لغو احتمالی اعزام شمشیربازان ایران به جام جهانی مجارستان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی شمشیربازی 7 رویداد را به عنوان رویدادهای مشخص کننده امتیاز المپیکی شمشیربازان مشخص نموده بود. ششمین رویداد از این تقویم المپیکی از آدینه به میزبانی لوکزامبورگ شروع می گردد و مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

لغو احتمالی اعزام شمشیربازان ایران به جام جهانی مجارستان

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری نمایندگان ایران در جام دنیای لوکزامبورگ هستند. فدراسیون شمشیربازی در حالی این اعزام را در برنامه خود قرار داد که پیش از این نمایندگان ایران کسب سهمیه خود در بخش تیمی المپیک را قطعی نموده اند.

جام دنیای اسپانیا، رقابت های قهرمانی آسیا، مسابقات قهرمانی دنیا، جام دنیای مصر و جام دنیای لهستان پنج رویدادی بودند که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با حضور در آنها صاحب سهمیه المپیک شد.

با این اوصاف حضور در جام دنیای لوکزامبورگ هم تاثیری در سهمیه المپیکی شمشیربازی ایران ندارد و فقط به بهبود موقعیت نمایندگان ایران در رنکینگ دنیای و رنکینگ المپیکی یاری می نماید.

به همین دلیل فدراسیون شمشیربازی ایران احتمالا به دیگر جام دنیای باقی مانده از رویدادهای گزینشی المپیکی نماینده ای اعزام نخواهد کرد به خصوص که به خاطر بحران کرونا محدودیت های پروازی زیادی برای ایران ایجاد شده طوریکه پیمان فخری و مجتبی عابدینی سرمربی و کاپیتان تیم ملی شمشیربازی نتوانستند دیگر اعضای تیم ملی را در جام دنیای لوکزامبورگ همراهی نمایند.

جام دنیای مجارستان هفتمین و آخرین رویداد مصوب فدراسیون دنیای شمشیربازی است که نتایج آن در شرایط المپیکی شرکت نمایندگان تاثیر مستقیم خواهد داشت. این جام اول تا سوم فروردین ماه (20 تا 22 مارچ) برگزار می گردد اما هنوز مشخص است ایران نماینده ای در آن خواهد داشت یا نه.

فضل الله باقرزاه رئیس فدراسیون شمشیربازی در مصاحبه با خبرنگاران در این زمینه گفت: 7 رویداد برای مشخص امتیاز المپیکی شمشیربازان و تیم های شان مشخص شده اما فدراسیون دنیای فقط نتایج 6 رویداد را برای هر شمشیرباز و تیمی محاسبه می نماید. جام دنیای لواکزامبورگ که از آدینه شروع می گردد، ششمین رویدادی است که در آن شرکت می کنیم. بنابراین حضور در جام دنیای مجارستان اهمیت زیادی ندارد به خصوص که ما سهمیه خود را قطعی نموده ایم.

وی تاکید نمود: البته از حیث تجربه حضور در هر جامی می تواند مثمرثمر باشد اما در حال حاضر محدودیت های پروازی هم مسئله ای است که با آن روبرو هستیم. به همین دلیل در خصوص حضور قطعی در جام دنیای مجارستان به جمع بندی نرسیده ایم.

باقرزاده گفت: نمایندگان ایران پس از انتها کار خود در جام دنیای لوکزامبورگ به کشور بازمی گردند. سپس در خصوص جام دنیای مجارستان به جمع بندی قطعی می رسیم اما احتمال حضور در این جام زیاد نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 159

به "لغو احتمالی اعزام شمشیربازان ایران به جام جهانی مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو احتمالی اعزام شمشیربازان ایران به جام جهانی مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید