همه چیز درباره زیباترین فرودگاه جهان، فرودگاه چانگی سنگاپور

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان است که در شرق شهر سنگاپور واقع شده است. این فرودگاه دارای چهار ترمینال مسافربری و یک ترمینال باربری است که به هم پیوسته اند. این فرودگاه با بیش از 100 خط هوایی همکاری دارد و پروازهایی را به بیش از 380 مقصد در سراسر جهان انجام می دهد. با ما همراه باشید تا در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی یکی از برترین فرودگاه های جهان بپردازیم.

همه چیز درباره زیباترین فرودگاه جهان، فرودگاه چانگی سنگاپور

معرفی فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور نه تنها یک فرودگاه، بلکه یک مقصد گردشگری نیز است. این فرودگاه دارای امکانات و خدمات متنوع و منحصر به فردی است که مسافران را شگفت زده می نماید. بعضی از این امکانات فرودگاه سنگاپور عبارتند از:

  • باغ های زیبای گل، پروانه، آفتاب گردان، کاکتوس و غیره
  • استخر روباز با چشم انداز ای دیدنی از پرواز هواپیماها
  • سینمای 24 ساعته با نمایش فیلم های تازه و قدیمی
  • آبشار داخل سالن با قطر 40 متر و ارتفاع 7 طبقه
  • تور رایگان شهری برای مسافران با توقف حداقل 5 ساعته
  • هتل های راحت و شیک برای استراحت مسافران
  • فضای بازی و تفریح برای بچه ها و بزرگسالان
  • مجموعه ای از رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های مختلف

فرودگاه چانگی سنگاپور به عنوان برترین فرودگاه جهان شناخته شده است. این فرودگاه در سال 2019 برای هفتمین سال متوالی به وسیله Skytrax به عنوان برترین فرودگاه جهان انتخاب شد. این جایزه براساس رأی دهی مسافران از سراسر جهان به فرودگاه های مختلف داده شده است.

معرفی پایانه های فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور دارای چهار پایانه مسافربری و یک پایانه باربری است که به هم پیوسته اند و در مجموع توانایی پذیرش سالانه 66 میلیون نفر مسافر را دارند. پایانه 1 در سال 1981 تاسیس شده و در منتهی الیه شمالی واقع شده است. این پایانه به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و دارای امکانات رفاهی مانند انواع فروشگاه ها، رستوران ها، استخر، باغ گل ها، باغ کاکتوس و بسیاری دیگر است. پایانه 2 که در سال 1991 تاسیس شده است، در سمت شرقی واقع شده است. در طول زمان انتظار پیش از پرواز در فرودگاه سنگاپور را می توان داشت و از امکانات تفریح مانند باغ های گل و گیاه و بخش مخصوص تفریح استفاده کرد.

پایانه 3 که در سال 2008 تاسیس شده و در سمت غربی واقع شده است که پایانه به ترمینال سبز معروف است و در کنار نگهداری از 200 گونه گیاهی می توان از نخستین باغ پروانه جهان نیز دیدن کرد. پایانه 4 که در سال 2017 تاسیس شده و در سمت جنوب شرقی واقع شده است که پایانه به ترمینال هوشمند معروف است و دارای فناوری های نوین و خلاقانه ای است که به بهبود تجربه مسافران یاری می کند.

باغ پروانه فرودگاه چانگی سنگاپور

باغ پروانه فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از جاذبه های زیبا و منحصر به فرد فرودگاه سنگاپور است که در پایانه 3 واقع شده است. این باغ دارای بیش از 1000 پروانه زندگی می نمایند که از نژادهای مختلف و رنگارنگ هستند. درواقع این باغ به صورت طبیعی طراحی شده است و دارای انواع گل ها، درختان، آبشار و تالاب است که محیط مناسبی را برای رشد و تکثیر پروانه ها فراهم می کند.

این باغ به عنوان یک زیستگاه آموزشی نیز عمل می کند و بازدیدنمایندگان می توانند درباره چرخه زندگی پروانه ها، رژیم غذایی آن ها و نحوه تغذیه آن ها اطلاعات کسب نمایند. این باغ یک فضای سرسبز و آرامش بخش است که با شلوغی و سروصدای فرودگاه تضاد دارد و بازدید از آن می تواند تجربه خوبی برای مسافران باشد.

یوتل یکی از مجذوب کننده ترین هتل های فرودگاهی جهان

یوتل فرودگاه چانگی سنگاپور یک هتل لوکس و مدرن است که در پایانه 3 فرودگاه واقع شده است. این هتل به مسافران امکان استراحت و تازه شدن را در طول سفر می دهد. این هتل دارای 130 اتاق خواب است که با تجهیزات رفاهی و امنیتی مجهز شده اند. هر اتاق دارای تلویزیون، مینی بار، حمام و دستشویی، سشوار، لباسشویی و خشکشویی، اینترنت رایگان و تلفن است. بعضی از اتاق ها نمای زیبای پرواز هواپیما را نشان می دهند.

این هتل بعلاوه دارای امکانات دیگری مانند استخر شنا، سالن بدنسازی، سالن کنفرانس، رستوران و کافه است. مسافران می توانند با رزرو قبلی به صورت ساعتی یا روزانه از خدمات هتل استفاده نمایند. این هتل به علاوه دسترسی آسان به تمام پایانه های فرودگاه سنگاپور و مجذوب کنندهیت های آن مانند باغ پروانه، آبشار جواهر، باغ کاکتوس و غیره دارد.

معرفی رستوران های فرودگاه چانگی سنگاپور

رستوران های فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از مجذوب کنندهیت های این فرودگاه محسوب می شوند. در این فرودگاه حدود 160 رستوران و کافه وجود دارد که غذاهای مختلفی را از سبک های محلی تا بین المللی ارائه می دهند. مسافران می توانند در رستوران های فرودگاه چانگی سنگاپور از غذاهای خوشمزه و تازه لذت ببرند. بعضی از رستوران های معروف در فرودگاه سنگاپور عبارتند از:

  • Burger King: یک رستوران زنجیره ای آمریکایی که فست فود های مختلف مانند برگر، سالاد، ناگت و … را سرو می کند. این فست فود در پایانه 1، 2 و 3 واقع شده است.
  • Crystal Jade La Mian Xiao Long Bao: یک رستوران چینی که غذاهای سنتی و خوش طعم مانند نودل، دمپلینگ، جیائوزی و بسیاری دیگر را فراوری می نماید. این رستوران در پایانه 1 واقع شده است.
  • Hard Rock Cafe: یک رستوران زنجیره ای جهانی که غذاهای آمریکایی و نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی را به همراه موسیقی راک ارائه می دهد. در پایانه 3 واقع شده است.
  • Hello Kitty Orchid Garden: یک کافه تم شده با الهام از شخصیت کارتونی Hello Kitty که غذاهای قلب شکل، دسر های شیرین و نوشیدنی های خوشمزه را سرو می نماید. این کافه در پایانه 3 واقع شده است.
  • Kaveri Vegetarian Cuisine: یک رستوران هندی که غذاهای گیاهخواری و وگان را با ادویه های خوشبو و تند پخش می کند. این رستوران در پایانه 2 واقع شده است.

فروشگاه های فرودگاه چانگی سنگاپور

فروشگاه های فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از مجذوب کنندهیت های این فرودگاه محسوب می شوند. در این فرودگاه بیش از 350 فروشگاه وجود دارد که کالاهای مختلفی را از برندهای معروف و محلی ارائه می دهند. مسافران می توانند در فروشگاه های فرودگاه چانگی سنگاپور از خرید لوازم آرایشی، عطر، لباس، کیف، ساعت، جواهرات، کتاب، الکترونیک، اسباب بازی و … لذت ببرند. بعضی از فروشگاه های معروف در این فرودگاه عبارتند از:

  • DFS: یک فروشگاه زنجیره ای دیوتی فری که کالاهای لوکس و برند را با قیمت های مناسب و بدون مالیات به فروش می رساند. این فروشگاه در پایانه 1، 2 و 3 واقع شده است.
  • چانگی Recommends: یک فروشگاه خدمات گردشگری که خدمات مختلفی را مانند رزرو هتل، تور، تخفیف، سیم کارت، وای فای قابل حمل و … ارائه می دهد. این فروشگاه در پایانه 1، 2 و 3 واقع شده است.

بازی و تفریح در فرودگاه چانگی

فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از زیباترین و مدرن ترین فرودگاه های جهان است که از امکانات و جاذبه های فراوانی برخوردار است. این فرودگاه بارها به عنوان برترین فرودگاه جهان شناخته شده است و مسافران می توانند در زمان انتظار برای پرواز، از تفریحات مهیج و تفریح های متنوع لذت ببرند. در این مطلب، به بعضی از این تفریحات و تفریح ها اشاره می کنیم:

  • سالن سینما و تئاتر: در فرودگاه چانگی، دو سالن سینما و یک تئاتر وجود دارد که مسافران می توانند به صورت رایگان، از فیلم های تازه و نمایش های هنری دیدن نمایند. این سالن ها 24 ساعته باز هستند و با تجهیزات صوتی و تصویری بالایی مجهز شده اند.
  • بازی و تفریح: در فرودگاه چانگی، بخش های مخصوص بازی و تفریح وجود دارد که مسافران می توانند از بازی های کامپیوتری، پلی استیشن، اسلاید، آینه ماز، شبکه های آسمانی، پارک پروانه ها استفاده نمایند. این بازی ها برای همه سلایق و سنین مناسب هستند و رایگان یا با هزینه ناچیز قابل دسترس هستند.
  • شنا در استخر: فرودگاه سنگاپور دارای یک استخر روباز در سقف ترمینال شماره 2 است که مسافران می توانند با پرداخت 17 دلار سنگاپور، از آن بهره مند شوند. این استخر به سبک بالینزی طراحی شده است و دارای جکوزی، بار، آبشار و نشیمن گاه های راحت است. علاوه بر این، مسافران می توانند به صورت رایگان، حوله، کابین تغییر لباس و صندوقچه قفل دار دریافت نمایند.

تاریخچه فرودگاه سنگاپور

یکی از شلوغ ترین و زیباترین فرودگاه های جهان در سال 1981 در فاصله 25 کیلومتری از مرکز شهر سنگاپور افتتاح شد. نخستین پرواز در فرودگاه سنگاپور نیز به همان سال بر می گردد؛ جایی که یک هواپیما با 140 مسافر از مبدا کوالالامپور توانست پروازی پیروز را به مقصد سنگاپور و فرودگاه چانگی انجام داده و تاریخ ساز گردد.

این فرودگاه در حال حاضر دارای پنج ترمینال است که هر کدام ظرفیت پذیرش مسافران بسیار زیادی را دارند. ترمینال اول در سال 1981، ترمینال دوم در سال 1990، ترمینال سوم در سال 2008، ترمینال چهارم در سال 2017 و ترمینال پنجم در سال 2035 افتتاح شده اند یا قرار است افتتاح شوند. این فرودگاه با پذیرش بیش از 168 میلیون مسافر در سال 2019، به عنوان هجدهمین فرودگاه فعال جهان شناخته شد. بیش از 100 ایرلاین به صورت مستمر و بی وقفه در حال فعالیت در این فرودگاه بوده و برای تمام قاره ها و بسیاری از کشور ها پرواز دارند.

جمع بندی فرودگاه چانگی سنگاپور

سنگاپور در سال های گذشته پیشرفت چشمگیری در همه زمینه ها به خصوص در زمینه گردشگری داشته است. جاذبه های دیدنی این کشور به حدی زیاد و مجذوب کننده است که افراد زیادی از سرتاسر جهان سالیانه از این کشور بازدید می نمایند. فرودگاه چانگی سنگاپور به عنوان برترین فرودگاه جهان شناخته شده و خودش به تنهایی یکی از جاذبه های دیدنی سنگاپور به شمار میرود. در این مطلب به معرفی بخش های مختلف این فرودگاه پرداختیم. هتل، استخر، رستوران های متنوع، فروشگاه های مجذوب کننده و بسیاری دیگر از جمله امکانات تفریحی و رفاهی هستند که برای مسافران در این فرودگاه تعبیه شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1655

به "همه چیز درباره زیباترین فرودگاه جهان، فرودگاه چانگی سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره زیباترین فرودگاه جهان، فرودگاه چانگی سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید