قصر چگونه مخوف ترین زندان پهلوی شد؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به مناسبت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مستند خاطرات عمارت قصر Memories of Qasr Edifice به کارگردانی روح الله رضایی روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود.

قصر چگونه مخوف ترین زندان پهلوی شد؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، این مستند 52 دقیقه ای به سرگذشت عمارت قصر و چگونگی تبدیل آن به یکی از عظیم ترین و مخوف ترین زندان های دوران پهلوی می پردازد و در خلال آن، شرایط سیاسی و اجتماعی دوران های مختلف به خصوص سال های پس از کودتای 28 مرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی را آنالیز می نماید.

نام قصر از آنجا روی این عمارت قرار گرفته است که فتحعلی شاه قاجار در سال 1177 هجری شمسی دستور داد تا در این اراضی برای وی قصری بسازند.

زندان قصر توسط رضاخان در سال 1308 ساخته شد و در طول سال های مختلف گسترش یافت. بخش سیاسی این زندان در سال های بعد از کودتای 28 مرداد سال 1332 ساخته شد و بسیاری از مبارزین و انقلابیون مدتی را در این مکان در اسارت به سر برده اند. با پیروزی انقلاب، زندانیان سیاسی آزاد شدند و در سال 1391 این مکان پس از بازسازی به موزه تبدیل شد.

مستند خاطرات عمارت قصر محصول شبکه پرس تی وی است و بامداد سه شنبه 14 بهمن ساعت 04:02 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می گردد و تکرار آن همان روز ساعت 09:02، 15:02، 20:02 و ساعت 01:02 بامداد روز چهارشنبه به روی آنتن خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 893

به "قصر چگونه مخوف ترین زندان پهلوی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر چگونه مخوف ترین زندان پهلوی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید