روسیه: فرانسه و انگلیس هم باید به مذاکرات کنترل سلاح های هسته ای ملحق شوند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، معاون وزیر خارجه روسیه روز آدینه خواهان ملحق شدن فرانسه و انگلیس به مذاکرات مسکو و واشنگتن بر سر کنترل تسلیحات هسته ای شد.

روسیه: فرانسه و انگلیس هم باید به مذاکرات کنترل سلاح های هسته ای ملحق شوند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه روز آدینه خاطرنشان کرد این کشور خواهان حضور انگلیس و فرانسه در مذاکرات آینده بر سر کنترل سلاح های اتمی است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت مسکو معتقد است انگلیس و فرانسه نیز به عنوان نزدیک ترین متحدان آمریکا در ناتو باید به مذاکرات بر سر کاهش سلاح های هسته ای ملحق شوند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: یکی از عناصر اساسی موضع ما در مورد آینده کنترل سلاح های هسته ای این است که نزدیکترین متحدان ایالات متحده در ناتو که دارنده سلاح های هسته ای هستند باید به گفت وگوهای آینده ملحق شوند.

او اضافه نمود: ما این را پنهان نمی کنیم که این اولویت ما است. با توجه به اینکه ایالات متحده بر ضرورت گسترداندن مذاکرات فعلی به چارچوبی فراتر از آمریکا و روسیه تأکید دارد اولویت ما است که این کشورها هم به مذاکرات مذکور ملحق شوند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه های گذشته، بعد از خروج از یک پیمان دوجانبه کنترل تسلیحاتی با روسیه، تأکید نموده چین نیز باید در مذاکرات بر سر کاهش سلاح های هسته ای حضور پیدا کند.

معاهده موسوم به نیواستارت برای محدود کردن تعداد کلاهک های هسته ای میان دو قدرت عظیم هسته ای جهان میان آمریکا و روسیه منعقد شده است. طبق مفاد این معاهده، آمریکا و روسیه مجاز به نگهداری بیش از 1550 کلاهک نیستند.

آینده نیواستارت به ویژه بعد از خروج آمریکا از پیمان دیگری که برای محدودسازی موشک های میان برد و کوتاه برد هسته ای میان آمریکا و روسیه منعقد شده بود در مدار توجه قرار گرفته است. آمریکا بعد از متهم کردن روسیه به نقض مفاد پیمان منع موشک های میان برد (INF) از آن خارج شد. روسیه اتهامات آمریکا را تکذیب کرد.

معاهده INF در تاریخ 8 دسامبر 1987 بین آمریکا و روسیه بسته شد و از 1 ژوئن 1988 اجرایی شد. این معاهده شامل موشک های زمینی استقرار یافته و استقرار نیافته میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 521

به "روسیه: فرانسه و انگلیس هم باید به مذاکرات کنترل سلاح های هسته ای ملحق شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: فرانسه و انگلیس هم باید به مذاکرات کنترل سلاح های هسته ای ملحق شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید