کاندیداهای 1400 برنامه جدید برای حکمرانی کشور ارائه کنند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه برنامه مدون از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آینده برای اداره کشور و خصوصا اصلاحات اقتصادی تاکید کرد.

کاندیداهای 1400 برنامه جدید برای حکمرانی کشور ارائه کنند

مجتبی رضاخواه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: من معتقد هستم نوع مدیریت و حکمرانی کشور نیاز به یک اصلاح و تغییر جدی دارد دلیل اش این است که دو رییس جمهور به صورت جدی با تحریم های نفتی درگیر شدند و این نشان می دهد وقتی رویکرد و استراتژی های مختلف برای حل مشکل تحریم نفتی موثر واقع نشده باید بپذیریم که کاهش درآمدهای نفتی یک واقعیت است لذا رییس جمهور بعدی برای مدلی برای حکمرانی کشور داشته باشد که با دوره های گذشته متفاوت باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید این واقعیت را بپذیریم که در فروش نفت دچار مشکل هستیم و اقتصاد کشور باید بدون اتکاء به نفت بچرخد. چالش آینده ما این نیست که آیا می توانیم از طریق بهبود سیاست خارجی تحریم را حل کنیم یا نه بلکه چالش اصلی این است که بپذیریم با تحریم های ظالمانه مواجهیم و ببینیم با چه رویکردی می توان اقتصاد کشور را در راستا توسعه و رشد قرار داد.

رضاخواه اصلاح ساختار اقتصادی کشور را رویکرد اصلی در انتخابات 1400 عنوان و خاطر نشان کرد: این امر نیازمند ارائه یک مدل است کسی که می خواهد وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود باید بگوید که چه طور می خواهد اقتصاد کشور را اداره کند.

وی ادامه داد: ما شاهد این بودیم که بعد از خروج آمریکا از برجام و تحریم هایی که اعمال شد یعنی تقریبا از ابتدای سال 1397 به بعد نرخ دلار رشد 8 - 9 برابری داشته این امر نشان می دهد دولت فعلی در پاسخ به این چالش دچار مشکل بوده بنابراین دولت بعدی اگر می خواهد اقتصاد کشور را بچرخاند باید مدلی برای اداره اقتصاد داشته باشد. البته این که نفت از چرخه اقتصاد و یا حداقل هزینه جاری خارج شود ممکن است در کوتاه مدت آثار منفی داشته باشد اما اگر شخص مدیر و مدبری این برنامه را پیش ببرد، به سود کشور خواهد بود.

رضاخواه همچنین خاطر نشان کرد: از دوره ای که قهرمانی بیاید و شرایط کشور را بهبود ببخشد گذشته ایم دیگر دوره قهرمان محوری تمام شده است. بررسی توانایی یک فرد دیگر محک خوبی به حساب نمی آید یکی از دلایل عدم اداره بهینه کشور طی سال های گذشته این بوده که بعضا تیم های دولت با یکدیگر اتفاق نظر نداشتند بنابراین اولا این کار، کار یک نفر نیست و ثانیا هماهنگی اجزای مختلف را می طلبد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین شرح داد: کسی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شود باید برنامه مدون و جدیدی برای حکمرانی و همچنین اقتصاد کشور داشته باشد و تیم همراه خود را به طور قابل قبولی ارائه کند مجموعه ای که باید مورد ارزیابی مردم قرار گیرد.

وی در خاتمه یادآور شد: تجربه انتخاب های ادوار مختلف نشان می دهد در همین دوره از انتخابات هم ممکن است اتفاق خارق العاده ای بیفتد و شخصیت جدیدی وارد عرصه شود که همین الان هم مطرح نباشد. مردم ایران در انتخابات گذشته خیلی براساس سوابق و تجربیات رای ندادند بلکه به این نگاه کردند که چه کسی خواسته ها و مطالبات آنها را حداقل در حرف هایش انعکاس می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 672

به "کاندیداهای 1400 برنامه جدید برای حکمرانی کشور ارائه کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندیداهای 1400 برنامه جدید برای حکمرانی کشور ارائه کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید