به مرحله نهایی توافق در وین نزدیک شده ایم ، گفت وگو ها میان تهران و ریاض به کجا رسید؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، وزیر امورخارجه درباره توافق در وین گفت: اکنون این طرف آمریکایی است که باید حسن نیت ادعایی خود را در عمل نشان دهد. ما در رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم. آقای باقری با مورا در تماس مستقیم و مستمر است.

به مرحله نهایی توافق در وین نزدیک شده ایم ، گفت وگو ها میان تهران و ریاض به کجا رسید؟

دور هشتم مذاکرات وین به منظور برطرف تحریم های آمریکا علیه ایران از 19 بهمن و بعد از تنفسی 11 روزه با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 از سر گرفته شد. این گفت وگو ها از آن موقع تا به امروز در سطوح مختلف در حال برگزاری بود. تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از 20 اسفند تا حالا به وقفه ای کوتاه انجامیده است.

هیات های ایران و آمریکا در وین صرفا به وسیله تبادل یادداشت های غیر رسمی که از سوی هماهنگ نماینده اروپایی بین هیئت ها مبادله می گردد. نظراتشان را به یکدیگر منعکس می نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن گفت وگو درباره تاخیر در مذاکرات با عربستان با اشاره به برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی، خواهان تمرکز سازمان همکاری اسلامی بر موضوعاتی شد. که به همبستگی و تقویت فضای همدلی امت اسلامی یاری کند.

22 اسفند بود که در رسانه ها اعلام شد گفت وگو ها میان تهران و ریاض موقتا تعلیق شد.

تعلیق دور پنجم مذاکرات با عربستان در حالی صورت می گیرد که فواد حسین در حاشیه کنفرانس آنتالیا اعلام نموده بود که این دور از مذاکرات روز چهارشنبه، 25 اسفند در بغداد برگزار خواهد شد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1491

به "به مرحله نهایی توافق در وین نزدیک شده ایم ، گفت وگو ها میان تهران و ریاض به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به مرحله نهایی توافق در وین نزدیک شده ایم ، گفت وگو ها میان تهران و ریاض به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید