تور گردشگری ترکیه: وحیدی: یک نقشه راه مشترک، برای توسعه همکاری ایران و ترکیه تدوین گردد ، وزیر کشور ترکیه: امیدوارم همکاری های دوجانبه به سود دو ملت به پیش برود

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزیر کشور در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود، گفت: ایجاد امنیت درون زا در منطقه، مسئولیت مشترکی است که بر عهده دو کشور ا ست.

تور گردشگری ترکیه: وحیدی: یک نقشه راه مشترک، برای توسعه همکاری ایران و ترکیه تدوین گردد ، وزیر کشور ترکیه: امیدوارم همکاری های دوجانبه به سود دو ملت به پیش برود

بهترین تجربه سفر را با تور گردشگری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرنگاران، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، امروز (5 مهرماه 1400) در تماس تلفنی با احمد وحیدی وزیر کشور، بر اراده ترکیه برای تعمیق روابط ایران و ترکیه تأکید کرد.

در این تماس تلفنی، سویلو با اشاره به روابط خوب و گسترده ایران و ترکیه، لزوم تقویت و توسعه همکاری های دو وزارت کشور ایران و ترکیه را مورد توجه قرار داد و برای برنامه ریزی مشترک این فرایند ابراز تمایل کرد.

وزیر کشور ترکیه با تبریک شروع بکار وحیدی به اسم وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه های مختلف گفت: امیدوارم دست در دست هم، جهت همکاری ها را به سود دو ملت به پیش ببریم.

وزیرکشور ترکیه در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به سوابق دوستی عمیق و تاریخی ایران و ترکیه ابراز امیدواری کرد: روابط دو کشور و دو ملت رو به توسعه باشد و آمادگی خود برای سفر به ایران و تبادل نظر های بیشتر با هتمای ایرانی در هفته های پیش رو را ابراز داشت.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران هم در این گفت و گوی تلفنی با ابراز خوشنودی از فرصت گفت وگو با همتای ترکیه ای و آرزوی بهروزی برای ملت دوست و برادر ترکیه ابراز امیدواری کرد: در دوره پیش رو با کوشش مشترک، روابط گسترده تری میان دولت ها و ملت های دو کشور پایه ریزی گردد.

وزیر کشور توضیح داد: دولتِ رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، سیاست همسایگی و ارتقاء روابط همسایگی را سیاست قطعی خود می داند و ما این سیاست را نه فقط به اسم یک جبر جغرافیایی بلکه یک ضرورت فرهنگی اعتقادی عمیق، بین دو کشور می دانیم.

وحیدی در این گفت و گوی تلفنی، ایران و ترکیه را دو قدرت مهم منطقه توصیف کرد که نقش مهمی در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه می توانند ایفا نمایند و گفت: ایجاد امنیت درون زا در منطقه، مسئولیت مشترکی است که بر عهده دو کشور است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه روابط تاریخی، عمیق، تمدنی و فرهنگی ایران و ترکیه، دوستی بسیار ارزشمندی را بین دو کشور و دو ملت برقرار نموده است، خواهان تدوین و طراحی یک نقشه راه مشترک، برای توسعه همکاری دو کشور شد.

وحیدی، مرز های دو کشور را مرز های دوستی توصیف و توضیح داد: مرز های ایران و ترکیه، مرز های تبادلات فرهنگی و مالی و مرز های همبستگی است.

وی با دعوت از سویلو برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد: در ملاقات با وزیر کشور ترکیه در تهران، پیرامون ادامه و تعمیق همکاری ها و هم تدوین نقشه راه این فرایند، گفت وگو های بیشتری بین وزاری کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه صورت پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1251

به "تور گردشگری ترکیه: وحیدی: یک نقشه راه مشترک، برای توسعه همکاری ایران و ترکیه تدوین گردد ، وزیر کشور ترکیه: امیدوارم همکاری های دوجانبه به سود دو ملت به پیش برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گردشگری ترکیه: وحیدی: یک نقشه راه مشترک، برای توسعه همکاری ایران و ترکیه تدوین گردد ، وزیر کشور ترکیه: امیدوارم همکاری های دوجانبه به سود دو ملت به پیش برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید