اخبار کرونا در چند خط؛ نگرانی بزرگی که ایلان ماسک ایجاد کرد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، در 24 ساعت اخیر در سراسر جهان تست کرونای بیش از 16 هزار و 837 نفر مثبت اعلام شده است و نرخ ابتلا به طرز فزاینده ای مدام بالاتر می رود.

اخبار کرونا در چند خط؛ نگرانی بزرگی که ایلان ماسک ایجاد کرد

به گزارش خبرنگاران ، مسلما در سراسر جهان ویروس کرونا شیوع گسترده ای دارد و هیچ کشوری نیست که از گزند آن در امان باشد. از سویی آمارهایی که ارائه می شود اکثرا واقعی نیست چرا که طیف وسیعی از مبتلایان شناخته شده نیستند. اما با این حال برخی از آمارهای رسمی جالب به نظر می رسد. در حالی که آمار رسمی برخی از کشورهای جهان از جمله آمریکا، هند و برزیل میلیونی است در مقابل کشوری مثل جزایر سلیمان آمار عجیبی دارد. از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور فقط یک نفر مبتلا شده است.

آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در سراسر جهان است.

*تست کرونای بیش از 38 هزار نفر دیگر در ایالات متحده آمریکا مثبت اعلام شد.

*کنزو تاکادا طراح مد 81 ساله ژاپنی در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

*کارشناسان و اپیدمیولوژیست ها می گویند شیوع ویروس کرونا در سراسر اروپا رسما وارد موج دوم شده است.

*تمامی رستوران ها و کافه های پاریس پایتخت فرانسه به مدت دو هفته تعطیل شدند. کرونا مجددا در این کشور شیوع گسترده ای پیدا کرده است. این در حالی است که این کشور یک بحران طوفان را هم در نواحی جنوب شرقی پشت سر می گذارد.

*دونالد ترامپ متهم به این است که نسبت به ابتلای خود به کرونا آگاهی داشته اما آن را در ابتدا پنهان کرده است. اکنون نیز گزارش ها حاکی از آن است که او با وجود جدی بودن بیماری خود همچنان پروتکل ها را رعایت نمی کند.

*ایلان ماسک چهارمین مرد ثروتمند جهان و مالک شرکت تسلا می گوید شک و تردیدهای بسیار زیادی نسبت به ساخت واکسن کرونا دارد و حتی در صورت عرضه شدن جهانی این واکسن به بازار آن را تزریق نمی کند. حرف های مدیرعامل تسلا باعث ایجاد نگرانی عمومی در رابطه با صحت و سلامت واکسن های کرونا شده است.

*وزیر بهداشت هند ابراز امیدواری کرد این کشور تا جولای سال آینده 500 میلیون دوز واکسن کرونا را در اختیار خواهد داشت و حداقل 250 میلیون نفر از جمعیت این کشور را واکسیناسیون خواهد کرد.

*در کشور نیوزلند که پیش از این یکی پیروز ترین کشورهای جهان در زمینه کنترل کرونا معرفی می شد شرایط جدیدی حاکم شده است. قوانین کنترل رفت و آمد و قرنطینه ای قرار است بر شهر اوکلند در این کشور حاکم شود.

*بستری شدن تمام اعضای خانواده در بیمارستان، کرونایی شدن تمام افراد یک روستا و انتقال ویروس به افراد حاضر در میهمانی ها نشان می دهد مساله کرونای خانوادگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

*تست کرونای جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا باز هم منفی شد حال آنکه وی از فرصت بیماری ترامپ برای بهتر جلوه دادن قابلیت های خود در مهار کووید 19 استفاده می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 661

به "اخبار کرونا در چند خط؛ نگرانی بزرگی که ایلان ماسک ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط؛ نگرانی بزرگی که ایلان ماسک ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید