طرز تهیه لواشک آلبالو خانگی و نحوه خشک کردن آن

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، لواشک آلبالو ترش یکی از خوشمزه ترین انواع لواشک خانگی است. برای تهیه لواشک آلبالو باید آلبالو را با نمک پخته و عصاره آن را زیر آفتاب خشک کنید.

طرز تهیه لواشک آلبالو خانگی و نحوه خشک کردن آن

خبرنگاران | سرویس آشپزی - درست کردن لواشک خانگی کاری بسیار آسان و لذت بخش است. است. کافی است کمتر از یک ساعت وقت صرف نموده و انواع لواشک ها از لواشک آلو فوری گرفته تا لواشک زردآلو، لواشک انار، لواشک گوجه سبز، لواشک کیوی و … را تهیه نموده و از خوردن یک لواشک خانگی سالم و خوشمزه لذت ببرید. فصل تابستان که تنوع میوه ها بسیار زیاد است، بهترین زمان برای درست کردن انواع لواشک خانگی و ذخیره کردن آن ها برای شب های طولانی زمستان است. در اینجا قصد داریم طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین و ترش ترین لواشک ها یعنی لواشک آلبالو را به شما آموزش دهیم. امیدواریم این آموزش مفید باشد و خیلی زود دست به کار شوید و یک خوشمزه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه لواشک آلبالو خانگی

آلبالو1 کیلوگرم
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه لواشک آلبالو خانگی

  1. برای تهیه لواشک آلبالو ابتدا آلبالو ها را بشویید و داخل قابلمه ریخته و همانطور که خیس هستند، روی آن ها نمک بپاشید.

  2. آلبالوهای نمک پاشی شده را روی شعله بگذارید تا پخته شوند.

  3. وقتی آلبالوها پخته شدند، شعله را خاموش نموده و اجازه دهید کمی خنک شوند.

  4. آلبالوها را فشار داده و از صافی رد کنید. البته می توانید تفاله های آن را هم داخل غذاساز ریخته و در آخر با عصاره آلبالو مخلوط کنید .

  5. حالا یک نایلون یا سلفون کف سینی پهن نموده و مایه لواشک آلبالو را به صورت یک نواخت داخل آن بریزید.

  6. سینی را جلوی آفتاب بگذارید تا لواشک خشک گردد.

  7. حدودا 2 روز طول می کشد تا لواشک خشک و آماده خوردن گردد.

روش های خشک کردن انواع لواشک خانگی

آفتاب

رایج ترین و بهترین روش خشک کردن لواشک، قراردادن آن زیر نور مستقیم خورشید است. از آنجا که بیش از 90 درصد لواشک ها را با میوه های متنوع تابستانی درست می نمایند و نور خورشید هم در تابستان به اندازه کافی هست، این کار بهترین روش برای خشک کردن لواشک هاست. برای جلوگیری از نفوذ حشرات و گردوغبار، می توانید یک تور روی لواشک ها بکشید. دقت کنید که تور روی سطح لواشک نیفتد و به شکلی روی لواشک ها قرار گیرد، که با سطح رویی لواشک فاصله داشته باشد.

فضای بسته (جلوی پنکه)

اگر به حیاط یا بالکن دسترسی ندارید یا اینکه هوای آزاد مساعد خشک کردن لواشک زردآلو نیست، می توانید لواشک ها را داخل خانه و جلوی پنکه خشک کنید البته توجه کنید که این روش زمان بیشتری می برد.

شوفاژ، بخاری و..

می توانید برای خشک کردن لواشک در فصل سرد، از بخاری یا شوفاژ یاری بگیرید. به این صورت که لواشک را نزدیک شوفاژ یا جلوی بخاری و یا حتی روی بخاری یا شوفاژی که حرارت خیلی کم دارند قرار دهید. به این صورت لواشک به تدریج با گرمای شوفاژ یا بخاری خشک می گردد.

داخل فر یا میوه خشک کن

برای آشنایی با روش سریع درست کردن لواشک زردآلو، می توانید آموزش تهیه لواشک آلو فوری را نیز مطالعه کنید که روش خشک کردن لواشک داخل فر به طور کامل در آن شرح داده شده است.

بعضی افراد برای آنکه لواشک راحت تر از سینی جدا گردد، کف سینی را چرب می نمایند اما نیازی به این کار نیست و اگر سینی شما آلومینیومی باشد لواشک به راحتی از آن جدا می گردد.

منبع: setare.com
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1109

به "طرز تهیه لواشک آلبالو خانگی و نحوه خشک کردن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لواشک آلبالو خانگی و نحوه خشک کردن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید