عقب نشینی ژاپن از طرح استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، فارس نوشت: خبرگزاری کیودو ژاپن امروز (پنجشنبه) به نقل از تارو کُنو وزیر دفاع ژاپن گزارش کرد که توکیو از استقرار سامانه های دفاع موشکی ساحلی ایجس (Aegis) ساخت آمریکا صرف نظر کرده است.

عقب نشینی ژاپن از طرح استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، کُنو گفت باتوجه به اینکه رفع مسائل فنی فعلی حدود 1.86 میلیارد دلار برای ژاپن هزینه دربرخواهد داشت، به همین منظور استقرار سامانه دفاع موشکی ایجس اشور دیگر منطقی به نظر نمی رسد.

در دسامبر 2017، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن با طرح استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکایی ایجس اشور که هرکدام به ارزش حدود 900 میلیون دلار بود، موافقت کرد و گفت که این تصمیم در واکنش به آزمایش های موشک های بالستیک کره شمالی انجام گرفته است.

طبق برنامه ریزی های قبلی قرار بر آن شده بود که این دو سامانه دفاع موشکی قبل از سال 2023 تمامی ژاپن را تحت پوشش قرار دهد و راه اندازی شود.

این اقدام ژاپن در شرایطی اجرا شده است که روز گذشته (چهارشنبه)، وو گیان سخنگوی وزارت دفاع چین به ژاپن توصیه کرد با عدم توافق با آمریکا جهت استقرار موشک های برد متوسط این کشور، سیاست منحصرا دفاعی خود را طبق قانون اساسی این کشور پیش گیرد.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در این زمینه گفت: به دلایل تاریخی، تحرکات امنیتی - نظامی ژاپن همواره مورد توجه جامعه جهانی و همسایگان آسیایی آن بوده است. ما از ژاپن صادقانه می خواهیم از گذشته عبرت بگیرد. توکیو باید با اقدامات مشخص ادامه جهت صلح آمیز را دنبال کند.

از طرف دیگر، روسیه به طور مداوم تأکید داشت که استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه تهدیدی برای توازن امنیت منطقه به حساب می آیند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 505

به "عقب نشینی ژاپن از طرح استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی ژاپن از طرح استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید