هشدار خانم دادستان آمریکایی برای ماسک نزدن ترامپ

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، ترامپ همچنان اصرار دارد در مقابل دوربین خبرنگاران ماسک به صورت نداشته باشد، او بارها در جریان بازدیدهای خود مدعی شده پشت صحنه ماسک داشته است.

هشدار خانم دادستان آمریکایی برای ماسک نزدن ترامپ

دادستان ایالت میشیگان آمریکا به شرکت خودروسازی فورد آمریکا به خاطر نقض قانون ماسک زدن در اماکن بسته از سوی ترامپ در جریان بازدید روز پنج شنبه (دیروز) رییس جمهوری آمریکا از یکی از کارخانه های این شرکت در این ایالت هشدار داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، ترامپ روز پنج شنبه از یکی از کارگاه های تولیدی دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و وسایل محافظت شخصی (ماسک و شیلد و..) شرکت خودروسازی فورد در ایالت میشیگان بازدید کرد در حالی که از ماسک استفاده نکرده بود.

بر اساس قوانین ایمنی محیط های کاری در ایالت میشیگان، در همه محیط های بسته کاری افراد موظف به زدن ماسک هستند.

خانم دانا نِسِل دادستان کل ایالت میشیگان که عضو حزب دموکرات آمریکاست، در این باره به سی ان ان گفت: فکر می کنم باید یک گفتگوی جدی با کمپانی فورد درباره نقض قوانین در بازدید بدون ماسک رییس جمهوری داشته باشیم. آنها (کمپانی فورد) دقیقا از قوانین اطلاع داشتند و نباید به هیچ کس حتی رییس جمهوری ایالات متحده اجازه می دادند از این قانون سرپیچی کند. فکر می کنم این کار (ماسک نزدن) پیامدهای بالقوه خطرناک از نظر سلامتی و ایمنی برای کارکنان این کمپانی داشت.

دانا نِسِل ادستان کل ایالت میشیگان آمریکا

نِسِل با انتقاد از ترامپ به خاطر امتناع از پوشیدن ماسک در مقابل دوربین خبرنگاران گفت این کار او پیام بدی به حامعه می فرستد. او در انتقادی تند گفت: من واقعا شرمسارم از اینکه چنین فردی رییس ایالات متحده آمریکاست که آشکارا از قوانین سرپیچی می کند و امیدوارم رای دهندگان در ایالت میشیگان در انتخابات نوامبر (انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه امسال) به کسی رای ندهند که به آنها احترام نمی گذارد و در حد کار بسیار ساده و بدون هزینه و دردی مثل ماسک زدن هم به فکر ایمنی، سلامتی و رفاه آنها نیست.

کمپانی فورد در واکنش به این هشدار دادستان گفته روز سه شنبه و 2 روز پیش از سفر ترامپ، سیاست های ایمنی محیط کاری خود از جمله الزام به پوشیدن ماسک در محیط های کاری این شرکت را با کاخ سفید به اشتراک گذاشته است، اما بنا به اعلام این شرکت خودروسازی، کاخ سفید استانداردهای ایمنی و تست مخصوص خود را دارد و خودشان درباره پروتکل سفرها و بازدیدهای رییس جمهوری، تصمیم می گیرند.

گفتنی است ترامپ روز پنج شنبه از یک کارخانه وابسته به شرکت فورد که دستگاه های تنفس مصنوعی و وسایل محافظت شخصی تولید می کند، بازدید کرد. او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلیل ماسک نزدن،مدعی شد: هنگام بازدید ماسک داشته اما پیش از حضور در جمع خبرنگاران ماسک را برداشته است. تصویری نیز از ماسک زدن ترامپ در پشت صجنه منتشر شده است، اما او در بازدید عمومی این ماسک را بر داشته است.

تصویری از پشت صحنه بازدید ترامپ از شرکت فورد در حالی که ماسک به صورت دارد/ شبکه خبری ان بی سی آمریکا

اصرار ترامپ به ماسک نزدن در مقابل دوربین رسانه ها و خبرنگاران، انتقادهایی را برانگیخته است.

ترامپ در بازدید از کارگاه تولید ونتیلاتور و وسایل محافظت شخصی شرکت خودروسازی فورد در ایالت میشیگان/عکسها: سی ان ان، رویترز و بلومبرگ

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 443

به "هشدار خانم دادستان آمریکایی برای ماسک نزدن ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار خانم دادستان آمریکایی برای ماسک نزدن ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید