعیت مردم کپنهاک جهت خانه تا دفتر کار خود را سوار بر دوچرخه طی می کردند. مردم شهر کپنهاگ این توانایی را مدیون کوشش مقامات شهری هستند که طرح ناحیه عابرین پیاده را از سال 1960 پایه گذاری کرد. پایتخت دانمارک تا سال 2016 پیست های دوچرخه سواری خود را به 200 مایل رساند و همچنان کمترین درصد مالکیت خودرو در اروپا را دارد.

یکی از بزرگتری اهداف این شهر، ساخت سوپربزرگراه ها برای دوچرخه هاست. آنها قصد دارند خطوط ویژه دوچرخه ها را به حومه شهرها گسترش دهند. 28 جهت اولیه این طرح در سال 2014 بازگشایی شد و 11 جهت دیگر تا سرانجام سال 2018 تکمیل شد. این شهر تضمین نموده تا سال 2025 عاری از کربن گردد.

شهردار پاریس درسال های گذشته اظهار داشت که تا سال 2020 خطوط دوچرخه سواری را افزایش داده و آن را دو برابر می نماید.

مقامات شهری برلین در سال های گذشته برای مقابله با آلودگی هوا اظهار داشتند: ابربزرگراه های وسیع و گسترده ای را برای دوچرخه ها خواهند ساخت که رفت و آمد خودروها در آن معنایی ندارد.

در 4 یال گذشته، پایتخت نروژ سرمایه گذاری سنگینی را در بخش سامانه حمل و نقل عمومی انجام داده و 35 مایل از جاده ها و خیابان ها را به پیست دوچرخه سواری تبدیل نموده است.

شهر چنگدو در چین با استراتژی مبتنی بر پیاده روی و دوچرخه سواری ساخته می گردد. با این استراتژی راه رفتن از رانندگی در شهر آسانتر می گردد. ساختار شهر به گونه ای است که مردم می توانند بیشتر احتیاجهای خود را با 15 دقیقه پیاده روی یا چند دقیقه رکاب زدن روزانه به دست آورند.

هامبورگ آلماننیز در سال های گذشته کوشش کرد تا پیاده روی و دوچرخه سواری را بر سامانه های حمل و نقل شخصی مسلط کند. در دو دهه آینده هامبورگ شمار خودروها را کاهش داده و تنها به عابران و دوچرخه سواران اجازه ورود به مناطق خاص شهر را خواهد داد.

--

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 468

به "افزایش دوچرخه سواری در اروپا به دلیل ترس کرونا، یاری 50 یورویی فرانسه برای تعمیر دوچرخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دوچرخه سواری در اروپا به دلیل ترس کرونا، یاری 50 یورویی فرانسه برای تعمیر دوچرخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید