پلنگ سیاه همچنان در صدر گیشه؛ 675 میلیون دلار فروش تا انتها هفته چهارم اکران

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد در انتها چهارمین هفته خود به فروش 675 میلیون و یکصد هزار دلاری در سراسر دنیا و اندازه فروش این دنباله در آمریکای شمالی به نزدیک 400 میلیون دلار رسید.

پلنگ سیاه همچنان در صدر گیشه؛ 675 میلیون دلار فروش تا انتها هفته چهارم اکران

به گزارش خبرنگاران، فیلم ابرقهرمانی پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد که بر اساس شخصیت بلک پانتر از مارول کامیکس ساخته شده ، همچنان در جایگاه نخست فروش نهاده شده است و فروشی به اندازه 17.6 میلیون دلار در چهارمین هفته خود از 3855 سینما داشت و مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به 393.7 میلیون دلار رساند.

این فیلم که دنباله ای بر پلنگ سیاه در سال 2018 با فروش 1.348میلیارد دلاری و سی اُمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است، به زودی تنها سومین فیلم سال جاری خواهد بود که از مرز فروش 400 میلیون دلاری فروش در آمریکای شمالی عبور می نماید.

پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد به کارگردانی رایان کوگلر است که فیلمنامه آن را با جو رابرت کول نوشته و لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، وینستون دوک، فلورنس کازومبا، دومینیک تورن، میشائلا کوئل، تنوک هوئرتا، مارتین فریمن و آنجلا باست در آن ایفای نقش نموده اند.

فیلم اکشن و کمدی سیاه آمریکایی شب خشونت آمیز اثر تومی ویرکولا تنها اکران سراسری این آخر هفته نیز با بازی دیوید هاربر در جایگاه دوم نهاده شد و با 13.3میلیون دلار از 3682 سینمای آمریکای شمالی تا حدودی انتظارات را برآورده کرد. پیش بینی می شد که این فیلم در تعطیلات آخر هفته، حدود 10 میلیون دلار فروش داشته باشد.

شب خشونت آمیز بر اساس فیلمنامه ای از پاتریک کیسی و جاش میلر ساخته شده است. در این فیلم بعلاوه جان لگویزمائو و بورلی دی آنجلو به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم در 7 اکتبر 2022 در کامیک کان نیویورک نمایش داده شد و در 2 دسامبر 2022 به وسیله یونیورسال پیکچرز به صورت سینمایی انتشار یافت.

شب خشونت آمیز یک هفته و نیم دیگر و تا زمان اکران آواتار2 فرصت دارد تا به فروش حداکثری برسد.

  • تام کروز دست بردار نیست! | بازگشت دوباره تاپ گان:ماوریک به سینماها
  • کارگردان علاءالدین از همکاری دوباره با ویل اسمیت می گوید | او یک جنتلمن بی نقص است

انیمیشن ماجراجویانه دنیای عجیب دیزنی هم در نخستین نمایش خود با 12 میلیون دلار در گیشه باخت و در دومین آخر هفته اکران خود 4.9 میلیون دلار از 4174 سالن سینما به دست آورد که نسبت به هفته افتتاحیه اکران آن 60 درصد کاهش دارد.

این فیلم خانوادگی تا به امروز 25.5 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 42.3 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشت که نتیجه ای فاجعه بار است.

از آنجایی که فراوری دنیای عجیب تقریباً 200 میلیون دلار هزینه داشت و ده ها میلیون دلار دیگر برای فروش آن هزینه شد، منابع تخمین می زنند که دنیای عجیب دستکم 100 میلیون دلار در اکران خود از دست خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 آذر 1401 بروزرسانی: 14 آذر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1597

به "پلنگ سیاه همچنان در صدر گیشه؛ 675 میلیون دلار فروش تا انتها هفته چهارم اکران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلنگ سیاه همچنان در صدر گیشه؛ 675 میلیون دلار فروش تا انتها هفته چهارم اکران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید