قربانی: دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت درباره مقابله با تهدید کرونا آمادگی دارند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی بسیاری از مناطق مرزی در زمینه تهدید کرونا اعلام آمادگی کرده و به مقوله راه های پیشگیری آن ورود کرده اند.

قربانی: دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت درباره مقابله با تهدید کرونا آمادگی دارند

محمد حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران با اشاره به آمادگی وزارت بهداشت در قبال تهدید ویروس کرونا از لحاظ تمهیدات پزشکی گفت: در این زمینه وزارت بهداشت اطلاع رسانی مناسبی در روزنامه ها، فضای مجازی و صدا و سیما انجام داده است.

وی تاکید کرد: همچنین دانشگاه های علوم پزشکی بسیاری از مناطق مرزی در این زمینه اعلام آمادگی کرده و به مقوله راه های پیشگیری آن ورود کرده اند با این حال در حال حاضر این آمادگی برای وزارت بهداشت و درمان به وجود آمده است تا با تهدید ویروس کرونا مقابله شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا آنچه مهم است بحث پیشگیری است چرا که این ویروس به راحتی می تواند از هر طریق منتقل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالا بردن سطح آگاهی مردم در مقابله با این تهدید بهداشتی در درجه نخست اقدامات واقع شده است بیان داشت: در درجه دوم ما باید بحث درمان و مقابله با آن را در پیش داشته باشیم چرا که این ویروس یک ویروس نوپدیدی است و بحث درمان آن در جهان هم هنوز در پروسه خاصی قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس افزود: با این حال بسیاری از بیمارستان های کشور اعلام آمادگی کردند که در مبحث درمان این بیماری، درمان رایج از طریق قرنطینه اعمال شود.

قربانی با بیان اینکه ویروس کرونا شباهت هایی با ویروس آنفلوآنزا دارد گفت: شرایط تغییر شکل کرونا بسیار سریعتر از ویروس آنفلوآنزا و مقاوم تر و قدرت انتقال آن به مراتب راحت تر است. ویروس کرونا از هر طریق می تواند منتقل شود به همین دلیل کسانی که آلوده به ویروس هستند توصیه می شود در قرنطینه باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 152

به "قربانی: دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت درباره مقابله با تهدید کرونا آمادگی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی: دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت درباره مقابله با تهدید کرونا آمادگی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید