مبلغ تسهیلات طرح جهش مسکن اعلام شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا به امروز 580 هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: از 28 مهر ماه که ثبت نام برای متقاضیان در این طرح آغاز شده تا به امروز 580 هزار نفر ثبت نام کردند و این ثبت نام همچنان ادامه دارد.

مبلغ تسهیلات طرح جهش مسکن اعلام شد

او ادامه داد: همزمان با ثبت نام متقاضیان پالایش و بررسی ها اجرا شده و در صورت واجد شرایط بودن از طریق پیامک به آن ها اعلام می شود.

محمود زاده با بیان اینکه فرم ج متقاضیان باید حتما سبز باشد، اظهار کرد: عدم استفاده از تسهیلات یارانه ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم ج، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا چهار شرط اصلی خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی شرح داد: در طرح نهضت ملی مسکن هم همانند سایر طرح ها اعتبارات و تامین مالی از دو طریق انجام می شود، به طوری که بخشی از اعتبارات و منابع مالی از طریق آورده متقاضیان و بخشی هم از طریق تسهیلات است که تامین می شود.

محمود زاده با بیان اینکه آورده متقاضیان متناسب با دهک های مختلف جامعه فرق دارد، افزود: افراد با توجه به شهری که در آنجا واحد خود را انتخاب کردند، آورده شان مشخص می شود که متناسب با اراضی و یا طبقه ای که ساکن هستند، این آورده ها کم یا زیاد می شود.

او یادآور شد: تسهیلاتی که برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده از 200 تا 450 میلیون تومان فرق دارد که در شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی می شود.

83 هزار نفر پیروز به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره آخرین شرایط وام ودیعه مسکن هم گفت: تا به امروز یک میلیون و 510 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده و از این تعداد 550 هزار متقاضی هم اطلاعات خود را تکمیل و وزارت راه و شهرسازی اسامی آن ها را به بانک ها برای دریافت تسهیلات ارسال کرده است که از این تعداد هم 83 هزار نفر پیروز به دریافت تسهیلات شده اند.

محمود زاده با بیان اینکه طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا متقاضیان تا سرانجام آذر ماه فرصت دارند که برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کنند، افزود: طبق تصمیم ستاد هم بانک ها فرصت دارند تا سرانجام بهمن ماه تسهیلات را به متقاضیانی که اسامی آن ها ارسال شده و واجد شرایط هستند پرداخت کنند.

او در سرانجام اظهار کرد: تا به امروز مذاکرات و نامه نگاری بسیار زیادی با بانک ها برای پرداخت هرچه سریع تر تسهیلات و همچنین همکاری لازم با متقاضیان اجرا شده که امیدوار هستیم که اقدامات لازم هم در این زمینه صورت گیرد.

منبع: خبرنگاران

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1295

به "مبلغ تسهیلات طرح جهش مسکن اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلغ تسهیلات طرح جهش مسکن اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید