روسیه کنسول جمهوری استونی در شهر سن پترزبورگ را اخراج کرد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزارت خارجه روسیه با احضار سرپرست موقت سفارت استونی در مسکو، کنسول این کشور در شهر سن پترزبورگ که در حین دریافت اطلاعات محرمانه بازداشت شده را عنصر نامطلوب خوانده و خواهان خروج فوری این دیپلمات از روسیه شد.

روسیه کنسول جمهوری استونی در شهر سن پترزبورگ را اخراج کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که مارت لیاته کنسول جمهوری استونی در شهر سن پترزبورگ عنصر نامطلوب شناخته شده و باید ظرف 24 ساعت خاک فدراسیون روسیه را ترک کند.

به گفته وی، خانم اولا یوبا مشاور سفیر جمهوری استونی در مسکو که در حال حاضر سرپرستی این نمایندگی دیپلماتیک را برعهده دارد، روز چهارشنبه به وزارت خارجه احضار شد. طرف روسی اعتراض شدیدالحن خود در رابطه با فعالیت های جاسوسی و کسب اطلاعات محرمانه به وسیله مارت لیاته کنسول استونی در شهر سن پترزبورگ را به وی ابلاغ کرد. به سرپرست موقت سفارت استونی یادآوری شد که این دیپلمات استونیایی عنصر نامطلوب شناخته شده و باید ظرف 24 ساعت خاک فدراسیون روسیه را ترک کند.

زاخارووا اضافه کرد: در رابطه با ادعای وزارت خارجه استونی در این باره که بازداشت کنسول این کشور در سن پترزبورگ اقدامی غیرقانونی و تحریک آمیز تلقی شده و اتهامات وارده به این دیپلمات بی اساس است، باید بگویم که چنین تلاشی از سوی مقامات جمهوری استونی تنها با هدف توجیه شرایط بوجود آمده و دروغ جلوه دادن اتهامات طرف روسی بوده و غیرقابل قبول است. این ادعا در حالی است که این دیپلمات استونیایی در حال دریافت اطلاعات محرمانه از یک شهروند روس بازداشت شده است.

مشاور سفارت استونی در مسکو روز گذشته بعد از حضور نیم ساعته خود در وزارت امور خارجه روسیه، این ساختمان را بدون ارائه هیچ تفسیری و خودداری از مصاحبه با خبرنگاران ترک کرد.

پیش از این دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام نموده بود که مارت ایاته کنسول جمهوری استونی در سن پترزبورگ در حین دریافت یک سری اطلاعات از یک شهروند روسی که جنبه محرمانه داشتند، بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه استونی در واکنش به این مسئله، بازداشت کنسول این کشور را اقدامی تحریک آمیز از سوی مسکو تلقی نموده و منتظر شرح طرف روسی در این باره شده است. در این وزارتخانه بعلاوه هشدار داده شد که اقدامات تلافی جویانه علیه روسیه در نظر گرفته خواهد شد و احتمالاً کنسول روسیه از این جمهوری اخراج می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1170

به "روسیه کنسول جمهوری استونی در شهر سن پترزبورگ را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه کنسول جمهوری استونی در شهر سن پترزبورگ را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید