دولت صنعاء خواستار اقدام جدی شورای امنیت در برابر جنایت های عربستان شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار صدور قطعنامه ای برای توقف جنایت های عربستان در یمن شد.

دولت صنعاء خواستار اقدام جدی شورای امنیت در برابر جنایت های عربستان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نامه ای به عبدو أبادی رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2021 ارسال کرد.

هشام شرف در این نامه از این شورا خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی از جمله توقف تهدیدات مستمر عربستان و حملات آن به یمن، عمل کند و گام های اساسی که راه را برای صلح هموار می کند، بردارد که مهمترین آنها متوقف کردن جنایت های عربستان سعودی از جمله بمباران بی رویه غیرنظامیان یمن با ادعای حمایت از دولت مستعفی یمن است.

وی تاکید کرد که ریاض سعی کرد در برابر جهانیان به عنوان قربانی ظاهر شود تا همدردی جامعه بین المللی را جلب کند و از نقض قوانین بین المللی گلایه کند، گویی جامعه بین المللی، همه رسانه های جهانی و سازمان های بین المللی هیچ آگاهی از اقدامات آن ندارند. ریاض رهبری یک ائتلاف نظامی بیش از 17 کشور را بر عهده دارد و جنگی پوچ به راه انداخته و تحمیل می کند که از 26 مارس 2015 محاصره همه جانبه ای بر یمن تحمیل کرده که این جنگ به بدترین فاجعه انسانی در این کشور در پی داشته است.

هشام شرف با بیان اینکه حقایق روشن و شناخته شده ای درباره جنگ یمن وجود دارد که قابل کتمان نیست، گفت: ریاض بود که تهاجم نظامی وحشیانه خود را آغاز کرد و عجیب است که شورای امنیت و جامعه جهانی جنایات دولت متجاوز سعودی را به طور مستمر محکوم نمی کنند، اما زمانی که دولت صنعا از حقوق طبیعی خود که بر اساس قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد تضمین شده ، استفاده می کند تا از خود و مردم یمن دفاع کند، بسکمک از آن ها آشفته می شوند.

وی در نامه خود از شورای امنیت خواست تا موضع روشنی در قبال صلح در یمن اتخاذ کرده و با صدور قطعنامه ای تازه همگان را به توقف جنگ و رفع محاصره فراگیر یمن دعوت کند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی همچنین بر ضرورت اتخاذ موضع شجاعانه و قاطعانه شورای امنیت برای حفظ صلح جهانی تأکید کرد و از این شورا خواست تا از دولت نجات ملی یمن برای تشریح موضع خود در خصوص جنگ یمن و کمک به صلح در صحن شورای امنیت دعوت کند.

وی در ادامه از شورای امنیت خواست تا ریاض و تأمین کنندگان سلاح برای جنگ یمن را مؤاخذه کند.

روز گذشته عبدالله المعلمی کننده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت از این شورا خواسته بود به مسئولیت خود برای توقف آنچه تهدیدات انصارالله در قبال یمن خواند، عمل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1409

به "دولت صنعاء خواستار اقدام جدی شورای امنیت در برابر جنایت های عربستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت صنعاء خواستار اقدام جدی شورای امنیت در برابر جنایت های عربستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید