قابلیت کشت کلزا در تمام منطقه ها لرستان وجود دارد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: قابلیت کشت دانه روغنی کلزا در تمام منطقه ها آب و هوایی استان وجود دارد چراکه نزولات جوی، احتیاج آبی این محصول را رفع می نماید.

قابلیت کشت کلزا در تمام منطقه ها لرستان وجود دارد

به گزارش ،اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کشت و توسعه دانه های روغنی از جمله کلزا است تا حرکت به سمت کاهش واردات روغن تسریع گردد.

وی با بیان اینکه دانه کلزا بیش از 40 درصد روغن دارد گفت: 84 درصد روغن مصرفی کشور از خارج تامین می گردد بنابراین از کشاورزان تقاضا داریم نسبت به کشت دانه روغنی کلزا اقدام نمایند.

وی توضیح داد: سال جاری با قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی، خرید تضمینی هرکیلوگرم کلزا حداقل 15 هزار تومان است بنابراین این محصول نسبت به سایر کشت های آبدوست از توجیه مالی بالایی برخوردار است و همزمان موجب خوکفایی کشور در فراوری روغن خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کلزا احتیاج آبی کمتری نسبت به محصولات آبدوست دارد ادامه داد: چنانچه کلزا در تناوب با کشت غلات و سایر محصولات قرار بگیرد باعث کاهش آفات، علف های هرز و بیماری می گردد به نحوی که کشت گندم پس از کلزا 25 تا 30 درصد افزایش عملکرد دارد.

حسنی مقدم گفت: تعهد سال جاری برای لرستان کشت پنج هزار هکتار کلزا است که بذر، کود و نهاده های مورد احتیاج به میزان کافی تامین شده است، کشاورزان برای دریافت آن به مراکز شهرستان ها مراجعه نمایند و مدیران جهاد کشاورزی و مسوولان مراکز دهستان ها موظف هستند در اجرای تعهدات از تمام ظرفیت ها بهره بگیرند.

سال جاری 2 هزار و 227 تن کلزا از سطح 2 هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی لرستان برداشت شد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1222

به "قابلیت کشت کلزا در تمام منطقه ها لرستان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت کشت کلزا در تمام منطقه ها لرستان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید