مذاکرات وین پیشرفت هایی داشته است، تصمیمی برای تحریم روسیه نداریم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در مورد نشست جاری در وین گفت: مذاکرات وین پیشرفت هایی داشته است.

مذاکرات وین پیشرفت هایی داشته است، تصمیمی برای تحریم روسیه نداریم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص اظهار داشت که گفتگوهای مذکور از موضوعات عمومی به سمت جزئیات رویه ای- نظیر چگونگی برطرف تحریم ها و پایبندی به توافق هسته ای- حرکت نموده اند.

وی در این باره افزود: خبرهایی از پیشرفت مشاهده شده است. فکر می کنم از هر دو طرف حسن نیت واقعی برای رسیدن به توافق وجود دارد و این خبر خوبی است.

جوزف بورل در ادامه پیرامون مسکو نیز افزود: تصمیمی برای تحریم روسیه در شرایط فعلی نداریم، اما ممکن است موضع ما در این باره تغییر کند.

سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه اظهار داشت که اراده برای تحقق پیشرفت در گفتگوهای هسته ای وین وجود دارد.

این مقام آلمانی در این باره افزود: در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است. در مجموع این مذاکرات، در جهت نزدیک شدن دیدگاه ها به یکدیگر باشد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز ساعاتی پیش در پیامی توییتری اظهار داشت: هیأت های (نمایندگی) روسیه و آمریکا در مذاکرات وین رایزنی های دوجانبه مفیدی درباره مسائل مربوط به لغو تحریم های آمریکا و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای در چارچوب برجام داشتند.

وی پیشتر نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: با جمع بندی نتایج دو هفته مذاکرات در مورد احیای برجام می توانیم با رضایت اعلام کنیم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش نویس شده است. هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به یک راه چاره عملی در مورد فعال کردن برجام وجود دارد اما ما از کلی گویی به سمت توافق بر سر گام های ویژه در راستای رسیدن به هدف حرکت نموده ایم.

این در حالیست که اولیانوف آدینه هفته گذشته نیز از احتمال نشست امروز شنبه اعضای برجام در سطح رؤسای هیئت های شرکت کننده خبر داده بود.

پیشتر در نشست روز پنجشنبه گذشته مقرر شد که گفتگوهای فنی در نشست های کارشناسی در دو حوزه برطرف تحریم ها و مسائل هسته ای، ادامه یابد و نتایج آن ها به کمیسیون مشترک اعلام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1027

به "مذاکرات وین پیشرفت هایی داشته است، تصمیمی برای تحریم روسیه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات وین پیشرفت هایی داشته است، تصمیمی برای تحریم روسیه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید